Tackar,du får ta med de andra och komma över någon helg sen när banan är färdig.Frank wrote:Kanonbra jobbat grabbar, det ser ju aldeles strålande ut!!!
Nobelbanan i Karlskoga
Re: Nobelbanan i Karlskoga
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Vi hoppas få den färdig rättså snartS 500 R wrote:Jag är pappaledig i sommar så jag räknar med att banan är klar då så man får testa den...
Bra jobb gubbar
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Ser ju grymt bra ut !
Sätt ett datum för invigning vettja !
Jag är bra sugen att testa också !

TackCarbon-Dave wrote:Ser ju grymt bra ut !
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586
Det ser man fram emot, det skulle vara jättekul.Jimmy wrote:Tackar,du får ta med de andra och komma över någon helg sen när banan är färdig.Frank wrote:Kanonbra jobbat grabbar, det ser ju aldeles strålande ut!!!
Klar du ska komma Frank! Då kan du ju ta med Belten och köra lite 3D uppvisning mellan tankningarnaFrank wrote:Det ser man fram emot, det skulle vara jättekul.Jimmy wrote:Tackar,du får ta med de andra och komma över någon helg sen när banan är färdig.Frank wrote:Kanonbra jobbat grabbar, det ser ju aldeles strålande ut!!!
Letar Baja 5B
Jag med hela sommarn! Mycket soppa lär det gå åtS 500 R wrote:Jag är pappaledig i sommar så jag räknar med att banan är klar då så man får testa den...
Bra jobb gubbar
Ha Ha, ja det skulle nog vara ett VÄLDIGT kort men uppskattat inslag. Till planerad och kontrollerad 3D flygning lär jag aldrig komma under min helikopter "karriär". Men bilarna ser jag fram emot att motionera på er bana.
Ja, både i lilla bilen och den stora. För det är många banor som skall besökas i sommar...Robban wrote:Jag med hela sommarn! Mycket soppa lär det gå åtS 500 R wrote:Jag är pappaledig i sommar så jag räknar med att banan är klar då så man får testa den...
Bra jobb gubbar
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Ni är välkommna allihopa
men vi kommer också att ha förbud mot odämpade pipor p.g.a ljudnivån...
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586
Hej är ny på detta forumet å även inom RC-bilsporten, bor utanför karlstad så denna bana verkar intressant hur kommer det att fungera med körningar kommer det vara vissa dagar och tider man får köra samt måste man bli medlem i någon klubb?
Mvh Lennie
Mvh Lennie
Tja!LennieM wrote:Hej är ny på detta forumet å även inom RC-bilsporten, bor utanför karlstad så denna bana verkar intressant hur kommer det att fungera med körningar kommer det vara vissa dagar och tider man får köra samt måste man bli medlem i någon klubb?
Mvh Lennie
Välkommen till forumet Lennie
Klart du ska komma och köra med oss när banan är klar. Idagsläget finns redan en rcbil klubb i Karlskoga men jag och Jimmy har lite tankar på att kanske köra en egen klubb alternativt slå ihop oss med den andra klubben. Allt beror på vilket intresse som finns. Startar vi en klubb så kommer vi naturligtvis ha en årsavgift men idagsläget så kommer vi ta ut en avgift på mellan 75-100:- per dag man kör på banan då det kostar en del att underhålla banan med maskinhyra, diesel osv. Dessa pengar tar vi idag ur egen ficka så tyvärr är denna avgift en nödvändighet för att klara av att hålla banan i bra skick under hela säsongen.
Vad gäller tider så har vi inte diskuterat det än men till en början kommer vi nog att köra lite spontant när andan faller på (typ varje dag
Vi satsar naturligtvis också på att ha minst en eller två lite mer planerade träffar under säsongen. Dock har vi som sagt lite kvar som ska ordnas (förartorn, mekplatser, grillplats osv.....)
Mer info om träffarna och möjlighet till körningar kommer så fort banan börjar bli klar
Letar Baja 5B
Jaha... Väl den bana för nära runt om bostäder eller..Jimmy wrote:Ni är välkommna allihopamen vi kommer också att ha förbud mot odämpade pipor p.g.a ljudnivån...
Idag planerades det och byggdes några hopp på banan. Det blev till slut ett platåhopp och ett "vanligt" hopp. Vi får väl se hur de är att hoppa i men vi försökte få till dom så jämna och fina som möjligt.
Nästa etapp med banan är att frakta dit den stora containern som vi ska ha som förartorn. Jimmy ska bygga trapp och svetsa räcke runt om så det kommer säkerligen bli kanon
Förhoppningsvis får vi även våra dräneringsrör och bildäck så att vi kan börja markera ut banan. Fortsättning följer!

Nästa etapp med banan är att frakta dit den stora containern som vi ska ha som förartorn. Jimmy ska bygga trapp och svetsa räcke runt om så det kommer säkerligen bli kanon

Letar Baja 5B
Fan va ni jobbar! Hur blir det på taket på containern? Är den "kuperad" eller? Isåfall är det juh bara regla upp och lägga trall? Är det en vanlig container eller en av lastväxlar modell? Är det den senare så kan jag ordna med lastbil och komma och transportera den. Kan kanske ordna en kranbil också. Jimmy ring mej isåfall så kanske det går att lösa i veckan!