Identiska med de jag redan har sedan 6 mån... V2!? Ingen aning....Lusse wrote:Det är de nya V2 modellen du har där? Det ser ut att vara stora nabbar på dom...gcbossen wrote:Vad tycks? Snyggare än med trenchers... Tejpade med silvertejp.
Baja 5T Bossen
Re: Baja 5T Bossen
Baja 5T OBR 30,5 VRC BigBore
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Fan va surt att man missade Skurup körningen på ren klatghet!
Nåväl, får trösta mig med TR-grejerna hos posten. E-modden, moddadestill fullo medelst byte till 1,5 tjocka rostfria brickor och rostfria PZ skruv från Jula. Synd att Insex är så svårt att få tag på....
Någon som är sugen på Skurup-banan en helg, hojta till!?
Nåväl, får trösta mig med TR-grejerna hos posten. E-modden, moddadestill fullo medelst byte till 1,5 tjocka rostfria brickor och rostfria PZ skruv från Jula. Synd att Insex är så svårt att få tag på....
Någon som är sugen på Skurup-banan en helg, hojta till!?
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
TR-clutch och Tranny på plats. Tack Noh1!
Montaget funkade bara jag fattade att plastringen på "bromsnavet" skulle bort. M6:n är maffig alltså;)
Tyvärr kom den med 17T. Jag har kört med Black magic:s 18/56. Enligt Turtle så används inte 17 till 56. Vad säger ni? Jag undrar även om Turtles 18T kommer passa då dom inte nämner just Black magics 56T-drev. Nämner bara Hostile och RR typ...
Montaget funkade bara jag fattade att plastringen på "bromsnavet" skulle bort. M6:n är maffig alltså;)
Tyvärr kom den med 17T. Jag har kört med Black magic:s 18/56. Enligt Turtle så används inte 17 till 56. Vad säger ni? Jag undrar även om Turtles 18T kommer passa då dom inte nämner just Black magics 56T-drev. Nämner bara Hostile och RR typ...
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
- J.A racing
Jag kör 17/57 och det funkar kanon ihop med min Promod, de du läst är säkert om man har en motor som är portad så den ger mer på botten och mellan men inte speciellt mycket mer på topp. Då kan det ju vara läge att ändra drevningen om det är toppfart man är ute efter.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Du menar väl 17/57? Annars så har du nog ett stort glapp på dreven. Eller har du nått special drev?J.A racing wrote:Jag kör 17/57 och det funkar kanon ihop med min Promod, de du läst är säkert om man har en motor som är portad så den ger mer på botten och mellan men inte speciellt mycket mer på topp. Då kan det ju vara läge att ändra drevningen om det är toppfart man är ute efter.
Helt riktigt Lusse
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Jag har kört hela tiden med 18/56 och trivs med det. Med medföljande 17 till TR så fick jag ju sätta dit plastspuret (57T). Frågan är nu dels om jag kan köra med 17/56 (ståldrev) Och om jag kan köra 18/56 med 18tr och 56 black magic. De är inte ett utav de "märken" som TR rekommenderar: http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.4813/.f
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Det som är viktigt är att det lilla drevet passar på kopplings klockan.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Allt är ju TR! Blir svårt svårt med M4 i en M6;) Jag ska köpa ett 18t (TR) men ser ni något problem med att matcha den mot mitt black magic 56???
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Det borde inte vara några problem.
Har monterat Tight bites idag. Fina grejer men ack så tunga... Bilder kommer.....
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.7596/.f
Lyckades även täta mitt avgasläckage medelst avgas/monteringspasta. Rekommenderas!
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.7596/.f
Lyckades även täta mitt avgasläckage medelst avgas/monteringspasta. Rekommenderas!
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Idag när jag var ute och körde tog det plötsligt stop. Det visade sig att något gjort att bromskivorna helt slått sig och blivit skeva. Kanske en sten som kommit emellan. Man ser ett tydligt märke. Hoppas det inte har att göra med att jag tog bort plastringen vid montaget av TR-clutchen som håller skivorna på plats!?
Tillsvidare har jag hammrat dom raka och slippat om dom. Blir säkert inget vidare
Men skitsamma i grusgropen. Sällan jag bromsar i vart fall. Ska jag till att köpa nytt kan man ju satsa på RCR...
Tillsvidare har jag hammrat dom raka och slippat om dom. Blir säkert inget vidare
Men skitsamma i grusgropen. Sällan jag bromsar i vart fall. Ska jag till att köpa nytt kan man ju satsa på RCR...
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Var märkligt! Att dom blev skeva. RCR bromsarna är riktigt bra. Har kört med dom nu i en 6-7 tankar, dom tar som f*n!!
Måste som sagt varit nån sten eller liknande som sabbat dina skivor. Har kört originalskivorna i över 40 liter utan några problem alls. Rätt inställda och med ett bra servo har du mer bromskraft än du någonsin kommer behöva 
Letar Baja 5B
- J.A racing
Det kan hända att dom trillar av hexen om det är för stort spel mellan belägg och skivor, det är det dom medföljande shimsen är till för så man kan justera vartefter de slits. Sen har Hemistorm sin Maxihex som ett alternativ. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
max hexen kan rekommenderas, en billig uppdatering!
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!