När den gick ? Hade du problem?S 500 R wrote:Den har varit grym. Kul i hålan när bilen gick.
Hur har er Large Scale dag varit?
Re: Hur har er Large Scale dag varit?
Eldade upp ett styrservo, annars gick den.
Visst har inte tänkt på det själv, ska bättra mig. (bra att du påpekade det!)Lusse wrote:Ursäkta mig Capton. Men din text är svår läst. Kan du inte skriva med vanlig text?capton wrote:Har haft en härlig eftermiddag i vårsolen,var ute med Fg´n och körde ett par tankar, började på en
grusfotbollsplan men det ar för halt så man sladdade bara runt men det låg en lekpark bredid med härligt djup sand
som man kunde sladda omkring i så nu får nog komunen fylla på lite mer sand (he he).![]()
Jag kör: Fg monster jeep, Hpi baja 5b-ss,+ div 1/8, 1/10, 1/18 och mini-z bilar.
Är inte det andra gången ?S 500 R wrote:Eldade upp ett styrservo, annars gick den.
Nä, gas och bromsservon har jag eldat upp ett gäng. Men inte styrservot.
Ja någon gång måste vara den första
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
Efter dagens korta körning så måste jag köpa ny drivaxel och drivkopp 

"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Alldeles alldeles......underbar.....
Go miniträff med en massa tomtar i Hawaiihålan !
Körde sönder en fälg (Rovan "plast-skit" som Kjell hade sagt) ,ett par damasker när drivaxeln rymde......ja och så bröt jag av karossen på 5B´n när den skulle på.....och ett paddeldäck blev skrot också.....
Har precis kollat igenom kameran och verkligen skitkul att Bjuggen fick tag på min kamera å filmade lite !
Nu ligger jag ju ÄNNU mer efter med redigeringen bara.....

Go miniträff med en massa tomtar i Hawaiihålan !
Körde sönder en fälg (Rovan "plast-skit" som Kjell hade sagt) ,ett par damasker när drivaxeln rymde......ja och så bröt jag av karossen på 5B´n när den skulle på.....och ett paddeldäck blev skrot också.....
Har precis kollat igenom kameran och verkligen skitkul att Bjuggen fick tag på min kamera å filmade lite !
Nu ligger jag ju ÄNNU mer efter med redigeringen bara.....
Har precis vart ute å bränt lite med FG;n.
Hade med en polare som tittade på å han blev lite impad när man flög över sandhögar m,m.
Körde som en galning när polarn ropa att "det hänger nåt under bilen",ena "bromsoket" fram hade lossat från spindeln
Får väl se om det är gängpaj eller bara att skruva dit igen.
Kul som fan va det iallafall
Hade med en polare som tittade på å han blev lite impad när man flög över sandhögar m,m.
Körde som en galning när polarn ropa att "det hänger nåt under bilen",ena "bromsoket" fram hade lossat från spindeln
Får väl se om det är gängpaj eller bara att skruva dit igen.
Kul som fan va det iallafall

Glad amatör med FG Monster Truck.
Körde en tank utan något som gick sönder... så det var en bra dag.
Köra 2tankar min 5T idag! Även nålinställning hjälpa av min "plastpappa"
Men jag vill ha mer påååwer
Men jag vill ha mer påååwer
Nyss hem kommen från Rc-Maffians födelsedag träff.en lyckad dag ,och en massa nytt folk från forumet.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Har haft en superhärlig dag med likasinnade
rcmaffian rockar 
Bytte til 19/55 drev idag och det blev riktigt bra. Fick ett mycket bredare register och grym toppfart utan att tappa speciellt mycket på botten. Kommer aldrig köra på nån annan drevning känns det som. Rekommenderas att testa för er som inte gjort det 
Letar Baja 5B
hade lite problem att få igång bilen idag, men efter mycket ryckande i snöret fick jag igång den, efter ungefär 45 minuters
slutade bilen styra åt höger, troligtvis så sjunger styr servot på sista versen
jag felsökte start svårigheterna när jag kom hem och upptäckte att tändstiftet satt löst, antingen har det vibrerat loss eller så glömde jag dra åt det sist jag hade bort det
slutade bilen styra åt höger, troligtvis så sjunger styr servot på sista versenjag felsökte start svårigheterna när jag kom hem och upptäckte att tändstiftet satt löst, antingen har det vibrerat loss eller så glömde jag dra åt det sist jag hade bort det
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450