Vi som kör hojtråden!
Re: Vi som kör hojtråden!
Om någon bryr sig, så är min cykel här som ett projekt.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=172281
Och tjejens här
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=237178
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=172281
Och tjejens här
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=237178
MCD.... 4WD
http://www.rcbash.se/forum/viewtopic.ph ... 2&start=45
FG BASE (BeetleAsphaltSnowmanEdition)
....och några 1:1 fordon!!!!
FG BASE (BeetleAsphaltSnowmanEdition)
....och några 1:1 fordon!!!!
Klart vi bryr oss! Skall läsa vid tillfälle!
Lägg upp lite bilder på HD:nsnowman wrote:Har haft en Kawa GPZ 750 från 1982.
Efter det blev det ett litet tvärt kast i form av en Harry David av Nightrod special modell med lite lätta moddar på.
Samtidigt köpte jag ett projekt, en krockad Suka GSXR-750 från 1995. Kan lägga upp en länk när jag sitter vid datorn sedan.
Efter HDn blev det ett riktigt tvärt kast och insåg att man inte har råd med allt och köpte en KTM 690 SMR som jag fortfarande har kvar.
Min sambo har en Kawa GPZ 750 1983 som byggs om efter hennes syn på en streetcykel av den tidens åk.
Finns tråd på den med på forum.
- sideburn80
Efter att ha kört en del cross så var jag tvungen att skaffa hoj-kort för ett par år sedan.
Det blev en Highland 950 Motard, ap-rolig hoj, lätt och ordentligt med vrid och underbart ljud. MEN vad jag fick skruva, så den blev såld här i vintras
Så här ser en sån ut, men detta är inte min.
[youtube][/youtube]
Har testat flera av HD´s nya cyklar, dom är ju såååå läckra... speciellt Nightroden, men den var liiite klen för min smak, och kompressor-kittet var löjligt dyrt
Så nu när vår-solen har börjat värma på allvar så blev suget efter ny hoj enormt.
Så igår tittade och klämde jag lite på en Suzuki 1000 GSXR -05, så vem vet... kanske
[youtube][/youtube]
Det blev en Highland 950 Motard, ap-rolig hoj, lätt och ordentligt med vrid och underbart ljud. MEN vad jag fick skruva, så den blev såld här i vintras
Så här ser en sån ut, men detta är inte min.
[youtube][/youtube]
Har testat flera av HD´s nya cyklar, dom är ju såååå läckra... speciellt Nightroden, men den var liiite klen för min smak, och kompressor-kittet var löjligt dyrt
Så nu när vår-solen har börjat värma på allvar så blev suget efter ny hoj enormt.
Så igår tittade och klämde jag lite på en Suzuki 1000 GSXR -05, så vem vet... kanske
[youtube][/youtube]
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
sideburn- jag som trodde du var en chopper snubbe.
oj , vad fel jag hade
oj , vad fel jag hade
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- sideburn80
Hade hellst av allt velat ha en chopper, kollat länge efter en sån, men men.. Tycker faktiskt om nästan allt på två hjul, tycker inte om att katigorisera in varken mig själv eller andra i fack. Huvudsaken man har roligt.huSSe wrote:sideburn- jag som trodde du var en chopper snubbe.
oj , vad fel jag hade
Men bara för att det kanske blir en plast-räser nu så säger inte det att inte blir en chopper nästa gång
Drömmen vore ju en NightRod med kompressor-kit, men som jag nämnt tidigare så är det ju rätt mycket pengar
Bara kompressorn till HD´n kostar ju lika mycket som GSXR´en...
- Rallyfinnen
Funderar starkt på att skaffa hoj jag också! Har tittat på lite olika och provkört ett par, men jag har beslutsångest! Just nu ligger focus på Honda VFR 750/800, ska nog och prova en sådan till helgen. Verkar vara en vettig hoj för pengarna, jag har en teoretisk gräns på 30tkr, men det kan bli uppåt 40. Återstår att se om VFR:en känns rätt också, eller om den bara verkar bra 'på pappret'.
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Jag hade en gammal VF1000F för några år sen, men sålde den när jag åkte 11 mil på ett helt år.....då var 6 av dom milen till och från besiktningen........
När det var fint väder och man tog sig en tur, fick man dåligt samvete för att man borde fixa och greja med huset eller trädgården, och när jag var hemma och grejade när det var fint väder, fick man dåligt samvete för att mc´n bara stod i garaget.......
Gillade bottendraget i V4´an dock......
När det var fint väder och man tog sig en tur, fick man dåligt samvete för att man borde fixa och greja med huset eller trädgården, och när jag var hemma och grejade när det var fint väder, fick man dåligt samvete för att mc´n bara stod i garaget.......
Gillade bottendraget i V4´an dock......
- sideburn80
Jag har blivit tipsad av en på jobbet som kört mycket olika plast-räsrar att jag just skulle kolla på VFR av just den enkla anledningen att det var en otroligt pålitlig hoj, sen var den ju rolig att köra oxå givetvisRallyfinnen wrote:Funderar starkt på att skaffa hoj jag också! Har tittat på lite olika och provkört ett par, men jag har beslutsångest! Just nu ligger focus på Honda VFR 750/800, ska nog och prova en sådan till helgen. Verkar vara en vettig hoj för pengarna, jag har en teoretisk gräns på 30tkr, men det kan bli uppåt 40. Återstår att se om VFR:en känns rätt också, eller om den bara verkar bra 'på pappret'.
- Rallyfinnen
Då är man hojägare nu då, blev an VFR 800.
Får byta styrlager, men i övrigt ska det bara vara att köra på.

Får byta styrlager, men i övrigt ska det bara vara att köra på.

Grattis!!
Grattis! 
- Rallyfinnen
Tack! Lite nya utmaningar att lära sig köra och meka hoj också 
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Grattis till en kanonhoj !
En sån skulle sitta som en smäck !
Gått långt ?
En sån skulle sitta som en smäck !
Gått långt ?
Jag tycker nog att du skulle skaffat en Yamaha RD 350 eller 500. Då kunde du rivit isär å portat å grejjat
.
Ser ut å va en skitfin cykel
Ser ut å va en skitfin cykel
Billös expertkommentator..