° Baja 5B - TippEx °
Re: ° Baja 5B - TippEx °
Låter ju najs, men vilken sort? 
Projekt TippEx - White and Black HPI Baja 5B - 28,5cc FinnPortad, WT668, Side-Mount Dominator mm
Kommer inte ihåg vad den heter som jag använder idag men den finns på OKQ8 för typ 100 :- tuben (brunröd i färgen)Biltema har ju annars billig packningsmassa som jag läst ska fungera kanon.Jonasson wrote:Låter ju najs, men vilken sort?
Annars finns det ju massor av märken därute. Se bara till att köpa en som tål hög värme (upp till 250-300°C brukar de tåla) samt en som tål bensin och oljor.
Letar Baja 5B
Blir en sväng till Mekonomen imorrn då
Tack för tips! 
Projekt TippEx - White and Black HPI Baja 5B - 28,5cc FinnPortad, WT668, Side-Mount Dominator mm
Tror att du bör kapa och göra en flexibel skarv typ vrc och nyare dominator. Annars får du lägga på en massa låsbrickor och locktite å skit. Det är vibrationerna som ställer till det.
Billös expertkommentator..
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
jonny h wrote:Holts gun gum borde funka riktigt bra
Jag tror waqr menar silicone inte avgaspasta?
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Japp, jag pratar om packningssilickonwrep wrote:
Jag tror waqr menar silicone inte avgaspasta?
Letar Baja 5B
Tänkte det skulle funka med en slangstump bara. Kapa typ 2cm från flänsen dit med slang och buntband. Borde ju funka?Bjuggen wrote:Tror att du bör kapa och göra en flexibel skarv typ vrc och nyare dominator. Annars får du lägga på en massa låsbrickor och locktite å skit. Det är vibrationerna som ställer till det.
Så hade jag också gjort. Vet att Rally-finnen mfl. kör så.Jonasson wrote:Tänkte det skulle funka med en slangstump bara. Kapa typ 2cm från flänsen dit med slang och buntband. Borde ju funka?Bjuggen wrote:Tror att du bör kapa och göra en flexibel skarv typ vrc och nyare dominator. Annars får du lägga på en massa låsbrickor och locktite å skit. Det är vibrationerna som ställer till det.
Billös expertkommentator..
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
- Jonasson?
Är det prolines undertray du har? är du nöjd med den? håller den undan skiten bättre än original?
Är det prolines undertray du har? är du nöjd med den? håller den undan skiten bättre än original?
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Jepp det är Prolines undertray. Jag tycker den funkar helt ok, dock kommer det in lite skit med den oxå. Och det är bökigt att få dit den och karossen med dominatorpipan. Den gör helt klart nytta hur som helst.. Jag har tejpat lite framme vid styrningen på chassiet, tycker det mesta kommer in där. Och det blev en klar skillnad. Detta ihop med undertrayen är nog det bästa möjliga?!
En lite grej med att ha så "tätt" är ju att det skit som faktist tar sig in, det blir kvar oxå..
En lite grej med att ha så "tätt" är ju att det skit som faktist tar sig in, det blir kvar oxå..
Ang bilen och projektet.. Jag skjuter flm-koppar å dogbones-pinnar om vart annat.. Kanske för bra fäste? Eller kör jag helt enkelt för mesigt? 

Vad menar du? Går kopparna sönder? Vad är det för pinar du använder?
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Det är FLM koppar och DarkSoul dogbones
Tror det ska vara det
Pinnarna går av hela tiden.. Och ja en av kopparna har jag "sprängt"