Vårat motor klarar använda E10 som ersätt 95okt som ska ersätt i maj!
Jag bara undrar om kan änvända E10 till min PRO mod eller kan inte använda?!?
tacksam svar!

Burnout wrote:Jag har undrar längre....
tacksam svar!
Hahaha, Min PROmod 30.5cc är Dyra jag tänkte inte häll i som vet inte om motor klarar eller rasar NEJ TACK!Egon wrote:Burnout wrote:Jag har undrar längre....
tacksam svar!.........den som hadde visst.......bare prøv, går det til helvete så vet vi andre det....
Okej så bra vet så hur med 98 e5 bensin?Miiku77 wrote:Skule apsolut inte prova på 95E10..
granens motorsåg dog när han prövade det...
Jag sökte felet och det visade sig att gasar packningarna var föredeta..
Köpte (fick) lite 95E10 i en flaska och lade dit i en ny packnings serie för att testa om det var på grund av bränslät..
Packningarna klarar INTE E10 bränslet!!!!
Testat och prövat
Oktanvalg ved bruk på 2-T motorer har ingen innvirkning på tändingen overhodet....helt riktig Waqr..waqr wrote:Har man verkligen nytta av högre oktan än 95 om man kör med originaltändsystemet? Visst, har man högre kompression i sin motor än original så kanske det är gynnsamt att gå upp i oktan men det har väl också att göra med tändningen, eller är jag ute och cyklar
Jag har provat 95, 98 och 99 oktan och aldrig märkt nån skillnad på mina motorer (även med portning och höjd kompression)
95 men dom har värre dom med fast den röda och blå 5 liters är med 95 oktan.huSSe wrote:nån som vet hur många oktan aspen bränslet är på??
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests