JA´s FG EVO BMW 320SI WTCC
- J.A racing
Re: JA´s FG EVO 09 WTCC Beemer
Jo fast då gör man bilen rätt "värdelös", då den inte kvalar in i någon klass längre. Men som clubräcer är det ju ballt, funderar lite på det faktiskt för jag har ju inga planer på WM direkt utan bara köra för att det är roligt. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Du ska inte tävla eller??J.A racing wrote:Jo fast då gör man bilen rätt "värdelös", då den inte kvalar in i någon klass längre. Men som clubräcer är det ju ballt, funderar lite på det faktiskt för jag har ju inga planer på WM direkt utan bara köra för att det är roligt.
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Skärpning nu J.A... du får tillfredställa dina Posse-böjelser på något annat sätt

// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
- J.A racing
Hehe! jo jag får väl kränga alla LS grejer och köpa en riktig nyckelring eller nått. 
kanske kan hitta ett beggat mellanchassi till en billig peng och kunna ha valmöjligheten? =)
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Föresten, kan du ta en bild / förklara hur dina dämpare sitter i det nedre fästet?
Mina gamla dämpare hade en kulled med en specialkula med påbyggd hylsa, som gjordet att den var fixerad axiellt på skruven.. Men med Mecatechen fick jag med en reducering i plast så skruven passar, men inga hylsor för att fixera den axiellt, är det samma lika på FG eller är det HARM relaterat?
Mina gamla dämpare hade en kulled med en specialkula med påbyggd hylsa, som gjordet att den var fixerad axiellt på skruven.. Men med Mecatechen fick jag med en reducering i plast så skruven passar, men inga hylsor för att fixera den axiellt, är det samma lika på FG eller är det HARM relaterat?
- J.A racing
Japp det är samma jag har tänkt klippa till nån typ soppaslang eller nått liknande och klämma dit på skruven. Bak är den fixerad i en hållare. Jag fick ju skäll av Per så jag vågar inte bygga om den till Porsche nu. 
Äsch, Per är väl inget att vara rädd förJ.A racing wrote:Japp det är samma jag har tänkt klippa till nån typ soppaslang eller nått liknande och klämma dit på skruven. Bak är den fixerad i en hållare. Jag fick ju skäll av Per så jag vågar inte bygga om den till Porsche nu.
Okej, då vet jag... soppaslang var ingen dum idé! Nu fick jag på dom fram och fan vad jag älskar dom där justeringskruvarna haha, det rycker lite i snoken varje går jag känner klicket och dämparna blir liiiite hårdare
- J.A racing
Haha! Jo jag gör väl som jag vill med min bil men 2011 går den med 535 mm hjulbas 
- J.A racing
Snart kan man ju börja lacka upp en ny kaross om det bara blir lite varmare. Är ju något sugen på att börja köra lite och justera in bilen efter denna långa vinter. Nu är det ju dessutom inte mycket snö kvar på banan heller efter helgens regn och + grader med lite blåst. 
Så du har en ny Kaross liggandes? 
- J.A racing
Nja typ har inte köpt nån än men färg och dekaler ligger och väntar på en ny. Har ju den gamla att öva med så länge, de kan ju bli nån avåkning innan man kommit in i det igen.sx3 wrote:Så du har en ny Kaross liggandes?
- J.A racing
Nu fattas ju egentligen bara en killerbee och en Y-kabel till transpondern. Sen kan det komma en motor uppgradering under resans gång kanske, så blir stock maskinen en regn/low grip motor. 
- J.A racing
Nehe kanske dax att betälla lite C-däck snart då. 
- J.A racing
Per hur var det hade ni köpt för mycket däck eller går allt åt till era bilar?J.A racing wrote:Nehe kanske dax att betälla lite C-däck snart då.