Satte ihop min i fredags och nu ser man den knapptJonasson wrote:Haha inte så skitig kanske, men så här skitig har den inte varit sen den monterades ihop igen
° Baja 5B - TippEx °
Re: ° Baja 5B - TippEx °
Jonny Hedström
Mcd RR
Mcd RR
Underbart
Naturligt camo! 
Projekt TippEx - White and Black HPI Baja 5B - 28,5cc FinnPortad, WT668, Side-Mount Dominator mm
Tack vare mitt HX12K fick jag idag prova min killswitch i skarpt läge. Killer Bee'n funka klockrent.. Jag fick "gashäng" på halvgas då servot mecka ihop. Det räckte för en ofrivillig färd ut i ett dike. Bilen och allt klarade sig bra. Servot åker i runda arkivet! Nu åker orginalet i bilen igenJonasson wrote:Tänkte passa på att byta till något starkare som gas/bromsservo. Och tack vare tips från Carbon-Dave som tipsa om att han kör med MG995, vilket är samma som HX12K och det har jag ju ett hemmaSå kör vi på det Lite kul
Blir å ta en sväng förbi Zombie och sno lite plastidip bara..
![]()
![]()
Projekt TippEx - White and Black HPI Baja 5B - 28,5cc FinnPortad, WT668, Side-Mount Dominator mm
Savöx 1256TG kör jag. Grymt nöjd med det!
Ska kolla på det vart efter dåRobban wrote:Savöx 1256TG kör jag. Grymt nöjd med det!
Idag har det gått sådär..
1st Gas/bromsservo paj och jag körde i ett dike, servot brann/kortslöts(billigt skit)..
Lite annat som pajade senare idag när jag slog runt i ett annat dike och ställde halva bilen i vatten!
1st Mottagare
1st Gyro
1st Failsafe
1st Dragstart
Dragstart pajade då jag försökte bli av med vatten i ljuddämpare mm.. Dessutom så har avgassystemet vibrerat löst och läcker som... Och ev så har nått med diffen eller kopplingen hänt. Något konstigt ljud när jag rullar bilen. Jag tog bort spurdrevet å rullade, och då låter det inte
Jaja det får väl bli lite meck imorrn eller så och se vad jag lyckats med.. Tack Zombie för hjälpen och reservdelarna
Vill trotts motgångar påstå att detta var en av dom roligare Baja dagarna hittills

Edit: Just ja en bakfälg lyckades jag skrota med, då jag i all förvirring inte monterat fälgen rätt.. Resultat? Hexen är helt rund på fälgen..
1st Gas/bromsservo paj och jag körde i ett dike, servot brann/kortslöts(billigt skit)..
Lite annat som pajade senare idag när jag slog runt i ett annat dike och ställde halva bilen i vatten!
1st Mottagare
1st Gyro
1st Failsafe
1st Dragstart
Dragstart pajade då jag försökte bli av med vatten i ljuddämpare mm.. Dessutom så har avgassystemet vibrerat löst och läcker som... Och ev så har nått med diffen eller kopplingen hänt. Något konstigt ljud när jag rullar bilen. Jag tog bort spurdrevet å rullade, och då låter det inte
Vill trotts motgångar påstå att detta var en av dom roligare Baja dagarna hittills
Edit: Just ja en bakfälg lyckades jag skrota med, då jag i all förvirring inte monterat fälgen rätt.. Resultat? Hexen är helt rund på fälgen..
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Du skulle ju ha en kepskamera om nån......det där måste man ju få se! !!
Hur kör du egentligen?
Men vi skitade ju ner bilarna iaf!
Alltid nåt.
Frågan är om vi båda har varit så klantiga när vi monterade våra bakfälgar eller om det beror på att hpi fälgarna är veka ?
Alltid nåt.
Frågan är om vi båda har varit så klantiga när vi monterade våra bakfälgar eller om det beror på att hpi fälgarna är veka ?
Kyosho Sand Skipper -81 BL Edition
MCD Cheetah
HPI Blitz
MCD Cheetah
HPI Blitz
KlantigtCarbon-Dave wrote:![]()
Hur kör du egentligen?
Brorsan och jonasson har ungefär samma körstil, man får ducka ibland för det kan komma delar flygande
Kyosho Sand Skipper -81 BL Edition
MCD Cheetah
HPI Blitz
MCD Cheetah
HPI Blitz
Vi har Lusse i vårat gäng till sådan körning.
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Problemet med Lusses bil är ju att den håller för den sortens behandling och får således oss andra att se ut som totala mesar.....S 500 R wrote:Vi har Lusse i vårat gäng till sådan körning.
Jo, så är det ju och denna säsongen kommer den hålla ännu bättre.Carbon-Dave wrote:Problemet med Lusses bil är ju att den håller för den sortens behandling och får således oss andra att se ut som totala mesar.....S 500 R wrote:Vi har Lusse i vårat gäng till sådan körning.
![]()
Ingen minns en fegisZombie wrote:KlantigtCarbon-Dave wrote:![]()
Hur kör du egentligen?
![]()
Brorsan och jonasson har ungefär samma körstil, man får ducka ibland för det kan komma delar flygande
Vet inte hur jag lyckas, men jag skjuter avgaspackningar hela tiden.. Funderar på om detta är vanligt?
Trist å mecka med det VARJE gång man kört.. Kan detta bero på att min Dominator bara sitter med ett fäste fram och i skruvarna mot cyllen? Funderar helt enkelt på att kapa av dominatorpipan och sätta slang och klammer så kanske man blir av med vibrationer som skakar loss systemet och det börjar läcka?! Tips?
Skit i packning och kör med packningsmassa istället. Har jag gjort länge nu och det fungerar kanon 
Letar Baja 5B