köpa ny 1:1 bil
- J.A racing
Re: köpa ny 1:1 bil
Jag har programerat bort Longlife service på min och kör med fasta intervaller på 1500 mil, att köra en diesel med samma olja i 3000 mil är inget jag tror på i alla fall. Har känningar på Svenska Volkswagen och dom rekomenderar ingen att köra mer än 3000 mil det är absolut max, men dom vill ju inte säga det rakt ut fast mellan raderna så verkar ju som inte ens dom vill rekomendera longlife.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
-
Ntch in da dirt
jaha så bara för man har kam kedja så blir det underhållsfritt ellerS 500 R wrote:Därför jag kör bil utan turbo och kamrem... sparar en massa kostnader.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Japp, i stort sett.T powa wrote:jaha så bara för man har kam kedja så blir det underhållsfritt ellerS 500 R wrote:Därför jag kör bil utan turbo och kamrem... sparar en massa kostnader.
fan va bra!! då ska jag köpa en bil med kamkedja, så slipper jag byta olja!
klart som fan bilen måste underhållas. oljebyte är juh ännu viktigare då man har kedja. sen blir det juh 4ggr så dyrt OM det händer nåt så textoppen skall av. inte lika enkelt med kedja. både för och nackdelar. hade det bara vart fördelar kedja så hade väl alla bilar haft det? det är dessutm service intervall på kedjan med. mercedes tex rekommenderar 60k mil på en dubbelkedja. då kan ni själva räkna ut vad det blir på en enkel kedja....
klart som fan bilen måste underhållas. oljebyte är juh ännu viktigare då man har kedja. sen blir det juh 4ggr så dyrt OM det händer nåt så textoppen skall av. inte lika enkelt med kedja. både för och nackdelar. hade det bara vart fördelar kedja så hade väl alla bilar haft det? det är dessutm service intervall på kedjan med. mercedes tex rekommenderar 60k mil på en dubbelkedja. då kan ni själva räkna ut vad det blir på en enkel kedja....
Givetvis måste man byta olja... det fattar ju vem som helst.
Jag har kört bilar med kamkedja i över 10 år nu och har aldrig haft problem med den. Så den varianten är rätt skottsäker.
Jag har kört bilar med kamkedja i över 10 år nu och har aldrig haft problem med den. Så den varianten är rätt skottsäker.
Va inte meningen att låte dryg. Såg nu att det framgick så.. 
Jag har sagt det förut och kan säga det igen NÄRKINGRobban wrote:Va inte meningen att låte dryg. Såg nu att det framgick så..
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Äh, Robban börjar väl få tänder, det är allt.....

Jag är ingen närking bara för jag råkar bo här.. Nötter...
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
grabbar nu är ni offtopic så det visslar om!
hålle er till ämnet.
hålle er till ämnet.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
-
Ntch in da dirt
Jo det gäller ju att välja bra märke då, finns ju några som har haft stora problem med kedja också bla ford explorerS 500 R wrote:Givetvis måste man byta olja... det fattar ju vem som helst.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
jag hade en explorer för några år sedan. kanon bil.
fick ut bytat kedja och tillhörab´nde små grejer
runt den på goodwill.
synd dom drar så mye soppa annars hade jag köpt en till sån.
runt den på goodwill.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
Så är det ju... men så är det ju alltid. Man får ju vad man betalar för.T powa wrote:Jo det gäller ju att välja bra märke då, finns ju några som har haft stora problem med kedja också bla ford explorerS 500 R wrote:Givetvis måste man byta olja... det fattar ju vem som helst.
-
Ntch in da dirt
kedja eller rem spelar föresten ingen stor roll i mitt fall jag har haft en nissan terano med kedja. Den värsta fiasko bilen som jag har ägt var en jeep Cherokee med 2,5 td snurra det vart dyrt när den rasade pga spruckna toppar. Så någon vm motor ska jag aldrig mera ha.
-
Ntch in da dirt
jag funderade också på en explorer ett tag men nu finns det inget behov för att ha en medelstor jeep nu har jag största nyttan av en bil med flak.huSSe wrote:jag hade en explorer för några år sedan. kanon bil.
runt den på goodwill.