° Baja 5B - TippEx °
Re: ° Baja 5B - TippEx °
Idag är det klippa kaross väder... Snart 10cm nysnö!! 
Projekt TippEx - White and Black HPI Baja 5B - 28,5cc FinnPortad, WT668, Side-Mount Dominator mm
Rktigt schysst med svarta fälgar och vita beadlocks. Kommer bli en grym Baja 
Letar Baja 5B
Tack!waqr wrote:Rktigt schysst med svarta fälgar och vita beadlocks. Kommer bli en grym Baja
Projekt TippEx - White and Black HPI Baja 5B - 28,5cc FinnPortad, WT668, Side-Mount Dominator mm
Klart du ska med till Vimmerby!!! Jag lovar att du inte kommer ångra dig... sen har du ju jätte nära.
Hehe ja risken är att man åker ner över da´n om inte annat..S 500 R wrote:Klart du ska med till Vimmerby!!! Jag lovar att du inte kommer ångra dig... sen har du ju jätte nära.
Usch ve å fasa för å klippa kaross.. Har inte ens gjort klart undertrayn. Karossen är klar dock, nu väntar färg!! Får se hur långt det jag har hemma räcker.. 
Ingen lek å klippa desert ratenJonasson wrote:Usch ve å fasa för å klippa kaross.. Har inte ens gjort klart undertrayn. Karossen är klar dock, nu väntar färg!! Får se hur långt det jag har hemma räcker..
Jonny Hedström
Mcd RR
Mcd RR
Verkligen inte.. 
Hörde ett rackarns liv i hallen.. Det brummade och väsnades.. Det var storebror och lillebror som bråkade..
Lillebror är konstigt nog bajan - Tippex, den lille en Lazer ZX-5 Orion BL har jag ju haft ett tag så det måste väl vara storebror
Efter att ha rett ut vad problemet var så fick jag iaf med dom båda på bild..

Är inte klar med Bajan, men det börjar närma sig. Vit färg täcker verkligen helkass! Så det blir att hämta upp ny när lokala rc-butiken får hem färg(på Torsdag)
Lillebror är konstigt nog bajan - Tippex, den lille en Lazer ZX-5 Orion BL har jag ju haft ett tag så det måste väl vara storebror
Efter att ha rett ut vad problemet var så fick jag iaf med dom båda på bild..

Är inte klar med Bajan, men det börjar närma sig. Vit färg täcker verkligen helkass! Så det blir att hämta upp ny när lokala rc-butiken får hem färg(på Torsdag)
Snygga bilen

Tack 
Vad är det för bakdäck du kör med? Är det HB Proto?
Dom där framdäcken (Proline Bow Tie) är riktigt grymma. Bilen kommer styra in som en gud i kruvorna
Dom där framdäcken (Proline Bow Tie) är riktigt grymma. Bilen kommer styra in som en gud i kruvorna
Letar Baja 5B
Ja hoppas Bow Tie funkar fintwaqr wrote:Vad är det för bakdäck du kör med? Är det HB Proto?
Har även orginaldäcken ligger löst vid sidan om, funkar dessa skapligt eller är det bara att "arkivera" dom?
Jag körde ganska länge med originaldäcken och tyckte faktiskt att dom fungerade riktigt bra på både grus och gräs. I grustaget däremot fick man inget fäste alls med dom. Problemet med originaldäcken är väl att dom slits relativt fort att att dubbarna helt lossar om man kör på hårdare underlag (speciellt om det är kallt ute) HB Proto däcken tror, jag precis som du säger, att dom fungerar bäst på lite hårdare packade jordbanor.
MX däcken är dock svårslagna på de flesta underlag. Dels greppar dom grymt bra och hållbarheten är nog 10 ggr originaldäckens. Har kört över 25 liter med mina på varierande underlag och det är mycket dubb kvar på dom.
MX däcken är dock svårslagna på de flesta underlag. Dels greppar dom grymt bra och hållbarheten är nog 10 ggr originaldäckens. Har kört över 25 liter med mina på varierande underlag och det är mycket dubb kvar på dom.
Letar Baja 5B