° Baja 5B - TippEx °
Re: ° Baja 5B - TippEx °
Tänkte passa på att byta till något starkare som gas/bromsservo. Och tack vare tips från Carbon-Dave som tipsa om att han kör med MG995, vilket är samma som HX12K och det har jag ju ett hemma
Så kör vi på det Lite kul
Blir å ta en sväng förbi Zombie och sno lite plastidip bara..

Projekt TippEx - White and Black HPI Baja 5B - 28,5cc FinnPortad, WT668, Side-Mount Dominator mm
Blir å beställa lite mer grejer tydligen.. Bla så behövs det lite styrservoräddare mm
Nu vill jag ut å
Nån som vet vart man får tag i VIT karossfärg på burk? Verkar vara svårt.. Företag kan ta hem, men då får jag ju vänta en vecka till 
Nån som vet vart man får tag i VIT karossfärg på burk? Verkar vara svårt.. Företag kan ta hem, men då får jag ju vänta en vecka till Projekt TippEx - White and Black HPI Baja 5B - 28,5cc FinnPortad, WT668, Side-Mount Dominator mm
Lite småmeck då..
Skulle fixa till framhubbarna så man slipper e-clipset. Ut i bon och såga, fila å greja. Hittade dessutom skruvar och brickor som funka. Kan det vara såhär enkelt?
Dit med hubbarna och märkte så klart att själva skruvskallen tar i bärarmarna.

Efter att ha meckat, filat och tänkt om så är dom iaf på plats, med massor av loctite

Nu ska det moddas lite ljuddämparfästen och fixas servoräddare. Sen lack på nya Desert Rat karossen och undertrayen och... Jaja, så här ser TippEx iaf ut just nu.

Tanken var vit kaross och vit undertray.
Har kört det på min mindre bilar och tycker svart/vitt är så najs. Tankar och idéer om det?
Monterade på dom vita beadlocksen men tycker inte heavy duty funkar så bra fram?! Dom sticker lixom ut utanför däcken.. Inte så viktigt, men när man ändå håller på..
Vill ut å köra, men skulle vara najs å få ordning på allt innan man tar ut den och skitar ner den
Skulle fixa till framhubbarna så man slipper e-clipset. Ut i bon och såga, fila å greja. Hittade dessutom skruvar och brickor som funka. Kan det vara såhär enkelt?
Dit med hubbarna och märkte så klart att själva skruvskallen tar i bärarmarna.

Efter att ha meckat, filat och tänkt om så är dom iaf på plats, med massor av loctite

Nu ska det moddas lite ljuddämparfästen och fixas servoräddare. Sen lack på nya Desert Rat karossen och undertrayen och... Jaja, så här ser TippEx iaf ut just nu.

Tanken var vit kaross och vit undertray.
Monterade på dom vita beadlocksen men tycker inte heavy duty funkar så bra fram?! Dom sticker lixom ut utanför däcken.. Inte så viktigt, men när man ändå håller på..
Projekt TippEx - White and Black HPI Baja 5B - 28,5cc FinnPortad, WT668, Side-Mount Dominator mm
Ser ju riktigt bra ut! 
Kyosho Sand Skipper -81 BL Edition
MCD Cheetah
HPI Blitz
MCD Cheetah
HPI Blitz
Ja det börjar arta sig. Synd att man inte pillade isär hela åket innan man beställde från DDM. Hittar ju smågrejer jag vill byta hela tiden. Kanske endel av Bajan´s förbannelse? 
Coolt vit och svart passar på baja! 
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
snyggt åk!
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Precis så är det... man vill bara byta ut grejer hela tiden... men man måste ju köra med den då och då också!Jonasson wrote:Ja det börjar arta sig. Synd att man inte pillade isär hela åket innan man beställde från DDM. Hittar ju smågrejer jag vill byta hela tiden. Kanske endel av Bajan´s förbannelse?
TackBurnout wrote:Coolt vit och svart passar på baja!
Tack tackhuSSe wrote:snyggt åk!
Börjar närma sig liteS 500 R wrote:Precis så är det... man vill bara byta ut grejer hela tiden... men man måste ju köra med den då och då också!Jonasson wrote:Ja det börjar arta sig. Synd att man inte pillade isär hela åket innan man beställde från DDM. Hittar ju smågrejer jag vill byta hela tiden. Kanske endel av Bajan´s förbannelse?
ska bli Projekt TippEx - White and Black HPI Baja 5B - 28,5cc FinnPortad, WT668, Side-Mount Dominator mm
Den ser jäkligt bra ut nu..Ett stort LS problem är nog att man vill uppgradera hela tiden..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Tack Lusse!
Ja det verkar vara så. Men nu är ju ganska mycket gjort, får se hur långt man är nöjd 
Det tar aldrig slut.. Jag har hållt på i tre år.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Haha tack tackjonny h wrote:Snyggt grappen
Tack Bjuggen! Ja "våran" pärla blir najsBjuggen wrote:Ser skitfint ut. Ska du ner till V-by eller??