270 motorn har tre lager två på ena sidan och en på andra och packbox..På kopplings sidan sitter det två lager,men ingen packbox. Så därför tar man bort ett lager och sätter dit en packbox..Carbon-Dave wrote:Zombie wrote:Nya motorn ligger fortfarande på hyllan och väntar på våren, jag har nätmoddat den och tagit bort det tredje lagret i den.![]()
Tagit bort ett lager ???
Zombies HPI Baja SS
Re: Zombies HPI Baja SS
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Finns det inga tätade lager som håller eller varför gör man detta ?Lusse wrote:270 motorn har tre lager två på ena sidan och en på andra och packbox..På kopplings sidan sitter det två lager,men ingen packbox. Så därför tar man bort ett lager och sätter dit en packbox..Carbon-Dave wrote:Zombie wrote:Nya motorn ligger fortfarande på hyllan och väntar på våren, jag har nätmoddat den och tagit bort det tredje lagret i den.![]()
Tagit bort ett lager ???
3 lager på veven låter ju som rena drömmen ju.....
Tätningen på lagren är inte tillräckligt,dom läcker ganska så fort. Det är bättre med pack box..
Precis vad jag har fått höra!Lusse wrote:Tätningen på lagren är inte tillräckligt,dom läcker ganska så fort. Det är bättre med pack box..
Det känns ju lite konstigt att plocka bort ett lager det kan jag hålla med om..
Men håller det ihop bättre så är det klart värt det!
Kyosho Sand Skipper -81 BL Edition
MCD Cheetah
HPI Blitz
MCD Cheetah
HPI Blitz
Idag kom karosserna jag köpte på ebay.
Ser helt ok ut!
Ser helt ok ut!
MCD Cheetah
HPI Blitz
MCD Cheetah
HPI Blitz
Snyggt. Där gjorde du ett fynd. Ligger många timmar bakom dem 
Billös expertkommentator..
Jäklar vad snygg den karossen var 
För 550 spänn med frakt ska man inte klagaS 500 R wrote:Jäklar vad snygg den karossen var
2 st airbrushade och färdigskurna desert rat.
MCD Cheetah
HPI Blitz
MCD Cheetah
HPI Blitz
Löjligt billigt! Riktigt bra köp.
Det var billigt . Var köpte du dom?
Funderar på ny radio till bilen, kör med en Eurgle 2,4 ghz nu Den är lite klumpig tycker jag.
Speciellt på vintern när man har handskar på sig så är det lite trångt runt gasreglaget.
Sen så upplever jag viss fördröjning på långt håll.
Vad rekommenderar ni ?
Är inte ute efter en radio med en massa flashiga funktioner men den ska fungera med min killerbee v2
Har kikat lite på en futaba 4pl och den ser ju trevlig ut.
Brorsan har en spectrum Dx3e och den är riktigt trevlig men funkar ju inte med killswitxhen tyvärr utan man måste ju ha en killerbee v2s
Speciellt på vintern när man har handskar på sig så är det lite trångt runt gasreglaget.
Sen så upplever jag viss fördröjning på långt håll.
Vad rekommenderar ni ?
Är inte ute efter en radio med en massa flashiga funktioner men den ska fungera med min killerbee v2
Har kikat lite på en futaba 4pl och den ser ju trevlig ut.
Brorsan har en spectrum Dx3e och den är riktigt trevlig men funkar ju inte med killswitxhen tyvärr utan man måste ju ha en killerbee v2s
MCD Cheetah
HPI Blitz
MCD Cheetah
HPI Blitz
Av en säljare på ebay som heter dsloomerLusse wrote:Det var billigt . Var köpte du dom?
Men det finns oftast massor med säljare av lackade karosser.
MCD Cheetah
HPI Blitz
MCD Cheetah
HPI Blitz
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Zombie wrote: Sen så upplever jag viss fördröjning på långt håll.
är det inte bara fördröjningen av ljudet du märker? tidsskillnaden för radiosignalen lär du inte märka om du inte står i skåne och har bilen i norrland typ
Om du funderar på att byta så är ju Futaba alltid ett säkert kort, kanske inte de billigaste men bra grejjor är det!
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Whay to Go!! Ser ju riktigt bra utZombie wrote:Idag kom karosserna jag köpte på ebay.
Ser helt ok ut!![]()
Projekt TippEx - White and Black HPI Baja 5B - 28,5cc FinnPortad, WT668, Side-Mount Dominator mm