Matjon's 5T - Volta Edition
Re: Matjon's 5T - Volta Edition
Jag ska ha en vw bug. Jag är kass på att lackera men vill gärna detalj lacka motorn. Är det enklast att pensla motorn?
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
det äre, om du inte vill maska.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Äntligen har det kommit lite grejer. Fick lite i fredags och resten kom idag. Jag har redan gjort färdig framvagnen, ska ge mig på bakvagnen senare i veckan.
Tjohoo...delar!

Tomt chassi med en nytvättad framvagn i delar.

Options där fram blev TR Top Plate, Darksoul Billet Servo Saver samt KillerRC Limiters. Stötdämparna skyddas av GPM Shock cover, endast 50kr på KG. Har fyllt framdämparna med Baja Oil 35wt. Använder SnappyRC eClips och Team FastEddy shim kit till hjulaxlarna, tog bort en hel del glapp.

Och så här ser den ut just nu.

Tjohoo...delar!

Tomt chassi med en nytvättad framvagn i delar.

Options där fram blev TR Top Plate, Darksoul Billet Servo Saver samt KillerRC Limiters. Stötdämparna skyddas av GPM Shock cover, endast 50kr på KG. Har fyllt framdämparna med Baja Oil 35wt. Använder SnappyRC eClips och Team FastEddy shim kit till hjulaxlarna, tog bort en hel del glapp.

Och så här ser den ut just nu.

Nu börjar det ju hända grejer. När ska du beställa el-motorn???
Måste kolla över ekonomin men förhoppningsvis nu i mars. Men sen fattas jag även däck, fälgar, kaross och lipo. Men jag har inte så bråttom. Framåt sommaren ska den vara klar.S 500 R wrote:Nu börjar det ju hända grejer. När ska du beställa el-motorn???
Får vi se den i Vimmerby??
Tror inte jag har tid att åka upp, men jag lovar att det blir film på denS 500 R wrote:Får vi se den i Vimmerby??
Miniuppdatering...
För att skydda mina lipos mot grus och föremål så monterade jag UberRC Internal Side Panels.
Det var dom billigaste jag hittade förutom nätvarianten som inte skyddar mot smågrus.
Av nån anledning så har dom gjort båda sidorna lika långa så det fattas en liten bit på höger sida där chassit är lite längre.

För att skydda mina lipos mot grus och föremål så monterade jag UberRC Internal Side Panels.
Det var dom billigaste jag hittade förutom nätvarianten som inte skyddar mot smågrus.
Av nån anledning så har dom gjort båda sidorna lika långa så det fattas en liten bit på höger sida där chassit är lite längre.

Då var bakvagnen nästan färdig, väntar på ett nytt shock mount från Swedrc. Då min bil har det första enkla 2 punkts fästet så beställde jag HPI´s 4 punkts fäste som faktiskt är en options del till min bil 
Inte så mycket options på bakvagnen. Har monterat dit ett extra kullager i växellådan istället för den bussning som satt där.
Fyllde diffen med 10k olja. Kör även med det äldre plast diffhuset, men tycker det känns rejält så det borde hålla....ett tag.

...och så här ser den ut just nu, börjar åtminstone likna en bil nu.

Tog tag i radiolådan med. Tänker använda det servo jag fick med bilen i väntan på Savöx LS servo. Lödade även på nya smidigare kablar till mitt A123 rx pack. Passar perfekt i lådan, behöver bara trimma till pinnarna i locket.

Options/tillbehör som sitter på bilen nu:
Baja Shock Oil 10 wt
Baja Shock Oil 35 wt
DarkSoul Billet Servo Saver
GPM Shock Cover
KillerRC Killer Cables
SnappyRC Superior eClips
Team FastEddy Axle/Trans Grease
Team FastEddy Diff Oil 10k
Team FastEddy Pro Series Shim Kit
Turtle Racing HD Top Plate 5T
UberRC Internal Side Panels
Inte så mycket options på bakvagnen. Har monterat dit ett extra kullager i växellådan istället för den bussning som satt där.
Fyllde diffen med 10k olja. Kör även med det äldre plast diffhuset, men tycker det känns rejält så det borde hålla....ett tag.

...och så här ser den ut just nu, börjar åtminstone likna en bil nu.

Tog tag i radiolådan med. Tänker använda det servo jag fick med bilen i väntan på Savöx LS servo. Lödade även på nya smidigare kablar till mitt A123 rx pack. Passar perfekt i lådan, behöver bara trimma till pinnarna i locket.

Options/tillbehör som sitter på bilen nu:
Baja Shock Oil 10 wt
Baja Shock Oil 35 wt
DarkSoul Billet Servo Saver
GPM Shock Cover
KillerRC Killer Cables
SnappyRC Superior eClips
Team FastEddy Axle/Trans Grease
Team FastEddy Diff Oil 10k
Team FastEddy Pro Series Shim Kit
Turtle Racing HD Top Plate 5T
UberRC Internal Side Panels
Då väntar man på ett efterlängtat paket från staterna....
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
var køpte du dom ifrån?
pris?
sjyst bygge, ser fram emot
att se klar
pris?
att se klar
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
http://www.airel.nuhuSSe wrote:var køpte du dom ifrån?
pris?
att se klar
60kr/paret
Du får maila in beställningen.
Tack så mycket, kan knappt vänta tills jag kan testköra den

- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Måste rekommendera dig å det grövsta att byta diffhuset till ett i aluminium.....det är en av de saker som inte kostar skjortan, men som faktiskt kan spara dig en rejäl slant.....Matjon wrote:Fyllde diffen med 10k olja. Kör även med det äldre plast diffhuset, men tycker det känns rejält så det borde hålla....ett tag.
Jag har spräckt ett sånt diffhus och 2st krondrev till diffen pga plasthuset.....
Visserligen spräckte jag 4st växellådshus i plast förra säsongen innan det trillade ner en TR QD låda i bilen, men det är ju en annan historia.....
Kunde väl tänka mig det, men just nu får det vara som det är. Tror dessutom att jag först investerar i HPI´s Slipper Clutch för att spara på drivlinan.Carbon-Dave wrote: Måste rekommendera dig å det grövsta att byta diffhuset till ett i aluminium.....det är en av de saker som inte kostar skjortan, men som faktiskt kan spara dig en rejäl slant.....
Jag har spräckt ett sånt diffhus och 2st krondrev till diffen pga plasthuset.....
Visserligen spräckte jag 4st växellådshus i plast förra säsongen innan det trillade ner en TR QD låda i bilen, men det är ju en annan historia.....