Markus Baja 5T SS
Re: Markus Baja 5T SS
Idag blev det nästan en timmas körning på gården. Svinigt skoj! Får passa på medan det är tjäle i backen, annars blir man väl misshandlad av familjen.
Hade telefonen på kepsen i drygt 10 minuter och trodde jag gjorde n skitbra filmning, jojo.. batterih***vetet dog efter 1:15 bara.
Tänkte slänga upp denna under filmklipp men eftersom det inte blev riktigt som tänkt så hivar jag upp den här i min tråd istället.
Kanske ger mig på en filmning imorrn om det är skapligt väder för det.
[youtube][/youtube]
Hade telefonen på kepsen i drygt 10 minuter och trodde jag gjorde n skitbra filmning, jojo.. batterih***vetet dog efter 1:15 bara.
Tänkte slänga upp denna under filmklipp men eftersom det inte blev riktigt som tänkt så hivar jag upp den här i min tråd istället.
Kanske ger mig på en filmning imorrn om det är skapligt väder för det.
[youtube][/youtube]
Har du lampor i röven med?
Yes box. Byggde om det för ett tag sedan och har satt dom i en IKEA skärbräda. Nåt ska man ju ha köksredskapen till
Innan satt dom i en bit lexan men den var för jäkla vass och slog i backen om jag landade fel.
Ska se om jag hittar lite bilder på monteringen.
Just det, bromsljuset är kopplat till kretskortet från ett trasigt standardservo. Ligger inknölat i radioboxen.
Ska se om jag hittar lite bilder på monteringen.
Just det, bromsljuset är kopplat till kretskortet från ett trasigt standardservo. Ligger inknölat i radioboxen.
- sideburn80
Fan va kul, ser riktigt sjysst ut med belysningen 
Detta är min lösning då.. enda lösningen eftersom jag inte vill kapa upp karossen bak, annars hade det funkat med bakljusen som finns hos DDM ex.
Skärbrädan..
Bockad med varmluft efter strecket som syns i det tjocka partiet.

Skruvad med bara två skruvar i bumpern så att skärbrädan kan flexa och vrida sig som den vill.

LEDs ipressade i 0.5mm för små hål, sen täckta med smältlim bakom.

Skärbrädan..
Bockad med varmluft efter strecket som syns i det tjocka partiet.

Skruvad med bara två skruvar i bumpern så att skärbrädan kan flexa och vrida sig som den vill.

LEDs ipressade i 0.5mm för små hål, sen täckta med smältlim bakom.

Hehe tack sideburn 
Ser riktigt bra ut!!!
coolt med lampa!!! 
Stefan, har du kapat din kaross där bak än?
Jag undrar om man inte försvagar den rejält i bakkant av hjulhusen då.. Det tar ofta i bak när man kör på ojämnt.
Sen upptäckte jag att min spruckit lite oxå. Det är där jag hade skadan från tillverkningen om ni kommer ihåg det. Har lappat och förstärkt med shoe goo där nu så jag hoppas det inte spricker vidare.
Jag undrar om man inte försvagar den rejält i bakkant av hjulhusen då.. Det tar ofta i bak när man kör på ojämnt.
Sen upptäckte jag att min spruckit lite oxå. Det är där jag hade skadan från tillverkningen om ni kommer ihåg det. Har lappat och förstärkt med shoe goo där nu så jag hoppas det inte spricker vidare.
Jag är grymt kluven i hur jag ska göra. Jag tycker Lusse har en poäng med att det är smidigt och att det är nog bra att släppa ut värmen. Men sen är det ju som du säger med att man kan försvaga karren.
Ja det är ju en del finesser man missar om man inte klipper helt klart..
Fast värmen vet jag inte om det är nåt större problem? Jag menar när man kör så är det ju en jäkla luftgenomströmning från front till bak ändå? Jag tror inte jag haft problem med värme, iaf inte som jag märkt på nåt sätt.
Ska man kolla tempen på cylindern med IR-tempmätare då eller hur gör man? Och vart på cyllen är det isåfall man mäter? Vad är max arbetstemp för våra motorer?
Fast värmen vet jag inte om det är nåt större problem? Jag menar när man kör så är det ju en jäkla luftgenomströmning från front till bak ändå? Jag tror inte jag haft problem med värme, iaf inte som jag märkt på nåt sätt.
Ska man kolla tempen på cylindern med IR-tempmätare då eller hur gör man? Och vart på cyllen är det isåfall man mäter? Vad är max arbetstemp för våra motorer?
Det borde vara nere vid cylinderfotspackningen. Det är väl där det är mest kritiskt.
Högsta värmen är nog vid avgas porten. Och jag tror att max temp är ca:100gr.jag är inte säker på tempen.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Okej, ska se om jag kommer ihåg att mäta lite imorrn om det blir körning. Nu är det svinkallt ute men man får väl en uppfattning iaf. Ligger jag på 100 grader imorrn så är ju nåt galet när det blir varmare ute.
Kan nog bli problem då...markusb wrote:Okej, ska se om jag kommer ihåg att mäta lite imorrn om det blir körning. Nu är det svinkallt ute men man får väl en uppfattning iaf. Ligger jag på 100 grader imorrn så är ju nåt galet när det blir varmare ute.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S