H.A.R.M SX-3 - The track sweeper
Re: H.A.R.M SX-3 - The Street Sweeper
Klart jag inte bryr mig! Du får skriva på vilket forum du vill!
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
he he... blev kanske lite felsyftning där... frågan var mer till SX3
tänkte att han kanske ville ha en second opinion i rsb.. jag har ju redan berättat hur jag tycker att det funkar med mixningen här.. 
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
-
wrep
Förresten... har du inte funderat på en Spectrum-radio? är inte de rätt ok?
Haha, jag förstod att Stefan var ironisk när han skrev det!
Och wrep du har hjälpt oerhört mycket när det gäller mixningen men du nämnde ju själv att du inte har hållt i en 4PK i mer än 20 sekunder.. Och inget på forumet verkar ha någon erfarenhet av Sanwan.. Så jag tänkte att en post på RSB inte kan skada så värst mycket.. Någon där kanske vet något som vi missat
Man ska ju trots allt lägga 3-4000kr på en produkt man helst inte vill bli missnöjd med efter en kvart 
Spektrum har jag kollat på, och dom verkar inte helt fy skam faktiskt och ligger bra i pris!
men efter lite googlande hittade jag några som haft radioproblem med dom, sen känns dom lite plastiga och iaf DX3S sitter inte helt fperfekt i handen.. DX3R, om någon radio att köpa har jag dock inte hållt i!
Och wrep du har hjälpt oerhört mycket när det gäller mixningen men du nämnde ju själv att du inte har hållt i en 4PK i mer än 20 sekunder.. Och inget på forumet verkar ha någon erfarenhet av Sanwan.. Så jag tänkte att en post på RSB inte kan skada så värst mycket.. Någon där kanske vet något som vi missat
Spektrum har jag kollat på, och dom verkar inte helt fy skam faktiskt och ligger bra i pris!
men efter lite googlande hittade jag några som haft radioproblem med dom, sen känns dom lite plastiga och iaf DX3S sitter inte helt fperfekt i handen.. DX3R, om någon radio att köpa har jag dock inte hållt i!
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Klart jag var ironisk!
huSSe hade en DX3R som han bytte ut mot en 4pk i stället. Jag kommer satsa på en sådan radio skälv.
huSSe hade en DX3R som han bytte ut mot en 4pk i stället. Jag kommer satsa på en sådan radio skälv.
- J.A racing
Futaba, Sanwa eller Spektrum är nog likvärdiga alla har väl nått som utmärker sig.
Jag fastnade för futaba pga de goda rycktet och att den var lätt och smidig. Dom har ju sin 4PL
tror jag den heter, en 4PK light.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Jag tror att 4PL duger bra till oss med bilar. Ska själv köpa en sån innan våren.J.A racing wrote:Futaba, Sanwa eller Spektrum är nog likvärdiga alla har väl nått som utmärker sig.Jag fastnade för futaba pga de goda rycktet och att den var lätt och smidig. Dom har ju sin 4PL
tror jag den heter, en 4PK light.
Jakten på radio går vidare och dom senaste modellerna att analysera är:
KO Propo EX-10 Eurus, som verkar vara deras 'värsting'
Dock har jag inte lyckas hitta någon behändig PDF manual till den!
I andra ringhörnan har vi Spektrum DX3-R med följande manual
http://www.spektrumrc.com/ProdInfo/File ... ual_EN.pdf
Fanns även en italiensk manual som är på över 5 Mb, istället för 2,4Mb som den engelska, undra va dom fyllt den med???
Har även kollat runt efter en beggad T3PK Magnum, men det är svalt i Sverige, har däremot hittat några i staterna på diverse forum för mellan 140-180USD
KO Propo EX-10 Eurus, som verkar vara deras 'värsting'
Dock har jag inte lyckas hitta någon behändig PDF manual till den!
I andra ringhörnan har vi Spektrum DX3-R med följande manual
http://www.spektrumrc.com/ProdInfo/File ... ual_EN.pdf
Fanns även en italiensk manual som är på över 5 Mb, istället för 2,4Mb som den engelska, undra va dom fyllt den med???
Har även kollat runt efter en beggad T3PK Magnum, men det är svalt i Sverige, har däremot hittat några i staterna på diverse forum för mellan 140-180USD
- J.A racing
Så här skriver Futaba:
•Brake mixing for large cars — allows front and rear wheels of 1/5 scale and larger cars to be adjusted independently
Tycker det är klockrent, har faktiskt inte riktigt fattat vad som skulle vara sämre med det?
•Brake mixing for large cars — allows front and rear wheels of 1/5 scale and larger cars to be adjusted independently
Tycker det är klockrent, har faktiskt inte riktigt fattat vad som skulle vara sämre med det?
Independent = självständigt. Dvs du styr c2 och ch3 var för sig! Vilket är rätt basic för de flesta radios som kan hantera bromsmix, dvs ställa EPA, sedan ATL per ch för att ändra bromsverkar på just det servot på egna rattar!J.A racing wrote:Så här skriver Futaba:
Det jag och Wrep är ute efter är att dels kunna ställa ATL på både ch2 samt ch3 på ett och samma vred, dvs ställa ner den totala bromsverkan beroende på om det är regn eller inte t.ex! (Detta har vi/wrep kunnat konstatera går på 3PKS/4PK/4PKS mha dom fria mixarna man kan programmera, inget som finns direkt i BRAKE menyn som på den hederliga T3PK.
Sen är det ultimata målet att man via ett annat vred kunna fördela bromsverkan mellan ch2 och ch3 om man vill flytta fram respektiva bak bromsverkan, inom den totala mängd broms man angett som tillgänglig! Som man kan på T3PK men inte på senare modeller vad vi lyckats åstakomma iaf, inte ens med fria mixar!
- J.A racing
Jo men man kanske tar ca 80% broms fram och 20% bak och vid bromsning så lägger man över den mesta vikten på framhjulen alltså bilen blir väldigt lätt bak, vilket resulterar i att den ev vill låsa bakhjulen. Då är det ju bra att bara enkelt via en egen ratt justera ner bromskraften enbart bak för att få en stabil och kontrollerad inbromsning. Om man då är väldigt nöjd med hur bilen bromsar på framhjulen inte vill ändra på detta. Skulle man då ha en våg som samtidigt som du justerar ner bromskraften bak automatiskt ökar den fram till tex 90% fram och 10% bak. Så kan det ju resultera i att de börjar ta för mycket fram med resultatet att bilen kan börja understyra som fasiken istället.
Kanske svårt att förstå vad jag menar men jag vill nog hävda att individuell justering är att föredra faktiskt, så vid körning i tex regn får man först hitta en schysst setup fram. Och sen justera bak tills man får en kontrollerad och stabil bil vid inbromsning.
Kanske svårt att förstå vad jag menar men jag vill nog hävda att individuell justering är att föredra faktiskt, så vid körning i tex regn får man först hitta en schysst setup fram. Och sen justera bak tills man får en kontrollerad och stabil bil vid inbromsning.
-
wrep
Nja.... Nu är du nog ute och cyklar lite J.A 
Om vi tar det omvänt fast med samma resonemang som ditt..... Tex: det börjar regna och banan blir hal... -> jag vill snabbt dra ner bromskraften för att inte låsa upp hjulen i onödan... Men fungerande ATL drar du då bara ner kraften och behåller balansen.... har man två separata måste man först dra ner frambromsen och sen försöka meka in balansen så att bilen inte snurrar i kurvorna.... jag lovar dig att det är inget du vill hålla på med under pågående heat..
Om vi tar det omvänt fast med samma resonemang som ditt..... Tex: det börjar regna och banan blir hal... -> jag vill snabbt dra ner bromskraften för att inte låsa upp hjulen i onödan... Men fungerande ATL drar du då bara ner kraften och behåller balansen.... har man två separata måste man först dra ner frambromsen och sen försöka meka in balansen så att bilen inte snurrar i kurvorna.... jag lovar dig att det är inget du vill hålla på med under pågående heat..
-
wrep
4PK/4PKS är faktiskt ett otestat kapitel hittills ... vi får vänta och se om J.A kommer förbi med sin så vi kan testa.Det jag och Wrep är ute efter är att dels kunna ställa ATL på både ch2 samt ch3 på ett och samma vred, dvs ställa ner den totala bromsverkan beroende på om det är regn eller inte t.ex! (Detta har vi/wrep kunnat konstatera går på 3PKS/4PK/4PKS mha dom fria mixarna man kan programmera, inget som finns direkt i BRAKE menyn som på den hederliga T3PK.
Dock ser det ut att vara samma funktion som 3PKS i manualen... men man vet ju inte förrän man provat
True that! Jag utgick ifrån vad Minicars sade till mig att "Lyckas man få till det på 3PKS, så går det även på 4Pk/S"wrep wrote:4PK/4PKS är faktiskt ett otestat kapitel hittills ... vi får vänta och se om J.A kommer förbi med sin så vi kan testa.Det jag och Wrep är ute efter är att dels kunna ställa ATL på både ch2 samt ch3 på ett och samma vred, dvs ställa ner den totala bromsverkan beroende på om det är regn eller inte t.ex! (Detta har vi/wrep kunnat konstatera går på 3PKS/4PK/4PKS mha dom fria mixarna man kan programmera, inget som finns direkt i BRAKE menyn som på den hederliga T3PK.
Dock ser det ut att vara samma funktion som 3PKS i manualen... men man vet ju inte förrän man provat
Då mixmöjligheterna enligt utsagor ska vara identiska!
Men jag håller helt klart med om att vi ska testa det!
-
wrep
Det brukar dyka upp sånna på RSB och tradera med jämna mellanrum... bara att vänta och seHar även kollat runt efter en beggad T3PK Magnum, men det är svalt i Sverige, har däremot hittat några i staterna på diverse forum för mellan 140-180USD
här kanske kan vara ett annat tips så länge: AMB transponder... inte döbra pris men du kan ju pruta lite kanske?
http://rsb.se/arena/showthread.php?t=57392