H.A.R.M SX-3 - The track sweeper

Alla Onroad-projekt
Locked
sx3
Phone Number: 0709998877

Re: H.A.R.M SX-3 - The Street Sweeper

Post by sx3 » 29 Dec 2010, 18:42

Oj, det var en del info om fjädrar :D
Är medveten om att det bästa är att ut o testa men du vet ju hur det ser ut utanför fönstret! ;)
Så fram tills det är dags att åka så vill man få i sig så mycket teori och försöka anpassa saker till dagen D och utgå därifrån :D Blir nog till att köpa en uppsättning barrel-springs..

Tråkigt nog damp några kvartalsräkningar ner i brevlådan idag så inte blire nån beställning av roligheter på nästa lön :(
My motor is stalled but my wheels are still spinning

Sponsor

Sponsor

J.A racing

Post by J.A racing » 29 Dec 2010, 18:51

sx3 wrote:Oj, det var en del info om fjädrar :D
Är medveten om att det bästa är att ut o testa men du vet ju hur det ser ut utanför fönstret! ;)
Så fram tills det är dags att åka så vill man få i sig så mycket teori och försöka anpassa saker till dagen D och utgå därifrån :D Blir nog till att köpa en uppsättning barrel-springs..

Tråkigt nog damp några kvartalsräkningar ner i brevlådan idag så inte blire nån beställning av roligheter på nästa lön :(
Oj nej dom räkningarna är ju aldrig roliga, känner igen de där. :hammer: Vad jag hört om barrel spring är tvärt om än bra, progressiva F1 fjädrarna ska vara bäst på FG i alla fall blå 48 mm fram och röd 58 mm bak (längd). Det är en bra grund att börja med 7000-10000 olja fram och runt 5000 bak. Sen en jäkla massa hjulvinklar, rideheight och drop att labba med.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

Burnout

Post by Burnout » 29 Dec 2010, 19:01

Oho nej räkningar... jag har betala räkningar igår :x

sx3

Post by sx3 » 02 Jan 2011, 11:03

ÄNTLIGEN, så har poståkerierna börjat jobba igen.. Mina delar från Rapid-racing har varit påväg sedan 20'e Dec, När man trackat påroyalmail har man fått somsvar "It's on it's way" ehm, fram tills idag då jag lyckades få liv i trackingnumret på posten.se och paketet har idag anlänt Arlandas postterminal! (woho) Började bli orolig att paketet fått hjul och rullat iväg :D (lite ledsamt att vänta på delar =/)

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 02 Jan 2011, 11:26

Finns inget värre än att vänta!
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Burnout

Post by Burnout » 02 Jan 2011, 11:36

Alltid posten långsamt eller ibland snabbt :doh:

sx3

Post by sx3 » 02 Jan 2011, 12:02

Burnout wrote:Alltid posten långsamt eller ibland snabbt :doh:
Fast jag gillar svenska posten, dom har bra "Track&trace" och jag har personligen inte haft några större problem!
Men Royal Mail däremot.......

Försökte ringa dom, men dom hade inget internationellt telefonnummer, bara sitt lokala så jag gav upp och tänkte maila dom och det tog 50 år innan jag fattade hur man mailar dom och började fylla i deras jobbiga formulär.. Eftersom jag bor i Sverige och vi inte har likadant system för postnummer gick det inte att maila dom, accepterade bara brittiska postnummer, vilket jag inte har eller fattar är uppbyggda..

Till slut gav jag upp och tänkte ifall paketet inte dyker upp inom en vecka till så mailar jag Adam, så får han hjälpa mig :)

Burnout

Post by Burnout » 02 Jan 2011, 13:37

sx3 wrote:
Burnout wrote:Alltid posten långsamt eller ibland snabbt :doh:
Fast jag gillar svenska posten, dom har bra "Track&trace" och jag har personligen inte haft några större problem!
Men Royal Mail däremot.......

Försökte ringa dom, men dom hade inget internationellt telefonnummer, bara sitt lokala så jag gav upp och tänkte maila dom och det tog 50 år innan jag fattade hur man mailar dom och började fylla i deras jobbiga formulär.. Eftersom jag bor i Sverige och vi inte har likadant system för postnummer gick det inte att maila dom, accepterade bara brittiska postnummer, vilket jag inte har eller fattar är uppbyggda..

Till slut gav jag upp och tänkte ifall paketet inte dyker upp inom en vecka till så mailar jag Adam, så får han hjälpa mig :)
Royal mail bara långsamt, jag haft samma hände mig...annan historia!

wrep
Phone Number: 0768033556

Post by wrep » 03 Jan 2011, 20:47

Är det RapidRacing som är den bästa shopen för ban-åka i England?
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

sx3

Post by sx3 » 03 Jan 2011, 22:21

wrep wrote:Är det RapidRacing som är den bästa shopen för ban-åka i England?
Det vågar jag inte lova, men dom är ensamma om att kränga HARM iengland iaf, och dom tillsaluför FG och Lauterbacher också och har grejorna på lager! Har i övrigt ingen koll på den brittiska scenen!
Men Adam på rapid-racing är en riktig klippa att ha att göra med, fenomenal service via mail!

Fock btw mina prylar därifrån idag, kolfibervinge, tank, nya bärarmsstag och lite annat krimskrams... =)

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 04 Jan 2011, 07:47

Bilder!!!
ÄNTLIGEN klar med min 5b

sx3

Post by sx3 » 04 Jan 2011, 17:17

På begäran kommer bilder! :)

Image
Image
Image
Image
Image

Och nu har saker och ting börjat snurra runt i skallen på mig rejält! Har blivit rejält sugen på HARMs mag-diff som tydligen ska vara en riktig höjdare oavsett om man har bra eller dåligt grepp på banan! Och till det ett snabbfäste till diffen för att kunna byta diff med endast 4 skruvar istället för att riva isär hela bakvagnen, och det snabbfästet behöver den nya stötdämpartornet med 4 lägen för att ställa in roll centre på chassit!

Har nu även märkt att ljuddämparen har rasat helt invändigt och pipan i sig är skadat i form av buckla och ett liiiiitet litet hål ser det ut som... Så nu är jag e helt plötsligt sugen på Mielkes senaste pipa... Hurricane!

Och lite annat självklart.... Hmm nbu börjar jag inse att jag borde köpt en helt ny bil istället som har allt det här redan från fabrik och som man får slita in själv :P haha

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 04 Jan 2011, 18:05

Det är roligare att uppdatera bilen än att köpa allt färdigt tycker jag!
Bilen börjar se grym ut!
ÄNTLIGEN klar med min 5b

sx3

Post by sx3 » 04 Jan 2011, 18:27

S 500 R wrote:Det är roligare att uppdatera bilen än att köpa allt färdigt tycker jag!
Bilen börjar se grym ut!
Håller helt och hållet med, men det är så inåt norden dyrt! :D
Men det blir till att provcykla bilen innan jag uppgraderar ihjäl den och successivt byta ut komponenter som känns nödvändiga! (allt!) :D

wrep
Phone Number: 0768033556

Post by wrep » 04 Jan 2011, 18:44

He he... . ta det lungt nu du har ju inte ens någon radio.. :) allt måste inte vara tip top då kommer du inte våga köra den ju! det värsta vore ju om den slutade som shelfqueen :)

En ny bil verkar kosta runt 19'... men då fattas väl fortfarande pipa och mag-diffen?

Vad sitter det för diff i bilen nu?
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

Locked