sx3 wrote:
Okej, ja 180 pund är ju en del, och känns inte så värt att investera i med den övergripande soppatorskrisken
Okej, hur skaffar man licens då? Är det en massa teori + prov? Med utbildningsintyg får man köra 1 tävling alltså.. Men inte en hel serie?
Föresten... Dom där justerbara HARM dämparna du har, dom passar faktiskt bättre på min bil än din bil... Så sälj dom till mig omedelbums och vänta på att RS5 tillverkar en uppsättning till din bilFörra ägaren till dom, varför sålde han dom? Överflöd av pengar eller begrep han sig inte på dom? Mina dämpare har rätt kass volymkonpensator som läcker dessutom.. Så jag komma kika efter nya dämpare överhuvudtaget... Men om dom justerbara är svåra att ställa in, kanske det får blir Harms, standard dämpare med annorlunda volymkonpensering än vad mina har.
Haha, ja vore kul att se en promod i touring.. men räcker soppan? Det är väl frågan!
Många kan trimma motorer, men EFRA har ju sina regler kring tankning som är den sdtörsta begränsningen för oss.
Sen är det ju uteslutande plastdrev som huvuddrev i on-road, hur dessa mår av att få smisk i längden återstår att se.
Jag tror inte det är bara tändningen som gör soppa förbruningen som sagt.. är nog den ökade effekten totalt
Licensen tar man genom att gå en kurs som klubben anordnar sen skickar man in papper till bilsportförbundet.... eller så läser man reglerna på egen hand och fixar en påskrift av klubbordförande och skickar in... kanske inte helt rätt men så gjorde jag
Han som hade min dämpare ville hellre ha mecatec för att alla hans kompisar hade såna... tex lättare med råd osv gissar jag.. Vad bjuder du då?
Jag vet inte om de är svåra att ställa in... har ju inte hunnit testa än...
Egon skriver ju där att den klarar 35 minuter så det är väl ok...
Plastdreven behöver du inte oroa dig för... enda som kan döda ett sådant är grus... drevet på kopplingen däremot bör vara av stål... alu håller inte länge och plast smälter....