Okej, men då kan man väl säga att vevhuset är fabriksportat?

Skämt åt sido, det var ju ingen kul nyhet ju.. Nu måste jag nästan skaffa en ny motor trots allt hahaha.. Men Cylindern då, är den portad eller är det den nya cylindern som dom inte heller orkade göra ny gjutform till och fräste upp saker för hand?

Jag slängde faktiskt iväg ett mail till Adam på Rapid-racing och fick dessa till svar:
The Harm HRP engines have tuning work done to the piston, cylinder, the flywheel is balanced, and the carburettor is modified. The Harm HRP engines are tuned by Hobbycenter (France) and the HRP 03 engines are the same as the Hobbycenter EVO Team engines. The Harm HRP 03 EX engine uses an external ignition (same as Modellsport Italy M1 engines).
I have raced both Harm and Hobbycenter engines and have found them to be very quick reliable engines. All of the Harm and Hobbycenter engines are EFRA legal.
Skickade tillbaka ett mail och fick detta till svar!
The HRP 03 EX engine has the crankshaft modified and new flywheel, ignition pack. I have attached a picture of the parts that are fitted. The external ignition is meant to give better performance i.e. better spark, lighter flywheel. The engine does seem to have more acceleration out of the corners and a good top end speed but they are very heavier on fuel compared to the HRP 03 engines.
Och bilden han bifogade är:
Så det är mer gjort på 300€ dyrare motorn, vevaxeln, tändningen, och svänghjulet!
Hobbycenter och HRP = samma motor olika klistermärken!
Man man blir ju lite skeptisk när han pratar om att den slukar mer soppa än lillebror, tycker mig det vara tight nog att få soppan att hålla en hel final för folk?
Eftersom jag inte har licens, kommer jasg få nöja mig med att jaga dig på träningar istället