Jag aldrig sett ens limma det!gcbossen wrote:Fram, är inga problem! Är ju skummfoam... Bak är ju fastare som är limmade orginal. Man måste kränga på däcken över hjul med foam. Funderar på att värma upp däcket samt använda diskmedel
Loctite lossnar inte;(
Re: Loctite lossnar inte;(
Jo, de är limmade med kontaktlim-liknande. Sitter dock inte jättehårt. Man kan dra av foamen lite i taget. Men jag provade att vända in o ut på däcken som manualen anger och det funkade mkt bra. Trots MXT. Och funkar de på de så funkar det på alla!
Var ute i snön och provade. Funkade mkt bättre än mina trenchers iaf! De sparar jag till bättre väglag. Efter jag monterat dominatorn behöver jag nog ställa om förgasaren dock. Är inte riktigt haj på det;(
Även häftigt att prova på funktionerna på min nya PMX (futaba), ABS och lite sådant;)
Var ute i snön och provade. Funkade mkt bättre än mina trenchers iaf! De sparar jag till bättre väglag. Efter jag monterat dominatorn behöver jag nog ställa om förgasaren dock. Är inte riktigt haj på det;(
Även häftigt att prova på funktionerna på min nya PMX (futaba), ABS och lite sådant;)
Baja 5T OBR 30,5 VRC BigBore
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Därför dominator dom mest bottenvrid ibland måste ställ om förgasaren!gcbossen wrote:Jo, de är limmade med kontaktlim-liknande. Sitter dock inte jättehårt. Man kan dra av foamen lite i taget. Men jag provade att vända in o ut på däcken som manualen anger och det funkade mkt bra. Trots MXT. Och funkar de på de så funkar det på alla!
Jag har lika gjort ställ om förgasaren... Jag har Victory-pipa nu nästan inga ställ om förgasaren.
Jag har min foam i däck aldrig ha limma...
Jag har inte limmat mina däck men däri mot så har jag tejpat däck och fom, för att slippa balong däck, som gör att däcken slits sönder..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Sätter du dubbelhäftande emellan då eller? Blir det inte svårt att kränga allt på plats. Det biter ju direkt! Finns inte utrymme att justera...
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Tejpar foamen och vränger däcket och tejpar insidan av gummit också.....foam och däck sitter inte ihop, men inget av dem kan expandera.....

Som du säger. Jag silvertejpar fomen och in sidan på däcket..Och sen in med fomen i däcket och sen däck o fom på fälgen..Carbon-Dave wrote:Tejpar foamen och vränger däcket och tejpar insidan av gummit också.....foam och däck sitter inte ihop, men inget av dem kan expandera.....
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
OK, Då vet jag!
Saknar torra grusvägar:(
Saknar torra grusvägar:(
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Det har löst sig!
Köpte ny bumper för 161 ink frakt och klippte upp skiten.... Aldrig mer röd loctite på dem!
Köpte ny bumper för 161 ink frakt och klippte upp skiten.... Aldrig mer röd loctite på dem!
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Du behöver inte ha någon locktite när du har stoppmuttrar överhuvudtaget!gcbossen wrote:Det har löst sig!
Letar Baja 5B