27-36jebogren wrote:vilken ger mest botten drag ?Carbon-Dave wrote:5T paddlar på en MCD lär ju gå rejält tungt.... om du står ut med att det går lite segt från stillastående är ju 30-33 väldigt mycket snällare mot drivlinan än 27-36.....
MCD Baja Unlimited
Re: MCD "beach buggy"
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
jebogren wrote:oj ser ju inte så lovande ut för mig om din motor tycker det blir tungtJimmy wrote:Jag tror inte kopplingen fixar 4 paddel däck,det kommer gå jäkligt tungt.Jag körde med 4 Mx däck på min Mcd men jag tycker det gick för tungt till och med.
Motorn orkar men kopplingen blir riktigt varm,men om du ska köra med paddlar rekomenderar jag dig att köra med ganska hög utväxling typ 30-33-23-26 eller 27-36-25-24.
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586
Bygget började med paddlar men kommer sluta med mxt för jag tror jag kommer köra med dom mera
Vad har du för koppling?Jimmy wrote:jebogren wrote:oj ser ju inte så lovande ut för mig om din motor tycker det blir tungtJimmy wrote:Jag tror inte kopplingen fixar 4 paddel däck,det kommer gå jäkligt tungt.Jag körde med 4 Mx däck på min Mcd men jag tycker det gick för tungt till och med.
Motorn orkar men kopplingen blir riktigt varm,men om du ska köra med paddlar rekomenderar jag dig att köra med ganska hög utväxling typ 30-33-23-26 eller 27-36-25-24.
Vad har du för koppling?[/quote]
Jag kör med Lauterbacher,det är den enda kopplingen som hållit för mig.
Jag kör med Lauterbacher,det är den enda kopplingen som hållit för mig.
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586
Det blir ju inte samma utväxlig med b paddlar som med MXT direkt heller. Så jag skulle bestämma mig för en storlek.jebogren wrote:Bygget började med paddlar men kommer sluta med mxt för jag tror jag kommer köra med dom mera
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
jag hade satsa på vanliga 5b mx!
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Om man ska lyssna på TEN så skulle jag satsa på T däck. Han sa att han ville ha den markfrigången den gav osv.
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Ja helt klart är ju att en MCD lider av de korta länkarmarna.....T däck är nog att föredra, men då får man se upp med kopplingen osv.....
Men om man har mxt däck o utväxling efter dom o sen kör med 5b paddlar som är mindre än 5 t däcken men mera motstånd så borde det bli typ samma botten drag har jag fel ?
Jag kör med Lauterbacher,det är den enda kopplingen som hållit för mig.[/quote]Jimmy wrote:Vad har du för koppling?
Är den bättre än elcon ?
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Rekommenderar att du köper dreven i plast först för att testa dig fram......jebogren wrote:Men om man har mxt däck o utväxling efter dom o sen kör med 5b paddlar som är mindre än 5 t däcken men mera motstånd så borde det bli typ samma botten drag har jag fel ?
Nästan omöjligt att säga att den och den utväxlingen fungerar när det har lika mycket att göra med motor,portning,pipa mm.mm.......
det är ju bra ska upp på vinden o gräva fram mcd och kolla vad det är för drev på har 2 av 4 är stål hade ju varit gött om man kunde ha kvar domCarbon-Dave wrote:Rekommenderar att du köper dreven i plast först för att testa dig fram......jebogren wrote:Men om man har mxt däck o utväxling efter dom o sen kör med 5b paddlar som är mindre än 5 t däcken men mera motstånd så borde det bli typ samma botten drag har jag fel ?
Nästan omöjligt att säga att den och den utväxlingen fungerar när det har lika mycket att göra med motor,portning,pipa mm.mm.......
Är den bättre än elcon ?[/quote]jebogren wrote:Jag kör med Lauterbacher,det är den enda kopplingen som hållit för mig.Jimmy wrote:Vad har du för koppling?
Inte en aning, jag har inte provat Elcons koppling
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586
är ju med på det grupp köpet av elcon kopplingar, om vi nu kommer få dom annars blir det ju en Lauterbacher