Rovan Baja 5b "Rovdjuret"
Re: Rovan Baja 5b "Rovdjuret"
Du får se till att bilen är hel till snön kommer så vi kan ta en kvällskörning snart allt är klart för att köra när det är mörkt det kostar 100kr å låna bana å belysning i 3 timmar. bra va
- J.A racing
Jag sa ju detJ.A racing wrote:Tror Turtle är rätt bra att lyssna på lite feedback, så Pm´a honom på HBF och förklara ditt problem. Så kan jag nog lova dig att det blir löst på ett smidigt sätt.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Med tanke på hur tok-nöjda alla har varit och är med TR så kändes det nästan som ett skämt när jag fick det första svaret.S 500 R wrote:Vad bra!!! Det känndes inte som TR på något vis! Skönt att det löste sig!
Knappast rätt sätt att skaffa kunder på.....
Sen har jag ju inte sett det nya huset än. Om jag ens får nåt
Nä, det vet man ju inte än visserligen. Men det får man ju hoppas. Dom känns rätt seriösa. Dom tjänar ju inget på att inte skicka ett nytt!
- Dave
- Site Admin
Och så damp det ner en paket i lådan med ett nytt TR QD hus.
Fick ett svart som jag ville !
Har inte packat upp det ur påsen än, men det blir nog bra !
Detta kändes fullständigt omöjligt efter första mailsvaret jag fick......
All cred till Turtle Racing !!!

Fick ett svart som jag ville !
Har inte packat upp det ur påsen än, men det blir nog bra !
Detta kändes fullständigt omöjligt efter första mailsvaret jag fick......
All cred till Turtle Racing !!!
Kul när det funkar!
- J.A racing
De var som fasiken vad snabbt de gick då, ska du öppna det snart eller? Jag vill ha ett mått uppmätt isåfall . 
- Dave
- Site Admin
Efter miniträffen i Trollhättan beställde jag prylar av RC Center.
Enda anledningen till att beställningen hamnade hos honom var att jag inte fick nån faktura förra gången jag beställde, och vi bestämde att istället för att krångla, lägga på kostnaden på dessa prylar på nästa beställning.
Nu var det dags att göra rätt för sig, och jag tyckte det passade bra.
Efter säkert ett 10-tal mail om var F-N prylarna egentligen tagit vägen, kom det idag ett paket.
UTAN FAKTURA !!!
Vill ju inte beställa dubbelt upp OM nu Micke skulle få för sig att skicka det jag beställt......
Har ju bara väntat 3 veckor på att bara få betala honom !!!
Enda anledningen till att beställningen hamnade hos honom var att jag inte fick nån faktura förra gången jag beställde, och vi bestämde att istället för att krångla, lägga på kostnaden på dessa prylar på nästa beställning.
Nu var det dags att göra rätt för sig, och jag tyckte det passade bra.
Efter säkert ett 10-tal mail om var F-N prylarna egentligen tagit vägen, kom det idag ett paket.
UTAN FAKTURA !!!
Vill ju inte beställa dubbelt upp OM nu Micke skulle få för sig att skicka det jag beställt......
Har ju bara väntat 3 veckor på att bara få betala honom !!!
- Dave
- Site Admin
Sitter här å klämmer på paketet......eehhh......J.A racing wrote:De var som fasiken vad snabbt de gick då, ska du öppna det snart eller? Jag vill ha ett mått uppmätt isåfall .
Vad är det för mått du vill ha ?
- J.A racing
Ta den bakre delen och mät bredden mellan lagerbanorna, för att se om måttet är ändrade.
- Dave
- Site Admin
Verkar variera lite var man mäter faktiskt......
Från 58,24 till 58,35mm....

- J.A racing
Ok Jag ska mäta min Tack för hjälpen!Carbon-Dave wrote:Verkar variera lite var man mäter faktiskt......![]()
- J.A racing
J.A racing wrote:Ok Jag ska mäta min Tack för hjälpen!Carbon-Dave wrote:Verkar variera lite var man mäter faktiskt......![]()
- Dave
- Site Admin
Jag har en ny HPI originaldiff liggande komplett med lager och drivknutar......nånstans.....

- Dave
- Site Admin
En MÅNAD sedan sist....
Nåja, jag ville ha lite bättre grepp innan Floby-bashen och köpte MX bakdäck och koldkutters.
Fram var jag lite tveksam till vad som kan funka, så jag tog ett par ribbade originaldäck och skruvade från insidan.....
Tror mer på färre skruvar som sitter fast bra, än massor av skruv..... det snurrar ju trots allt inte så fort i fram, och inte heller några större påfrestningar.....
Klippte till plastmatta av typen som finns i truckpassager och jalusier på industrier..... tokseg och köldtålig 4mm plast som jag gjorde en ring av....
Skruvade härdade plåtskruv med borrspets innifrån och ut, och det blev riktigt stabilt !
Sticker ut lagom mycket också.....
Skulle ut å provköra lite ikväll, men ville testa skillnaden så jag drog en repa med mina Badlands först.
Funkade väl inte ens sådär kan jag säga.....bedrövligt fäste, och som grädde på moset sprängde jag en kopplingshållare till.....samma skit som med MCD´n i Trollhättan.....
Nåja, jag ville ha lite bättre grepp innan Floby-bashen och köpte MX bakdäck och koldkutters.
Fram var jag lite tveksam till vad som kan funka, så jag tog ett par ribbade originaldäck och skruvade från insidan.....
Tror mer på färre skruvar som sitter fast bra, än massor av skruv..... det snurrar ju trots allt inte så fort i fram, och inte heller några större påfrestningar.....
Klippte till plastmatta av typen som finns i truckpassager och jalusier på industrier..... tokseg och köldtålig 4mm plast som jag gjorde en ring av....
Skruvade härdade plåtskruv med borrspets innifrån och ut, och det blev riktigt stabilt !
Sticker ut lagom mycket också.....
Skulle ut å provköra lite ikväll, men ville testa skillnaden så jag drog en repa med mina Badlands först.
Funkade väl inte ens sådär kan jag säga.....bedrövligt fäste, och som grädde på moset sprängde jag en kopplingshållare till.....samma skit som med MCD´n i Trollhättan.....