Waqr`s Baja SS
Re: Waqr`s Baja SS
Nice Work Danne... Dessa borde du börja sölja som andra säljer. Waqr hard spring socks.
Lägger en beställning omg.
Fina dämparskydd! Ska försöka göra nått liknande.
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
snygga skydd waqqe!
men du måste fixa en bild i din nya t-shirt
men du måste fixa en bild i din nya t-shirt
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
JA!, har inte sett deg i din nye T-shirt Waqr......? 
Jan-Erik
http://www.pro-racing.no
http://www.pro-racing.no
Hehe....här kommer några bilder på den. Riktigt nice tröja faktiskt. Tusen tack Egon

Letar Baja 5B
Idag tänkte jag bara gå ut i garaget och skruva bort servoräddaren men tyvärr spårade det ur (som vanligt
) Slutade med att hela bilen plockades ner för en ordentlig genomgång inför våren och sommarens körningar.
Det som ska göras framöver är att samtliga lager + glappa plastdetaljer ska bytas ut. Servoräddaren ska också bytas helt då den gamla är rätt slut efter att ha servat väl under 50+ liter. Märks ganska bra hur sand sliter ner plasten och gör servoräddaren glapp. Det blir även att montera nya drivknutar + drivaxlar då de som sitter nu också är ganska slitna.
När jag ändå river allt så blir det även en ny olja i diffen. Tänkte testa TFE 30K oljan och se hur den blir. Gillar att ha en lite hårdare ställd diff. Tycker drivet blir så mycket bättre
Motorn som jag portade och byggde ihop i våras har gått riktigt bra hela året och har väl gått ca 30 liter skulle jag gissa på. Den kommer plockas ner och det kommer bytas ramlager + tätningar. Jag kommer även slänga i en +2mm vev istället för +1mm som sitter idag. I övrigt kommer jag inte röra motorn då jag är riktigt nöjd med hur den blev. Står lite i valet och kvalet om det blir en Pro Pipe framåt våren också. Har ju hört så mycket gott om denna pipa så det måste ju testas. Det enda jag tvekar lite inför är om jag kommer tappa alltför mycket botten med denna pipa
Sen är även en ny kaross beställd så det blir ett nytt färgtema på bilen inför våren. Tror jag har klart vilka färger jag ska ha men vi får se.

Det som ska göras framöver är att samtliga lager + glappa plastdetaljer ska bytas ut. Servoräddaren ska också bytas helt då den gamla är rätt slut efter att ha servat väl under 50+ liter. Märks ganska bra hur sand sliter ner plasten och gör servoräddaren glapp. Det blir även att montera nya drivknutar + drivaxlar då de som sitter nu också är ganska slitna.
När jag ändå river allt så blir det även en ny olja i diffen. Tänkte testa TFE 30K oljan och se hur den blir. Gillar att ha en lite hårdare ställd diff. Tycker drivet blir så mycket bättre
Motorn som jag portade och byggde ihop i våras har gått riktigt bra hela året och har väl gått ca 30 liter skulle jag gissa på. Den kommer plockas ner och det kommer bytas ramlager + tätningar. Jag kommer även slänga i en +2mm vev istället för +1mm som sitter idag. I övrigt kommer jag inte röra motorn då jag är riktigt nöjd med hur den blev. Står lite i valet och kvalet om det blir en Pro Pipe framåt våren också. Har ju hört så mycket gott om denna pipa så det måste ju testas. Det enda jag tvekar lite inför är om jag kommer tappa alltför mycket botten med denna pipa
Sen är även en ny kaross beställd så det blir ett nytt färgtema på bilen inför våren. Tror jag har klart vilka färger jag ska ha men vi får se.

Last edited by waqr on 04 Dec 2010, 18:58, edited 1 time in total.
Letar Baja 5B
Se där! Destruction! Funtar på samma sak faktiskt. Har juh en +2 vev på väg hem över atlanten och en 36mm cylle ligger.. Svårt att hålla mej skulle jag vilja säga..
samma mig när jag skulle bara byta motor plötsligt bara allt plocka ur bara kvar chassit 
Vad blir det för färg tema nu då?
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Funderar på röd/silver med svarta Silverback BeadlocksJimmy wrote:Vad blir det för färg tema nu då?
Letar Baja 5B
Det blir nog snyggtwaqr wrote:Funderar på röd/silver med svarta Silverback BeadlocksJimmy wrote:Vad blir det för färg tema nu då?
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586
- sideburn80
Det tror jag blir snyggtwaqr wrote:Funderar på röd/silver med svarta Silverback BeadlocksJimmy wrote:Vad blir det för färg tema nu då?
Skulle oxå gjort samma sak, men jag har dragit mig för att göra det bara..
Idag kom mina drivknutar samt lite olika lager till växellådan. Snabba leveranser av RC Maffian och Kullagergrossisten som vanligt
Nu ska diffen byggas om. Frågan är bara om man verkligen ska våga sig på 30K oljan från TFE. Kanske blir för stumt

Nu ska diffen byggas om. Frågan är bara om man verkligen ska våga sig på 30K oljan från TFE. Kanske blir för stumt

Letar Baja 5B
Ballt med stumt!