vad kör ni med för bilar förutom L/S?
Re: vad kör ni med för bilar förutom L/S?
Tycker det är skit svårt med min 2wd. 4wd hade ju underlättat!
- sideburn80
Jo, det är en jäkla skillnad har jag märkt när jag jämfört min mot syrrans.S 500 R wrote:Tycker det är skit svårt med min 2wd. 4wd hade ju underlättat!
Sen att ha drift-däckena på AWD´n är ju såå kul.
Kan tänka mig det!sideburn80 wrote:Jo, det är en jäkla skillnad har jag märkt när jag jämfört min mot syrrans.S 500 R wrote:Tycker det är skit svårt med min 2wd. 4wd hade ju underlättat!
Sen att ha drift-däckena på AWD´n är ju såå kul.
- J.A racing
- sideburn80
En liten film på Porschen oxå då:
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
- J.A racing
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Har nog kvar min gamla Mini-Z nånstans också.....
Banan i Falköping hör till de finaste i landet och är brutalt kul att köra på.....inget för drifting dock
[youtube][/youtube]
Banan i Falköping hör till de finaste i landet och är brutalt kul att köra på.....inget för drifting dock
[youtube][/youtube]
Grym bana!
- sideburn80
Jäklar anåda vilken bana! Å han som körde ser ut att ha kört nån gång förutCarbon-Dave wrote:Har nog kvar min gamla Mini-Z nånstans också.....
Banan i Falköping hör till de finaste i landet och är brutalt kul att köra på.....inget för drifting dock![]()
Stilig bil Dave, ser snabb ut
Vad är det för material man kör på???
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Banan är en ombyggd Slotcar bana som först fick en hyffsat realistisk yta när vi la målad masonit med skrovliga sidan upp på den.....tyvärr blev den ofattbart känslig för lufttemperatur och luftfuktighet vilket gjorde att det var svårt att få konsekvens i setupsen...
Idag är det gummimatta och foamdäck på bilarna som gör att fästet blir grymt !
Har själv inte kört på flera år.....la av när Pro-27 kom och var så totalt överlägsen allt vad MR02 hette.....
Nu var det ju ingen större risk att min bil höll sig inom ramarna för hur en MR02 ska vara, men den funkade fint på banan....hade varvrekordet ett par ggr men idag fattas det nog en halvsekund på mina tider.....
Man tycker det ser ut att gå så in i h-te när man kollar vid sidan om, men när man kör själv är det som tur är en helt annan sak
Idag är det gummimatta och foamdäck på bilarna som gör att fästet blir grymt !
Har själv inte kört på flera år.....la av när Pro-27 kom och var så totalt överlägsen allt vad MR02 hette.....
Nu var det ju ingen större risk att min bil höll sig inom ramarna för hur en MR02 ska vara, men den funkade fint på banan....hade varvrekordet ett par ggr men idag fattas det nog en halvsekund på mina tider.....
Man tycker det ser ut att gå så in i h-te när man kollar vid sidan om, men när man kör själv är det som tur är en helt annan sak
Det är ju så... man kolla på filmer och tänker shit hur hinner dom med... men när man väl är bakom spakarna så brukar det lösa sig rätt så bra!
- J.A racing
När man inte kör LS så kör grabben och jag med dessa. Jag har numera en Traxxas Slash 4x4 Ultimate med diverse RPM grejer på i övrigt standard. Dennis har sin Traxxas Summit som är standard förutom ljusrampen i takbågen, går riktigt bra och är perfekt med sina olika körmode´s i ESC´n samt hög/låg växel. Blir väl att skaffa lite Lipo acc till Slash´n och värre vanliga acc till Summit´n, för att öka på körtiderna lite.

PORSCHE GT3 RSR "Projektet".