Tog den första repan med T:n förra helgen. Måste ju köra den orignal några tankar iallafall
Underlaget var rätt halt kan jag säga (frusen grusplan) och sen gör väl inte original däcken det bättre heller. Nu blir det portning + MXT däck för att få lite bättre fart och kontroll på kärran
Bjuggen wrote:Vad tycker du om pipan?? Jag har samma på min 5B med portad Zen 270.
Svårt att säga efter bara en tanks körning men den uppfattning jag fått är att det är en mellan - toppregister pipa (till skillnad mot den bakmonterade Dominatorn) Tycker den ge helt ok effekt på CY 26:an faktiskt.
Föredrar nog ändå en mer botten inriktad pipa typ bakmonterade Dominatorn eller GBE:n jag har på 5B:n
Diesel wrote:
Danne...... visst är det laktosfri grädde med koksmjölk
Nån vit sörja var det iallafall
Nej då, jag kör med RC Maffians Caster 300 CPS silickon olja både fram och bak. Bak är det med 3 håls kolven och fram 2 håls kolven. Tycker denna oljan är riktigt bra
waqr wrote:Tog den första repan med T:n förra helgen. Måste ju köra den orignal några tankar iallafall
Underlaget var rätt halt kan jag säga (frusen grusplan) och sen gör väl inte original däcken det bättre heller. Nu blir det portning + MXT däck för att få lite bättre fart och kontroll på kärran
Ja för att förenkla det hela ganska mycket så består väl en grundportning i att man gör ögonbryn in mot insuget, breddar kanalerna, breddar insug och utblås och ev också höjer utblåset nån eller några millimeter. Detta är dock en väldigt förenklad förklaring. Kolla här så hittar du massor av nyttig info kring portningen. I den här tråden hittar du dessutom massor av bra länkar på första sidan