Markus Baja 5T SS
Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds. Nu 5T!
Riktigt nice stativ du fått ihop 
Letar Baja 5B
Tnx!
Kändes stabilt och bra, den blåa färgen gör den nog ännu bättre
Kändes stabilt och bra, den blåa färgen gör den nog ännu bättre
Smidigt med mekstativ.Gjorde ett till 1:1 racebilen förra vintern. 
- Attachments
-
- PICT0011.JPG (114.46 KiB) Viewed 2343 times
Rejäla doningar!
Idag passade det bra att riva bilen i molekyler och serva lite. Regn och rusk, en bra anledning att vara inne och grejja!
Har just börjat skruva ihop chassit efter att ha haft allt i diskbaljan.
Rätt skönt att få den kliniskt ren ibland, lättare att se eventuella skavanker då.

Tanken börjar bli rätt sliten på sidorna och under, men den funkar nog 25 liter till iaf innan den ev börjar läcka.
Bakre hingepin plattan i baken har ovala hål nu. Snart dax att byta (add to wishlist
)
Ska strax in och rota hos lauterbacherkopplingen och se hur den mår efter +5 liter. Spännande!
Har just börjat skruva ihop chassit efter att ha haft allt i diskbaljan.
Rätt skönt att få den kliniskt ren ibland, lättare att se eventuella skavanker då.

Tanken börjar bli rätt sliten på sidorna och under, men den funkar nog 25 liter till iaf innan den ev börjar läcka.
Bakre hingepin plattan i baken har ovala hål nu. Snart dax att byta (add to wishlist
Ska strax in och rota hos lauterbacherkopplingen och se hur den mår efter +5 liter. Spännande!
Kopplingen ser ut som när den var ny! Jäkla skönt, då är det bara att glömma den i några månader nu då 
Fick mina FLM koppar idag 
- J.A racing
Dom är finamarkusb wrote:Fick mina FLM koppar idag
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Det återstår att se

Re: Markus Baja 5T SS
Igår anlände mitt ena par RPM-armar, hoppas dom andra kommer idag. Fick även aluminiumpawlen till dragstarten så jag hoppas resten av starten är så pass okej att jag får igång maskinen i helgen. Annars anländer en ny dragis nästa vecka troligtvis.
Ska strax ut på jakt efter lite diverse gummimaterial samt lister och liquisole.. skulle kunna bli ett par billigare kopior på pitbulls tite bite!
Ska strax ut på jakt efter lite diverse gummimaterial samt lister och liquisole.. skulle kunna bli ett par billigare kopior på pitbulls tite bite!
Vad är det för en gammal goding ? Jg tror jag vet , men vill ha det bekräftat !Götesson wrote:Smidigt med mekstativ.Gjorde ett till 1:1 racebilen förra vintern.
Framför allt om det är den "gamle" modellen med runda lampor bak eller den senare vertionen me dom långa .
Skall du köra turbo motorn i den ? eftersom det ser ut som att du har gjort plats till en rejäl downpipe .
Fina bilar dom där gamla bmw bilarna.....
RC Maffian och ordinarie jobb 7-16
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/
Första hjulhuset är på plats. En provmontering. Lite snålt med gummi i mitten uppe men jag tror det går bra ändå.
Ska göra en till innan provkörningen. Limmet ska torka i ett dygn, man blir lite otålig

Ska göra en till innan provkörningen. Limmet ska torka i ett dygn, man blir lite otålig

- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
liquisole är bra till det mesta... Nästanmarkusb wrote:Igår anlände mitt ena par RPM-armar, hoppas dom andra kommer idag. Fick även aluminiumpawlen till dragstarten så jag hoppas resten av starten är så pass okej att jag får igång maskinen i helgen. Annars anländer en ny dragis nästa vecka troligtvis.
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
jag har aldrig använt det innan, men det verkar ju skitbra! Ska tydligen funka att lappa karosser med det så det ska jag testa på min 1/10 sen.

- J.A racing