Markus Baja 5T SS
Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds. Nu 5T!
Kör på ståldrev i stället! Inte så värst mycket dyrare och håller mycket bättre!
Kul att du blev nöjd med 15WT och 12 kolven
Jag sa ju att den kombinationen var bra
Jag sa ju att den kombinationen var bra
Letar Baja 5B
Okej, ska spana in daves drev.
Ja det funkade väldigt bra waqr! tack för tipset.
Hade ni några synpunkter på tempen jag fick på pinjongen? Är det normalt beteende med denna koppling/hållare kombon eller kan jag ha en back som går ut tidigare? Jag rörde inte standardinställningen på kopplingen.
Ev så river jag den senare ieftermiddag och kollar, nu vill jag bara ut och köra
Ja det funkade väldigt bra waqr! tack för tipset.
Hade ni några synpunkter på tempen jag fick på pinjongen? Är det normalt beteende med denna koppling/hållare kombon eller kan jag ha en back som går ut tidigare? Jag rörde inte standardinställningen på kopplingen.
Ev så river jag den senare ieftermiddag och kollar, nu vill jag bara ut och köra
- J.A racing
Jag kör med mitt orginal plast spurgear och det funkar klockrent, har ett nytt till + 2st Hostile. TR kopplingen är så robust att plast dreven håller bra och jag vill gärna ha en lättbytt svaglänk i min drivlina.
Ja känslan i en sån teflon koppling är så jäkla grym
Ja känslan i en sån teflon koppling är så jäkla grym
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Ja det är ju rätt tänkt att ha en svag länk. Detta är första drevet på +15 liter som pajjar så original kanske inte är så dumt ändå. Slängde på mitt sista nu som följde med i kitet som reserv. kanske skulle köra ett par original till och ser hur det beter sig.
Lusse har stål drev och hans drivlina håller hur bra som helst. Är mycket som går sönder med tanke på hur Lusse kör hahahaha men drivlina går aldrig sönder! Så jag tror inte man behöver bry sig om det!
Visst fungerar ståldrev bra men på Bajan tycker jag inte heller det behövs faktiskt. Dels ökar ju den roterande massan vilket gör drivningen tyngre och dessutom är det som J.A säger att det kan vara bra att ha en svag punkt på drivlinan. Om en sten fastnar mellan dreven så ta jag ju hellre att plastdrevet går sönder snarare än att behöva byta nåt annat dyrt på drivlinan. Dessutom håller ju plastdreven hur bra som helst 
Letar Baja 5B
[youtube][/youtube]
Darksouls nya drev väger i stort sett inte mer än plastdrevet så det argumentet håller inte
men det med stenen stämmer ju!
Det är inget som går sönder. Jag har kört med ståldrev i två år nu.Och inget har gått sönder på grund av det.Och dom som har sätt mig köra, vet att jag har problem med att släppa på gasfingret.Så det där med att man vill ha nåt som går sönder får hålla på att byta drev då å då..Jag fortsätter att köra tills nått anat går sönder. För det händer tyvärr....
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Har tätat mitt lock till dreven och kör klister fett på Hostile drevet har kört ca 10-15 tankar och det finns inget synligt slitage
Det fick bli två plastdrev original denna gången.
Igår utförde polaren hållfasthetstest på nya karossen! Den håller utan problem när man kilar fast den under en Volvo 440
Volvon fick lyftas en aning för att få loss bajan.
Igår utförde polaren hållfasthetstest på nya karossen! Den håller utan problem när man kilar fast den under en Volvo 440
Volvon fick lyftas en aning för att få loss bajan.
Filmen kommer senare, först är det dax för storstädning

- J.A racing
Åh vad jobbigt
men de ser ut som du haft roligt idag 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
så skare se ut! så ser min nästan fortfarande ut efter
norge resan.
norge resan.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!