Bjuggens Baja!!!
Re: Bjuggens Baja!!!
Ska bli intressant att se portningen av cyllen sen. har ju funderat på att testa sätta dremeln i min 36mm oxå.
Blir sugen på quickdiffen nu, ser grymt välbyggd ut.
Blir sugen på quickdiffen nu, ser grymt välbyggd ut.
Tack ska ni ha grabbar. Vill ju meka så lite som möjligt så det är väl lika bra att köpa riktiga grejjer. Riktigt fin kvalitet på TR huset, absolut värt pengarna.
Var ute och prova lite igår. Fick justera kopplingen lite annars funkar den klockrent. Har även monterat Bajans gamla side Dominator. Kommer funka fint i Trollhättan till helgen.
Var ute och prova lite igår. Fick justera kopplingen lite annars funkar den klockrent. Har även monterat Bajans gamla side Dominator. Kommer funka fint i Trollhättan till helgen.
Billös expertkommentator..
Var inte justeringen bra på LBn? Jag har samma koppling som ska monteras i helgen, kanske ska "nolla" den direkt och skruva alla exakt lika först. 1 varv har jag för mig jag läste är lagom utgångspunkt, runt 8krpm. Hur ställde du din?
- J.A racing
Som Lauterbacher levereras motsvarar ca 8000 rpm.markusb wrote:Var inte justeringen bra på LBn? Jag har samma koppling som ska monteras i helgen, kanske ska "nolla" den direkt och skruva alla exakt lika först. 1 varv har jag för mig jag läste är lagom utgångspunkt, runt 8krpm. Hur ställde du din?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Justerade in min 1 varv. Fick nog ett öppningsvarv på ca 9000. Ändrade tillbaka till fabriks inställnin och därefter in 1/4 varv, det blev kanon. Öppningsvarv ca 7000-7500 rpm.
Okej, det där får jag inte ihop 
Den levereras som 8000 säger J.A, du ställde den efter skruvandet i fabriksinställning och sedan drog åt den lite till och fick då 7-7.5k?
eller menar du att du bara drog in 1/4 från det att skruven nuddar fjäderplattan?
jag får testa mig fram bara. Gäller att ha alla skruvarna så lika som möjligt bara.
Den levereras som 8000 säger J.A, du ställde den efter skruvandet i fabriksinställning och sedan drog åt den lite till och fick då 7-7.5k?
eller menar du att du bara drog in 1/4 från det att skruven nuddar fjäderplattan?
jag får testa mig fram bara. Gäller att ha alla skruvarna så lika som möjligt bara.
- J.A racing
J.A racing wrote:Jag upplever den som ca 8000 rpm vid leverans.
F-n också
Tack för tipset J.A
Om du vill ha ca 8000 öppningsvarv, rör den inte. Skruva i och kör baramarkusb wrote:Var inte justeringen bra på LBn? Jag har samma koppling som ska monteras i helgen, kanske ska "nolla" den direkt och skruva alla exakt lika först. 1 varv har jag för mig jag läste är lagom utgångspunkt, runt 8krpm. Hur ställde du din?
Såg idag när jag kelade lite med kopplingen att plåtlocket fått sig en liten törn och kanske ligger emot ena backen. Jag har inte tappat den eller nåt, bara tittat och stoppat i bubbelplasten igen. Men det är ju enkelt åtgärdat.
Får nog riva den och knacka ut plåten innan jag monterar den. Kan man riva den utan att släppa på justerskruvarna eller riskerar man att knäcka aluminiumpinnarna då?
Får nog riva den och knacka ut plåten innan jag monterar den. Kan man riva den utan att släppa på justerskruvarna eller riskerar man att knäcka aluminiumpinnarna då?
Borde nog funka. Plåten sitter bara skruvad i korgen om jag minns rätt. Får kolla ikväll.
Kollade på min koppling och där kan man nog ta bort bara plåten utan att demontera nåt annat. Börjar bli rätt slängd på kopplings justering nu.
Isär och ihop på 45min. 
låter bra det 
Jaså. Finns en till som vill ha uppmärksamhet.
Har monterat nya Proto bakdäck. De gamla Dirtbuster var så torra att de sprack vid ringen.

Sen for vingen i trasor efter en väl avvägd rygglandning i Trollhättan
Ny beställd hos Maffian.
Gick fint som f-n med Glenns gamla Side Dominator.
Sen att man suger som förare är ju inte bilens fel
Har monterat nya Proto bakdäck. De gamla Dirtbuster var så torra att de sprack vid ringen.

Sen for vingen i trasor efter en väl avvägd rygglandning i Trollhättan
Ny beställd hos Maffian.
Gick fint som f-n med Glenns gamla Side Dominator.
Sen att man suger som förare är ju inte bilens fel
Skall bli intressant och hör vad du tycker om Proto däcken?Har lika dana skälv.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S