Markus Baja 5T SS
- J.A racing
Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds. Nu 5T!
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Tack så mö grabbar! 
Så där, bilen är klar för körning imorrn.
Har monterat lauterbachern och TR kopplingshållaren. Monterade dom sista plastbitarna (stenskydd, motorskydd osv) på konverteringen, fixade till clipshållarna i karossen och silvertejpade på utsatta ställen, bytte till 3 hål och 15W fram samt 2 hål och 15W bak i dämparna, även DS o-ringar runt om och fixade ena beadlocken bak. phuh...
Nu ska jag gå och lägga mig så det snabbt blir imorrn
Har monterat lauterbachern och TR kopplingshållaren. Monterade dom sista plastbitarna (stenskydd, motorskydd osv) på konverteringen, fixade till clipshållarna i karossen och silvertejpade på utsatta ställen, bytte till 3 hål och 15W fram samt 2 hål och 15W bak i dämparna, även DS o-ringar runt om och fixade ena beadlocken bak. phuh...

Tar väl och slänger upp några bilder innan sängen..

Hål för pipan

Hål för pipan

Lite nya hjul sen är den ju klar!
Den ser ut som en riktig raser med dom hjulen.Det ser jävlig bra ut...
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- J.A racing
Fint som fasiken de där, om du vill kunna justera kopplingen utan att ta isär så rekomenderar jag denna http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.5574/.f som ett komplement.
Härligt att du börjar bli klarmarkusb wrote:Så där, bilen är klar för körning imorrn.
Letar Baja 5B
- J.A racing
Det är en Rezzie setup undrar om det funkar så bra med orginal
Är det HPI 15w eller nån gaffeloja det skiljer rätt mycket dom emellan. Nu går min bil riktigt bra sen jag bytte till Motul 15w runt om och 3-hål fram och 2 bak med svarta fjädrar fram och blå bak och Rezzies så klart
Tycker också att jag kan känna en liten skillnad sen jag bytte till RPM armarna bak, dom har ju en liten annan geometri mot orginal.
Spänks! Jo nya hjul måste på. Vill ha lite bättre skalautseende, sen vet jag inte om det blir för högt och gungigt då kanske B hjulen åer på igen.
Bra tips med turtlehuset, fast undrar jag om det inte är billigare att borra ett hål i originalet
Den blev lite mjukare än original med nya dämparblandningen. 20-25W hade nog varit lagom.
Köpte BEL-RAY gaffelolja inne i stan.
Men jag kan skriva lite mer när jag provkört sen. Rumpan verkar iaf lite gungig på bänken..
Jag hoppas iaf att dom är lite tätare nu med darksoul ringarna. Undrar jag om rezzies ska hamna på inköpslistan
Bra tips med turtlehuset, fast undrar jag om det inte är billigare att borra ett hål i originalet
Den blev lite mjukare än original med nya dämparblandningen. 20-25W hade nog varit lagom.
Köpte BEL-RAY gaffelolja inne i stan.
Men jag kan skriva lite mer när jag provkört sen. Rumpan verkar iaf lite gungig på bänken..
Jag hoppas iaf att dom är lite tätare nu med darksoul ringarna. Undrar jag om rezzies ska hamna på inköpslistan
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
ska testa med mina elcon däck på min 5T idag, ser ganska råttt ut
på med dom på bubblan, lite rallycross utseende.
på med dom på bubblan, lite rallycross utseende.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- J.A racing
Ok jo det blir billigare med ett eget hål
Då är det alltså gaffelolja 15W du kör med och den är tjockare än HPI oljor.
Bra det! Förstår inte varför 15W hpi ska silja sig mot 15 annan tillverkare. Samma sak mellan olika silikonoljor.
"Idag har vi 7 grader här nere.. det motsvarar 4 grader i växjö eller 13 grader på gotland, ungefär.. ingen vet exakt
"
"Idag har vi 7 grader här nere.. det motsvarar 4 grader i växjö eller 13 grader på gotland, ungefär.. ingen vet exakt
Är det såna med pinnar?

Så här beter den sig nu (tuben jobbar på det..)
[youtube][/youtube]

Så här beter den sig nu (tuben jobbar på det..)
[youtube][/youtube]
- J.A racing
Hehe! Tror HPI anger i wt och Gaffeloljorna i w, olika är det i alla fall. Gaffelolja 15w är tjockare än HPI wt-40