☆ HPI 5T Raging BULL ☆
Re: HPI 5T SM Räsern
Då kan man nog konstatera att min bil är inkörd! Jag har fortfrande min burk som pipa! Men jäklar vad den går med den ändå! Tänkt att man kunde ta detta i steg! Kör med burken nu, sen propipan, sen BLUR stacken osv.
Sen gick mitt gasservo igen... Får förklaring att på grund av att jag kör med orginal radio och kan inte ställa hur servot ska betesig så kommer jag fortsätta att elda servon! Jag tycker det låter lustigt, men vad vet jag!
Sen gick mitt gasservo igen... Får förklaring att på grund av att jag kör med orginal radio och kan inte ställa hur servot ska betesig så kommer jag fortsätta att elda servon! Jag tycker det låter lustigt, men vad vet jag!
Det går inte att ställa in ändläget med originalradion, så den vill dra fullt ut fast den inte kan, och att det är ingen fjäder till bromsen utan silikonslang gör absolut inte saken bättre. ( ger en stumt stopp när bromsbackarna är i botten)waqr wrote:Måste ju vara ändläget på servot som är felinställt
Det finns inget servo i världen som pallar med det. En elmotor som matas med ström för att snurra, men kan inte det , den brinner upp. Det är bara så. Fysikens lag är det ingen som kan ändar ... än.
RC Maffian och ordinarie jobb 7-16
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/
Detta ju pissigt måste jag säga! Men det är väl bara att leva med då!
Då får man prioretera om lite! Tänkte mig propipa och rezzisers i nästa steg, men det är nytt servo och radio helt klart! Tur vintern är här 
Det blir ett Savöx 1256TG servo! Lite långsammare än 28, men 8kg starkare. Så det får bli det!
mycket bättre än hpi´s servo 
Kan tänka mig det!
ja,hoppas blir bra med din nya servo!S 500 R wrote:Kan tänka mig det!
Ja, det blir det säkert... men jag måste köpa en nya radio bara... sen känns den biten bra!
Jag har funderat mycket på detta med Mecatech bromsarna. Dom kostar ju lite, men och andra sidan bromsar dom ordentligt och enligt mig på rätt ställe. Så det kommer bli en beställning på sådana snart!
Dom är fina domS 500 R wrote:Jag har funderat mycket på detta med Mecatech bromsarna. Dom kostar ju lite, men och andra sidan bromsar dom ordentligt och enligt mig på rätt ställe. Så det kommer bli en beställning på sådana snart!
Letar Baja 5B
Dom är ju det och jag vill att den ska bromsa fram!
Skulle vara kul att testa en baja med frambroms..
Kan du få göra till våren om du kommer på träffarna!