Idag har jag lagt hela dagen på att få baja-majan körbar igen!
Fick riva hela bakdelen med väzellåda och allt. Först bytte jag fjäder på kopplingen, för jag hade glömt i 'bänkningsfjädern' som tog vid väldigt lågt varvtal.
Sedan fick jag kapa ett spår i axeln/skruven på kopplingsklockan, värma som en idiot så gänglimmet släppte, sedan var det bara att skruva ur det som var kvar av skruven.
Hade ingen 17 pinjong, så det blev en 18. Testade med både standard(57?) och ett mindre spurdrev, men tyckte jag fick bäst drevspel med standard (plast) spur. Tight men inte trögt.
Sedan tog jag isär växellåda och diff. Glappet på ingående axel berodde på att yttre lagerbanorna i plasthuset hade blivit ovala.. Eftersom jag inte hade något annat hus och ville få ihop det till morgondagens körning så blev det att fylla upp med kemisk metall, och göra diverse förstärkningar med lite pianotråd inbakat i mer kemisk metall..

Dom stora lagren på diffen var också kass, så jag bytte till två bättre begagnade. Bytte även dom yttre små lagren i diffen (på utgående axlar) till gummitätad variant.
Bytte framdäck till standard 'dirtbuster-variant' också.
Sedan var det bara att dra ihop allt och provstarta. Kopplingsfjädern jag har nu tar tidigt, men ändå senare än den förra.
Hoppas den håller en stunds körning imorgon med allt jobb man lagt ner på den!