Exact samma för mej! VIsade inte jag det för dej nere i vimmerby? Saknades typ en tredjedel på ena backen. Och den gick inte att uppbringa på min bil heller.S 500 R wrote:Just det, kollade in kopplingen på min orginal motor. Dom hade slitis jämt så det var ju bra men en bit av slitytan på kopplingen var bara borta. Glömde ta bild på det ska fixa det i morgon. Shit vad skumt det var!
☆ HPI 5T Raging BULL ☆
Re: HPI 5T SM Räsern
Just det, det var så på din bil med! Jäkla märkligt måste jag säga!
- J.A racing
Nej kör man varv på en Promod så går den för snålt!Lusse wrote:En fråga bara . Vad är skillnaden på Varv och timmar? Det blir ju lika mycket till slut ändå....J.A racing wrote:Man pratar tydligen inte i varv utan H: 1 timme och 40 minuter L: 1 timme
1 timme och 40 minuter är ju 1,6666666 varv så det skiljer mycket.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- J.A racing
Tror helt enkelt det beror på att de kommer in nån liten sten eller nått som slår sönder backarna, så offroad bil = kapslad koppling är nog ingen dum ide.Robban wrote:Exact samma för mej! VIsade inte jag det för dej nere i vimmerby? Saknades typ en tredjedel på ena backen. Och den gick inte att uppbringa på min bil heller.S 500 R wrote:Just det, kollade in kopplingen på min orginal motor. Dom hade slitis jämt så det var ju bra men en bit av slitytan på kopplingen var bara borta. Glömde ta bild på det ska fixa det i morgon. Shit vad skumt det var!
Hur mycket är då en timme?J.A racing wrote:Nej kör man varv på en Promod så går den för snålt!Lusse wrote:En fråga bara . Vad är skillnaden på Varv och timmar? Det blir ju lika mycket till slut ändå....J.A racing wrote:Man pratar tydligen inte i varv utan H: 1 timme och 40 minuter L: 1 timme
1 timme och 40 minuter är ju 1,6666666 varv så det skiljer mycket.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- J.A racing
Och då blir ,1timme 40 minuter, 1,6varv.Det måste vara lättare att prata varv! Istället för att behöva titta på klockan och omvandla tiden till varv,för nålarna skall ju vridas varv. Det är ju ingen klocka man skall sälla inJ.A racing wrote:1 timme är ju 60 minuter som blir 1 varv
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- J.A racing
Nej bara det blir rätt så man inte dödar en ny Promod, kör 1,7 varv på högen och 1 varv på lågen när den är inkörd och gärna lite fetare under inkörningen och OBS!!!! 4,5 % olja av god kvalitet. 1 tank på tomgång och kör lite lugnt utan att pressa den en halvtank ungefär sen är det bare full trottel som Egon säger. 
Bara man vet vad som gäller! Håller med om att varv är ju enklare, men bara så jag vet!
Det är säkert en sten som har hittat in! Blir en stängd till vintern!
Det är säkert en sten som har hittat in! Blir en stängd till vintern!
Nu sitter bilen ihop. Nu ska motorn bara köras in!
Är det pro moden som skall inköras?
Japp... det är den. Det är det jag håller på med nu!Apex wrote:Är det pro moden som skall inköras?

- J.A racing
You bet!!! Nu sitter dom där!J.A racing wrote:Threshold crowns på också ser jag.
Nu dog den. Hela tanken är inte slut men nästan. Sen ville den inte starta igen
Och nu regnar det så jag får kolla vad det är sen!