Markus Baja 5T SS
Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds.
Han erbjuder sig att "take care of it" om jag inte blir nöjd eller det börjar spricka.
Kanske lika bra att be dom skicka en ny då, men jag pallar inte grejja med ev returfrakt och sådant.
Kanske lika bra att be dom skicka en ny då, men jag pallar inte grejja med ev returfrakt och sådant.
Då borde den bli kanon till min bil med widekittet på... den är ju 5 cm bredare.. får bli en sådan sen.
Ja det borde funka perfekt då!
405mm mellan skärmkanterna fram och 450mm bak är den. Så kan du mäta och fundera lite
405mm mellan skärmkanterna fram och 450mm bak är den. Så kan du mäta och fundera lite
Ska jag absolut göra!
PMade woodster nu och bad om en utbyteskaross. Jag tror faktiskt skavankerna kommer irritera mig.
Surt surt, men sjysst att han löser det iaf! Får se hur vi gör med returen nu bara, det får ju inte bli för dyrt, då vet i tusan om det är lönt.
Surt surt, men sjysst att han löser det iaf! Får se hur vi gör med returen nu bara, det får ju inte bli för dyrt, då vet i tusan om det är lönt.
Okej, jag snackade med woodster igår och han bad mig ta detta direkt med marcel nere i holland.
Jag skrev då och förklarade läget för honom, visade han bilder samt ett videoklipp på felen på karossen.
Hans svar var genast "Well this video shows very clear its not a good body."
"I'll send you a new body a.s.a.p"
Eftersom returfrakten blir ganska hög fick jag även behålla den gamla karossen, så det blev en väldigt smidig lösning!
Mycket bra support!
Tnx Marcel

Nu är det bara att vänta på den nya, sen ska karossprojektet slutföras. Den bör komma om ca 2-3 veckor.
Jag skrev då och förklarade läget för honom, visade han bilder samt ett videoklipp på felen på karossen.
Hans svar var genast "Well this video shows very clear its not a good body."
"I'll send you a new body a.s.a.p"
Eftersom returfrakten blir ganska hög fick jag även behålla den gamla karossen, så det blev en väldigt smidig lösning!
Mycket bra support!
Tnx Marcel
Nu är det bara att vänta på den nya, sen ska karossprojektet slutföras. Den bör komma om ca 2-3 veckor.
- J.A racing
De e så saker ska lösas 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Absolut!
Nu har jag dessutom gott om tid att vänta på extrafärgerna jag beställde.
Var lite optimistisk och trodde att en burk faskolor skulle räcka och bli över
Nu har jag dessutom gott om tid att vänta på extrafärgerna jag beställde.
Var lite optimistisk och trodde att en burk faskolor skulle räcka och bli över
En burk räcker ju inte till den MCD karre ens. Så det var riktigt optimistiskt 
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
ska det tæcka bra så raækna med minst 5 burkar.
det ær inte billigt att lacka largescale karosser.
det ær inte billigt att lacka largescale karosser.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Den var tänkt att bli ganska lik woodsters egna blå/vita. Så två flarror blå och två flarror vit kommer finnas att tillgå när det blir dax. Det bör räcka... annars får jag göra som vi snålänningar, bara spä skiten så räcker det längre 
Just det, det blåa valde jag fasecent blue. Den ska man inte täcka helt med va utan den ska vara lite genomskinlig och backas upp med silver (just det, en sån köpte jag oxå) för att det ska bli lite metallicskimmer i den?
Har ganska lite erfarenhet av airbrushfärgerna då jag kört med Agnes sprayflaskor innan. Custom color tror jag det var.
Har ganska lite erfarenhet av airbrushfärgerna då jag kört med Agnes sprayflaskor innan. Custom color tror jag det var.
- J.A racing
Faskolor är bra grejer det, de varierar ganska mycket på åtgången beroende på vilken kulör man kör med. Vit och svart täcker riktigt bra jämfört med tex orange. Jag skulle uppskatta att till en wide kaross skulle det gå åt 5-6 flaskor om man skulle lacka den orange och kanske 1-1,5 flaska vit. Man bör rengöra karossen noggrant så inget fett finns kvar man kan till och med matta ner den med en fin slipduk. Sen bygger det på att lacka i flera tunna lager för att få en hållbar lack samt gärna avsluta en ljuskulör med en med 100% täckförmåga, för att slippa att det lyser igenom. Jag testade även sist att försegla lacken med Fascoat, det är som en gummi liknande klarlack som bättrar på slitstyrkan.
Ett bra mått för att förstå hur tunna lager man ska lägga är att man fortfarande ska kunna se igenom efter 3 lager, sen kan man lägga lite tjockare på de sista. Allt för att få så bra vidhäftning som möjligt.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Bra tips där!
Men visst kan man styra ljusheten på ex den orangea färgen om du tex bara lägger tre lager och sen vit, eller så lägger du 6 lager och sen vit.
Den med tre lager får väl en annan ljushet? Så funkade iaf custom colorn jag använde. Då la jag en blå som jag fortfarande såg igenom, sen två lager silver för att få lite metallic och sen ett tjockare lager vit för att skydda och hindra genomlysning.
Jag siktar på en relativt klarblå metallic på halva karossen nu. Vill inte att den blir för mörk och inte släpper igenom silverfärgen och den får inte heller bli för ljus så den blir mer metallic än färg.
Den vita kommer jag börja med en vit pearl och sedan backa hela skiten med en vanlig vit.
Tror du det kan vara en vettig teknik?
Postar en bild på förebilden, iaf i nyanser och färgval. Motivet kommer skilja lite.

Bubblan lackade jag med två lager samma blåa som ska användas, sen vanlig solid vit på skärmarna samt bakom det blåa. Lite för lite metallic i det blåa men nyansen blev jag nöjd med.

Men visst kan man styra ljusheten på ex den orangea färgen om du tex bara lägger tre lager och sen vit, eller så lägger du 6 lager och sen vit.
Den med tre lager får väl en annan ljushet? Så funkade iaf custom colorn jag använde. Då la jag en blå som jag fortfarande såg igenom, sen två lager silver för att få lite metallic och sen ett tjockare lager vit för att skydda och hindra genomlysning.
Jag siktar på en relativt klarblå metallic på halva karossen nu. Vill inte att den blir för mörk och inte släpper igenom silverfärgen och den får inte heller bli för ljus så den blir mer metallic än färg.
Den vita kommer jag börja med en vit pearl och sedan backa hela skiten med en vanlig vit.
Tror du det kan vara en vettig teknik?
Postar en bild på förebilden, iaf i nyanser och färgval. Motivet kommer skilja lite.

Bubblan lackade jag med två lager samma blåa som ska användas, sen vanlig solid vit på skärmarna samt bakom det blåa. Lite för lite metallic i det blåa men nyansen blev jag nöjd med.

Jag tror nästan att jag behöver provlackera en del PET-flaskor innan jag ger mig på karossen sen.
Ska testa att blanda i lite silver i den blåa då, det kanske kan ge bättre effekt än att lägga den bakom bara.
Ska testa att blanda i lite silver i den blåa då, det kanske kan ge bättre effekt än att lägga den bakom bara.