☆ HPI 5T Raging BULL ☆
Re: HPI 5T SM Räsern
Tror vi tänker ungefär lika men missuppfattar..
TR har stort lager vid kopplingen som lär hålla bra iom större kontaktyta inuti.
Jag undrade om det större lagret verkligen är så "viktigt" om man köper en annan hållare av aluminium eftersom aluminiumet kyler lagret.
För visst är det väl värmen som i första hand dödar lagret vid klockan? Eller är det att originalstorleken är för underdimensionerat för krafterna? Dvs att det behövs ett större lager med mer kontaktyta?
TR har stort lager vid kopplingen som lär hålla bra iom större kontaktyta inuti.
Jag undrade om det större lagret verkligen är så "viktigt" om man köper en annan hållare av aluminium eftersom aluminiumet kyler lagret.
För visst är det väl värmen som i första hand dödar lagret vid klockan? Eller är det att originalstorleken är för underdimensionerat för krafterna? Dvs att det behövs ett större lager med mer kontaktyta?
Vertigo har ju keramiska lager i sin hållare så jag tror inte man behöver ett större lager där!
keramiska lager i en sand hög... Dom lär inte hålla länge.. Får man in ett sand korn så är lagret kasst..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Dom är ju givetvis gummitätade!Lusse wrote:keramiska lager i en sand hög... Dom lär inte hålla länge.. Får man in ett sand korn så är lagret kasst..
Så tätat är dom inte.
Dom är väl lika täta som vilket gummitätat lager som helst eller???Lusse wrote:Så tätat är dom inte.
Ja, efter ett ta så får man in skit i lagren , tyvärr..
Okey!Lusse wrote:Ja, efter ett ta så får man in skit i lagren , tyvärr..
Det är ju för mycket pengar för att chansa... så säger ni att TR är bättre så är det väl bara att köra med det!
Men dom kör med M5 skruv då eller... för annars så är det ju skruv till drevet i alla fall!
Om du menar TR satsen. Så sitter det en m6 som håller drevet i klockan.
Okey, det är ju lite skillnad i och för sig!Lusse wrote:Om du menar TR satsen. Så sitter det en m6 som håller drevet i klockan.
Jag har haft min i ca: ett år ,och skruven har aldrig gått sönder.
Det låter ju försäkrande i och för sig. Jag får ta och fundera på detta...
M6 till och medS 500 R wrote:
Men dom kör med M5 skruv då eller... för annars så är det ju skruv till drevet i alla fall!
Letar Baja 5B
Lusse skrev detwaqr wrote:M6 till och medS 500 R wrote:
Ajdå, jag som tyckte jag läste alla svar så nogaS 500 R wrote: Lusse skrev det
Letar Baja 5B