KBMCD's #2
Re: KBMCD's #2
Vad har du för dämpare?
Tror mig vara nöjd! (har ju inte rullat en meter ännumadmike83 wrote:Riktigt shysst dom där bilarna är du nöjd med den??
ska själv köpa en sådan snart nog
Har en V4 sport,puttekula wrote:Vad har du för dämpare?
Det som skiljer mot COMP modellen är
Dämparna
-Comp har big bore, grövre dämpare. Sport är smalare men med liknande slaglängd etc.
Mittdiffens fäste
-Sport-plast comp-Alu
Krängningshämmare
Comp-fram o bak Sport-Nej
Drevskydd
Sport-nej Comp- Ja
Drev
Sport- 1xalu 3xplast comp-4x alu
Efter en del dividerande med Andreas så kom jag fram till att sporten passar mig ganska bra, kör ju max en gång i månaden pga av skala 1:1 motorbåt, skala 1:1 bilen, 140% arbetet och skala 1:1 tanten.
sedan när han körde månadensdeal på den så slog jag till. Gamla RR sport led ju av dämparna med kort slaglängd vilket var det jag var rädd för (FFA efter att ha sett hur följsam din var i terrängen) enl Andreas skulle dessa vara bra så då slog jag till på en SPORT istället för Comp som jag först tänkte.
För den som vill ha bigbore dämparna eller något av de övriga optionsen som ingår i comp inom en snar framtid efter köp så köp den direkt -bigbore dämparna kostar 4200 för fyra....... vilket nästan, inte riktigt, äter upp marginalen mellan comp o sport. Det är just denna smäll jag är beredd att ta om mina dämpare inte beter sig "nästan"
Aha…då förstår jag. Och dreven är i härdat stål. Jag vet, för de har käkat upp en skruv som lossnat och legat i drevhuset tumlat runt ett tag…. Grym kvalitet på dessa. Följsam ja, den påminner mycket om en 1/8 buggy, fast aningen större då naturligtvis. Jag är grymt nöjd och lite förvånad över detta. Men har iofs inget att jämföra med då detta är min första LS.
Ps, vad har du för båt? Ds
Ps, vad har du för båt? Ds
Har renoverat en svensk klassiker, Ryds 500Ht.
Ny styrning, ny klädsel, nytt kapell, all el ny, ny motor etc etc. var sugen på att byta till iår men det lär inte bli så mkt ledigt iår o båten jag har är ganska nära mint condition numera så......
¨
Kan tänka mig en vattenskoter över sommaren oxå, men behålla Rydsen...
Båtintresserad själv?
Ny styrning, ny klädsel, nytt kapell, all el ny, ny motor etc etc. var sugen på att byta till iår men det lär inte bli så mkt ledigt iår o båten jag har är ganska nära mint condition numera så......
¨
Kan tänka mig en vattenskoter över sommaren oxå, men behålla Rydsen...
Båtintresserad själv?
Med risk för att OT:a tråden så, jaa…Jag e lite båtfrälst åxå. Vi har den i vår lilla sjö där vi bor. 300m ner till bryggan. Perfekt en sommarkväll att bara dra ut en sväng. Finns tom möjlighet att ta en å sväng upp till Vingåker för att svänga en bägare….
Jag har en Glastron SX195 Bowrider.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Och grabbens ena

Hans andra

Jag har en Glastron SX195 Bowrider.

Och grabbens ena

Hans andra

Fina båtar!!
Kompisarna har varsin glastron med penta v8.or -går riktigt fint. den ena är kittad med captains call, wow vilket ljud det blir!
Grabben verkar ju kunna ta sig hurtigt runt sjön iaf
Kompisarna har varsin glastron med penta v8.or -går riktigt fint. den ena är kittad med captains call, wow vilket ljud det blir!
Grabben verkar ju kunna ta sig hurtigt runt sjön iaf
Jorå, har byggt mitt eget silen choice system till min. Sitter en Penta 5,0 270hk i den. Jag gillar ljudet mycket, de runt sjön mindre... 
Lyssna på Youtube länken ovan
Lyssna på Youtube länken ovan
ha ha, lät ju grymt häftigt. Förstår att det är poppis runt sjön 
Idag smiter jag från kontoret tidigt.... Äntligen premiär tur med V4.an - J.A racing
Hoppas på lite bilder från premiären då
Gillar V.4´n den är riktigt grym, var grymt nära att skaffa en själv. Fast de vart en Plasma istället och tjock tv´n åkte ut.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Sjösättning maoKBMCD wrote:![]()
Idag smiter jag från kontoret tidigt.... Äntligen premiär tur med V4.an
Spöregn i fredags, fint igår men då var det andra planer -fint idag, med andra planer..... Åker imorgon så det får bli provkörning till nästa helg
Har runnit två tank genom motorn nu och jag är grymt nöjd både med bil o motor
Fick hem det nya outerwear filtret till stock v4 filtret, satt som en smäck! samt en uppsättning ståldrev. o nu är bilen precis som jag vill ha den, både gött o lite tråkigt
Fick hem det nya outerwear filtret till stock v4 filtret, satt som en smäck! samt en uppsättning ståldrev. o nu är bilen precis som jag vill ha den, både gött o lite tråkigt