Längtar tills jag har fått bilen och servosarna som jag beställde... och motorn.. så det börjar likna en bil..
MCD Evo 3 sport (Projekt)
Re: MCD Evo 3 sport (Projekt)
Perfekt... faan vad bra..
Längtar tills jag har fått bilen och servosarna som jag beställde... och motorn.. så det börjar likna en bil..
MCD Evo 3 Sport
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2
Jag har planer att ha den klar under Maj månad om allt går som det ska vill säga.. men jag är grymt taggad på att få igång den så snart som möjligt... ska bli spännande som faan... 
MCD Evo 3 Sport
Hehe.. vette faan om det är för avancerat för mig..
, vid det laget som det är har jag väl knappt lärt mig hur en LS bil funkar... hehe..
Dessutom kostar det en massa pengar.. o är det nåt jag är direkt efter att jag fått ordning på bilen så är det FATTIG... huhh.. fy.. vill inte ens tänka på vad notan kommer att stanna på innan jag har en körbar bil..
Men kul som faan hade det varit.. helt klart..
Dessutom kostar det en massa pengar.. o är det nåt jag är direkt efter att jag fått ordning på bilen så är det FATTIG... huhh.. fy.. vill inte ens tänka på vad notan kommer att stanna på innan jag har en körbar bil..
Men kul som faan hade det varit.. helt klart..
MCD Evo 3 Sport
Jag har inget begrepp om detta... om man har ett hump som är på 2400mah... hur länge räcker det igentligen.. ? Eller är det kanske för litet.. kanske måste ha nåt som är 3000mah eller över.. ?
MCD Evo 3 Sport
Desto mer mah desto längre håller batteriet!
Jo jag vet att det är så.. men jag har inget begrepp om vad en LS bil drar igentligen och hur länge ett tex 2400mah räcker.. eller om det ens är lönt att köpa så klent.. kanske ett måste med typ 4000mah eller nåt sånt.. ?
MCD Evo 3 Sport
Jag kör minst 4 hela tankar på mitt 3600mah batteri till Bajan (två analoga servon). Då du kommer köra med 3 analoga servon (för det förmodar jag att dom där Scanner RC servona är) så rekommenderar jag att du minst köper ett 3600mah batteri. Detta bör ge dig åtminstone 3 tankar. Om du sedan byter till digitala servon så behöver du säkert uppåt 4000-5000mah för att slippa ladda alltför ofta.Perkla wrote:Jag har inget begrepp om detta... om man har ett hump som är på 2400mah... hur länge räcker det igentligen.. ? Eller är det kanske för litet.. kanske måste ha nåt som är 3000mah eller över.. ?
Last edited by waqr on 25 Apr 2010, 22:50, edited 1 time in total.
Letar Baja 5B
eller så satsar man på ett lipo 
Japp.. ok.. bättre med ett som är lite större än 2400mah då antar jag... finns ju billiga laddare att köpa åxå som laddar typ 150mah ... lär ta en hel dag att ladda med en sån laddare.. kanske lite trist om man tänkt köra en hel dag... mycket tid som går åt till att vänta på laddning... har man en bättre laddare så kan man ju säkert ladda i med typ 1ah eller nåt o det är klart på 30 minuter...
MCD Evo 3 Sport
Ja du bör ju skaffa en laddare som kan ladda åtminstone 1A så du slipper vänta alltför länge på laddningen. Jag kör med denna:
http://www.rchobbysyd.nu/catalog/produc ... s_id=11886" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rchobbysyd.nu/catalog/produc ... s_id=11886" onclick="window.open(this.href);return false;
Letar Baja 5B
Bätre att köpa en bra snabbladdare för lite pengar tex: http://www.tradera.com/IMAX-B6-Balanser ... _111324662" onclick="window.open(this.href);return false;
Menade inte att den var dålig men med en b6 laddare kan man ju ladda nästan alla sorts batterier och med max 5ah tror jag..waqr wrote:Ja du bör ju skaffa en laddare som kan ladda åtminstone 1A så du slipper vänta alltför länge på laddningen. Jag kör med denna: