Rovan 5b 'Baja-maja'
- Rallyfinnen
Re: Rovan 5b 'Baja-maja'
Har skickat fråga till Andeas nu, hoppas han har beadlocks hemma!
Hurrudu helvette vad den bilen går bra... har inte helt hängt med i svängarna i denna tråd.. men vad har du i stora drag gjort med motor osv för att få den att gå så bra.. ? samt vad har det kostat dig.. ?
Du behöver inte göra nåt större utlägg om det hela om du inte vill.. bara lite kortfattat, så blir jag glad..
// Perkla
Du behöver inte göra nåt större utlägg om det hela om du inte vill.. bara lite kortfattat, så blir jag glad..
// Perkla
MCD Evo 3 Sport
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2
Går oranga bra ? Har fyra yttre som jag fick fel.om det går bra. (120kr)Dom här är det... http://www.mmrlargescale.co.uk/shop/pro ... ks_orange/" onclick="window.open(this.href);return false;
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Och ja jäklar vad bilen går.den har du fått rejäl fart på, goa framhjuls lyft du gjorde..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Shit
Nu har du allt fått bra fart i den där. Grym botten i den där motorn! Nu är jag också nyfiken på vad du gjort 
Letar Baja 5B
- Rallyfinnen
Perkla: det är en FS-motor som jag satt i waqr's begagnade zenoah vev i, och monterat ett zenoah 36mm cylinderkit.
Jag har portat cylindern lite, balanserat och lättat svänghjul, riktat vev, byggt om pipa, satt på ett lite längre insug och en motorsågsförgasare..
Waqr: du har nog läst allt i portningstråd och pip-tråd, inget annat 'mystiskt'. Jag har inte ens fipplat med tändningen på denna motor (än iallafall
) Har ju kört den på FS:en med annan pipa, men där äter nog drivlinan upp en hel del effekt också!
Lusse: Orange funkar säkert lika bra som andra färger
Tyvärr är det en inre i fram som är sönder.. 
Jag har portat cylindern lite, balanserat och lättat svänghjul, riktat vev, byggt om pipa, satt på ett lite längre insug och en motorsågsförgasare..
Waqr: du har nog läst allt i portningstråd och pip-tråd, inget annat 'mystiskt'. Jag har inte ens fipplat med tändningen på denna motor (än iallafall
Lusse: Orange funkar säkert lika bra som andra färger
- Rallyfinnen
Perfekt! Behöver bara en inre. När ska vi köra? Jag är lite sugen att köra mer nu 
Vet inte, väntar på mina förbannade lager som jag tappade bort sisst.
Men så fort dom dycker upp så e jag på.
Men så fort dom dycker upp så e jag på.
Hpi Baja 5t
Har du beteckningen på den? Skulle vara intressant att veta borrning och venturi.Rallyfinnen wrote: Jag har portat cylindern lite, balanserat och lättat svänghjul, riktat vev, byggt om pipa, satt på ett lite längre insug och en motorsågsförgasare..
Letar Baja 5B
- Rallyfinnen
Jag vet inte riktigt vad det är.. Samma som jag haft hela tiden
Samma diameter som en standard förgasare, men venturit är lite större än original, nästan en mm större om jag minns rätt. Jag har däremot inte sett någon vidare skillnad i effekt i bänken mellan denna och en original, men problemet med original är att soppan inte räcker till riktigt..
scania: hoppas du får dina lager fort!
Samma diameter som en standard förgasare, men venturit är lite större än original, nästan en mm större om jag minns rätt. Jag har däremot inte sett någon vidare skillnad i effekt i bänken mellan denna och en original, men problemet med original är att soppan inte räcker till riktigt..
scania: hoppas du får dina lager fort!
Rallyfinnen----->
Låter ju kanonbra det tycker jag... du verkar ha en bra bil iaf.. Men jag undrar lite om den motorn som du tipsade om jag jag lär ska köpta framöver här.. kan man sätta typ nån större o lite bättre cylinder på den i framtiden.. ? alltså så man kanske har en motor som man kan mixtra lite med o så menar jag.. utan att måsta byta block.. ?
Skulle vara kul att kunna greja o sånt med det blocket i framtiden.. eller när jag känner för det..
// Perkla
Låter ju kanonbra det tycker jag... du verkar ha en bra bil iaf.. Men jag undrar lite om den motorn som du tipsade om jag jag lär ska köpta framöver här.. kan man sätta typ nån större o lite bättre cylinder på den i framtiden.. ? alltså så man kanske har en motor som man kan mixtra lite med o så menar jag.. utan att måsta byta block.. ?
Skulle vara kul att kunna greja o sånt med det blocket i framtiden.. eller när jag känner för det..
// Perkla
MCD Evo 3 Sport
- Rallyfinnen
Det är precis det jag sa innan, jag har byggt på en sådan motor.. (motorn jag tipsade om är ju en FS/CF motor)
Japp... såg det.. är lite förvirrad.. har varit så mycket att ta in senaste dagarna så jag vet inte vad som har blivit sagt o inte..
Söker man på Zenoah på tyska ebay så kommer det fram ganska mycket.. bla big bore cylindrar som kanske kan vara nåt om man vill... priserna var inte så dyra iaf..
Billiga dragstarter hade dom åxå.. o massa annat...
// Perkla
Söker man på Zenoah på tyska ebay så kommer det fram ganska mycket.. bla big bore cylindrar som kanske kan vara nåt om man vill... priserna var inte så dyra iaf..
Billiga dragstarter hade dom åxå.. o massa annat...
// Perkla
MCD Evo 3 Sport