Läste manual och kontaktade Andreas angående varför det inte fungerade(binding),gjorde precis som det stod och mottagaren bara blinkade medans radion ändrade till fast sken. Tänkte ge upp men prövade en sista gång och då funkade det.( kanske släppte bindknappen snabbare än tidigare ) Blev tvungen att göra det en gång till eftersom failsafe hamnade på gasen istället för broms

och även nu fungerade det. Bilen har fungerat att köra längre än 20 m tidigare idag. Har test kört ett par gånger under dagen och inga problem att köra 100 m, utan problemet kom senare. Men tyder problemet med att den tappar efter 20m på antenn/mottagar problem eller dåligt batteri?
När jag slog på radio, mottagaren i morse tog det ca 15 sek innan de hittade varandra, skakade försiktigt mottagaren när det började fungera men i efterhand vete f** om jag inte slog på mottagaren för snabbt, alltså innan radion var klar. Det har inte varit några problem under ca 10-20 starter som jag gjort under dagen.
Angående längd på antennen har jag inte kapat den utan allt är nytt bara dit monterat. Mottagaren är en SR3000 DSM 3 Channel Receiver
/Mattias