är abec 5 bättre än abec 1? eller är det
tvärtom?
på lösvikt, bra ha i reserv. främst hjul
lager.
ABEC är inte ett märke! Det är ett kvaletets märkning.Ett omärkt SKF lager är sämre änn ett abec märkt lager.SKF kör åckså med abec märkning.jebogren wrote:skaffa SKF dubbel tätade finns inga bättre slår ABEC med häst längder
Skilnaden är toleranserna abec 1 har störe toleranser änn abec 5. (abec9 är ett helkeramiskt lager, om jag inte tar fel.)jebogren wrote:oki om det nu är en kvalitets märkning så är ju abec 5 ingen vidare i kvalite men det är min personliga åsikt
vad jag har för mig så är abec 1 det som är mest hållbart men rullar semst medan abec 5 rullar bättre men tål inte så mycket
Husse skall ha dom inne i diffen, så igentligen så borde dom vara uppna på ena sidan.jebogren wrote:se bara till att dom är dubbeltätade så slipper du få skit i dom
Varför det? Dom får ju ingen smörjning på samma sätt som vevhuslagrena fårLusse wrote:Husse skall ha dom inne i diffen, så igentligen så borde dom vara uppna på ena sidan.jebogren wrote:se bara till att dom är dubbeltätade så slipper du få skit i dom
Jo men det är ju dom jag menar, på bilden är dom dit pressade bara.huSSe wrote:jag har ju original liggandes så jag tänkte
testa dom lösa man trycker dit själv. ett lite
billigare alltrnativ
Stämmer bra detLusse wrote:Skilnaden är toleranserna abec 1 har störe toleranser änn abec 5. (abec9 är ett helkeramiskt lager, om jag inte tar fel.)jebogren wrote:oki om det nu är en kvalitets märkning så är ju abec 5 ingen vidare i kvalite men det är min personliga åsikt
vad jag har för mig så är abec 1 det som är mest hållbart men rullar semst medan abec 5 rullar bättre men tål inte så mycket
jo dessa ska jag ha i diffen, i diffen får det gärna vara bra lager för det ärhuSSe wrote:nu spelar ju det mindre roll tycker jag. ett lager kostar 12 spänn.
kanske det spelar större roll på andra riktiga maskiner än rc.
Diff oljan smörjer, lagren sitter inne i diffendär oljan fins.waqr wrote:Varför det? Dom får ju ingen smörjning på samma sätt som vevhuslagrena fårLusse wrote:Husse skall ha dom inne i diffen, så igentligen så borde dom vara uppna på ena sidan.jebogren wrote:se bara till att dom är dubbeltätade så slipper du få skit i domBorde väl vara bättre med dubbeltätade lager tycker jag.
Users browsing this forum: No registered users and 33 guests