Vad gör DU just nu?
Re: Vad gör DU just nu?
Kollar OS finalen i hockey. 2-2 med 24 sekunder kvar, kan det bli mer spännande?
Letar Baja 5B
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
Får tjäna pengar idag 
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
gomorron guttar, idag ær en annan dag.
en jævla vecka att vara lång.
och snart hemresa.
en jævla vecka att vara lång.
och snart hemresa.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Tillbaka på jobbet... laddar upp bilder för info om den nya Cleon!
-
Ntch in da dirt
God morgon alla.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
- madmike83
- Phone Number: 0709998877
Då var det mrgon igen idag är det bank möten och almi så lite målning. och papper:)
HPI Baja 5b ss konventerad till 5T med zenoah 30,5 pro mod. Woodser kaross
http://www.rccenter.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Ahhh....såna möten har man suttit en del på. Almi brukar vara bra om man får med sig!madmike83 wrote:Då var det mrgon igen idag är det bank möten och almi så lite målning. och papper:)
Letar Baja 5B
- madmike83
ok ja det tror ja också dom kan ju hjälpa till med en del. och gubben här är jätte bra ingen som klagat på honomwaqr wrote:Ahhh....såna möten har man suttit en del på. Almi brukar vara bra om man får med sig!madmike83 wrote:Då var det mrgon igen idag är det bank möten och almi så lite målning. och papper:)
Det enda nackdelen med Almi är väl att dom tar bra betalt för att vara med på en investering. Vanligtvis typ 2-3 % högre ränta än banken har jag för mig 
Letar Baja 5B
- madmike83
ja det är nått sånt men ja ska inte ta nått sånt ska söka microstöd eller va det heter till skrivare och reklam kostnaderwaqr wrote:Det enda nackdelen med Almi är väl att dom tar bra betalt för att vara med på en investering. Vanligtvis typ 2-3 % högre ränta än banken har jag för mig
-
Ntch in da dirt
vad jag har fattat för så är Almis lån för småföretagare ett sk micro kredit lån . Det skulle betalas tillbaka på 5 år och ja de har högre räntor för de får inte vara konkurenter till vanliga banker . I allafall så skulle det inte funka så bra för mig då månadskostnaden skulle bli för dyr .
Jag tar heldre ett långsiktigt lån och får in lite mera pengar i rörelsen i stället.
Jag tar heldre ett långsiktigt lån och får in lite mera pengar i rörelsen i stället.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
- madmike83
ok jo så är det juMcd powa wrote:vad jag har fattat för så är Almis lån för småföretagare ett sk micro kredit lån . Det skulle betalas tillbaka på 5 år och ja de har högre räntor för de får inte vara konkurenter till vanliga banker . I allafall så skulle det inte funka så bra för mig då månadskostnaden skulle bli för dyr .
men vad heter det där bidraget som man kan få genom då då
-
Ntch in da dirt
alla de där bidrags bitarna och vilka ställen man kan få dem ifrån har jag inte kollat upp så noga.
De sa några stycken när jag var på starta eget info i våras Bla almi var ju ett sedan var det några fler.
Jag kommer ta ett litet lån hos fredom finance de ger relativt låg ränta.
Då jag har gått arbetslös för länge o får knappt får några höjdar lån beviljade någonstans även fast frun har bra lön
därför föredrar jag dem.
Almi vill ju ha likviditetsbudget mm innan de lånar ut också mycket pyssel som tar tid då .
De sa några stycken när jag var på starta eget info i våras Bla almi var ju ett sedan var det några fler.
Jag kommer ta ett litet lån hos fredom finance de ger relativt låg ränta.
Då jag har gått arbetslös för länge o får knappt får några höjdar lån beviljade någonstans även fast frun har bra lön
därför föredrar jag dem.
Almi vill ju ha likviditetsbudget mm innan de lånar ut också mycket pyssel som tar tid då .
ALMI lånar enbart ut pengar i kombination med ett banklån dvs Almi lånar inte ut några pengar ensamma utan vill ha en annan part med. Dessutom ligger de högre i ränta pga att de kommer sist vid en ev konkurs dvs banken får sina pengar först och om det blir något över så går det till Almi. Att Almi sedan kräver in lividitetsbudget är väl inte så konstigt då de vill se återbetalningsförmågan på de pengar de lånar ut (sådana rapporter måste man ju ändå ta fram själv för att se att firman bär sig, så det är ett väldigt konstigt/oseriöst argument mot Almi om man nu ska starta en egen firma) Alla seriösa kreditgivare kräver in resultat och balansrapport samt likviditetsbudget.
Att de sedan kräver en max 5 årig återbetalningstid är ju bara bra tycker jag. Man ska alltid försöka betala av en kredit så snabbt som möjligt. Kan inte firman bära en återbetalningstid på 5 år så kanske man ska se över finanserna. Dessutom blir ju ett långsiktigt lån dyrare då man betalar ränta på det lånade kapitalet under en längre tid.
Hehe...nu kom visst bankgenerna fram igen
Att de sedan kräver en max 5 årig återbetalningstid är ju bara bra tycker jag. Man ska alltid försöka betala av en kredit så snabbt som möjligt. Kan inte firman bära en återbetalningstid på 5 år så kanske man ska se över finanserna. Dessutom blir ju ett långsiktigt lån dyrare då man betalar ränta på det lånade kapitalet under en längre tid.
Hehe...nu kom visst bankgenerna fram igen
Letar Baja 5B