Ska bli kul å få höra en recention på dom när snön försvunnit, om du nu inte kan köra en sväng inne för att kolla greppetwaqr wrote:Beställde själv slicks förra veckan därifrån.
Däck och fälgtråden HPI Baja 5B/T
- sideburn80
Re: Däck och fälgtråden HPI Baja 5B/T
Hehe....ska fråga tjejen om jag får lov att köra lite inne på vardagsrums golvet (bara för din skullsideburn80 wrote:Ska bli kul å få höra en recention på dom när snön försvunnit, om du nu inte kan köra en sväng inne för att kolla greppetwaqr wrote:Beställde själv slicks förra veckan därifrån.![]()
Letar Baja 5B
- sideburn80
Vad brawaqr wrote:Hehe....ska fråga tjejen om jag får lov att köra lite inne på vardagsrums golvet (bara för din skullsideburn80 wrote:Ska bli kul å få höra en recention på dom när snön försvunnit, om du nu inte kan köra en sväng inne för att kolla greppetwaqr wrote:Beställde själv slicks förra veckan därifrån.![]()
) Jag tror hon kommer bli jätteglad och säga: Ja självklart
WAQR, vad kostade frakten från hostile hobby och hur lång tid tog det?
Kanske man ska kosta på sig slicksen i alla fall...
Ca 35 USD tror jag det var och den tog fyra dagar. De skickade den i Måndags kväll och fick dom i fredags. Alla deras internationella frakter går med Express!nho1 wrote:WAQR, vad kostade frakten från hostile hobby och hur lång tid tog det?
Letar Baja 5B
Åkte du på någon tull/moms när du beställde från Hostile Hobby?
Finns det någon rabattkod för Hostile Hobby ?
Ja, tyvärr åkte jag på tull och moms denna gång. Brukar klara varannat paket ungefär.nho1 wrote:Åkte du på någon tull/moms när du beställde från Hostile Hobby?
Rabatt koden är Hostile och ger dig 5% avdrag.
Letar Baja 5B
Efter en del funderade lutar det mot Hostile Slicks i alla fall.
Tänkte köra med medium blandning både bak och fram. Vanliga super star fälgar med heavy duty beadlocks från DDM.
Gällande "inserts", finns bara hostile zero growth till bak? Hittar inga till fram hos DDM? Är det hostile dual materials om används fram?
DDM hade inga hostile zero growth soft inne, är det soft man skall ha? DDM har bara hard inne.
Tänkte sänka karossen lite då det ser lite lustigt ut speciellt när man sätter dit 5B däck på en 5T. Någon som vet annars hur man sänker en 5T?
- Kortare fjädrar?
- Shock limiting straps som man kan justera längd på?
- Andra sätt?
Antar att man behöver sänka den lite för att få den lite mer stadig på asfalt (inte bara kosmetiskt sänka karossen).
Tacksam för alla råd.
Tänkte köra med medium blandning både bak och fram. Vanliga super star fälgar med heavy duty beadlocks från DDM.
Gällande "inserts", finns bara hostile zero growth till bak? Hittar inga till fram hos DDM? Är det hostile dual materials om används fram?
DDM hade inga hostile zero growth soft inne, är det soft man skall ha? DDM har bara hard inne.
Tänkte sänka karossen lite då det ser lite lustigt ut speciellt när man sätter dit 5B däck på en 5T. Någon som vet annars hur man sänker en 5T?
- Kortare fjädrar?
- Shock limiting straps som man kan justera längd på?
- Andra sätt?
Antar att man behöver sänka den lite för att få den lite mer stadig på asfalt (inte bara kosmetiskt sänka karossen).
Tacksam för alla råd.
Zero Growth finns enbart till bakdäcken. Fram kan du mycket väl köra med original foamen (skumgummi) och lägga pengarna på nåt annat roligt till Bajan. Vill du ändå köra med ordentliga foams fram så är nog Hostiles dual materials mest prisvärda.nho1 wrote: Gällande "inserts", finns bara hostile zero growth till bak? Hittar inga till fram hos DDM? Är det hostile dual materials om används fram?
Angående hårdheten på foamen är det att likställa med att välja mellan högt eller lågt däckstryck så det är nog mest en smaksak. Jag valde den hårda foamen då jag tror att ett hårt fast däck blir bättre vid asfaltkörningen
Letar Baja 5B
Någon som har tips på sänkning av bilen för asfaltkörning?
- J.A racing
Då ett offroad chassie inte är anpassat för onroad körning från början, så behöver man fixa lite själv för att få till det. Fast det hela blir en kompromiss i alla fall, men genom att montera hårdare fjädrar och tjockare olja i dämparna samt att begränsa utfjädringen på nått bra sätt ger ju lite. Sen att justera hjulvinklarna efter sänkningen. Fast man får väldigt skum geometri på bärarmar mm. Man får nog helt enkelt prova sig fram till nått som blir lagom bra, en Hummer kan aldrig spöa en Porsche på Nurburgring!
Lagom flummigt svar men hoppas det gav nånting.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
-
Ntch in da dirt
Finns det monster däck till hpi vad heter dessa i sådanafall och hur stora är de?
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Men om det är svårt att få till en bra setup med Bajan för asfalt, bör man spara in och inte köpa slicksen och bara använda den offroad?
Förstår att den inte kan konkurrera med tex en FG asfaltsbil, men hyffsat?
Då det inte finns någon buggy bana i närheten men en 1:5 asfaltsbana tänkte jag om man kunde leka lite på den med 5T'n.
Förstår att den inte kan konkurrera med tex en FG asfaltsbil, men hyffsat?
Då det inte finns någon buggy bana i närheten men en 1:5 asfaltsbana tänkte jag om man kunde leka lite på den med 5T'n.
- J.A racing
Jag vet inte men många av dom filmer man sett på 5B/T med gatdäck verkar välta lätt. Det sliter rätt hårt på bilen och rulla runt på en asfaltsbana, mot åh slå några volter på sand eller gräs. Det finns ju dom som gjort sina bajor med lite "motardstuk" så det är ju inte omöjligt. Ska bli kul och se hur tex Waqr tycker om att köra med sina slicks.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
-
Ntch in da dirt
Jag har sett fg marder bilar som de satt sliks på o de klotar också lätt.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .