Waqr`s Baja SS
- J.A racing
Re: Waqr`s Baja SS
Så idag kom ett litet paket till från DDM
Denna gång beställdes nya bakfälgar, Silverback beadlocks, Hostile Zero Growth och ett set stainless skruvar till beadlocksen. Nu j*drar ska det monteras däck

Letar Baja 5B
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
lyllo dig, som får pilla på nya
grejer. finns dom inlæggen till
5t fælgar oxå?
5t fælgar oxå?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Dom zero growthen verkar ju bra... får bli sådana till mina MCD med..
Kul med paket!!
Kul med paket!!
Nej, tror inte Hostile har inlägg till Baja 5T ännuhuSSe wrote:lyllo dig, som får pilla på nya
5t fælgar oxå?
Jo, jag har bara hört positivt om dom så det ska bli kul att testa dom !S 500 R wrote:Dom zero growthen verkar ju bra... får bli sådana till mina MCD med..
Kul med paket!!
Letar Baja 5B
Efter mycket slit, tårar (nästan iallafall) och blodiga fingrar så sitter äntligen slicksen på fälgarna. Bakdäcken blev grymt hårda när dom monterades ihop med Zero Growth foamen. Montering av dessa är inget man ens önskar sin värsta ovän
Monterade även de nya bedlocksen och dessa kan jag verkligen rekommendera. Blev mycket bättre med dessa än med originalen.
Nåja, nu sitter dom på plats så nu är det bara att vänta på att snön försvinner. Lite bilder:
Rostfria skruvar till Beadlocksen

Nåja, nu sitter dom på plats så nu är det bara att vänta på att snön försvinner. Lite bilder:
Rostfria skruvar till Beadlocksen

Letar Baja 5B
- J.A racing
Blir intressant att höra vad du tycker om dom, får se man kanske ska ha en onroad uppsättning också. Då blir det nog Tarmac Buster för min del. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Det vart ju kanon bra Daniel 
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
Tack för kommentarerna gubbar
Ska bli spännande att se vilket grepp de ger när väl snön smälter.
Letar Baja 5B
Skit i om då är bra... bilen blev ju skit rå 
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
Borde vara mer spännande att köra med dom nuwaqr wrote:Tack för kommentarerna gubbarSka bli spännande att se vilket grepp de ger när väl snön smälter.
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
Tack Stefan! Jo, den blev rätt rå med dessa däck faktisktS 500 R wrote:Skit i om då är bra... bilen blev ju skit rå
Hehe....jo det lär bli hyfsat haltMrKnopfler wrote:Borde vara mer spännande att köra med dom nu
Letar Baja 5B
Idag fick jag äntligen testa Hostile slicksen för första gången och jag kan verkligen rekommendera att ni som har en Baja skaffar vägdäck för det var sjukt kul att köra asfalt med den. Var lite orolig äver att den skulle välta lätt men den hade faktiskt inga sådana tendenser alls. Greppet var också helt klart över förväntan trots att det var rätt kallt idag. Bör bli hyfsat grepp när asfalten blir lite bättre uppvärmd
Idag var även det första ordentliga testet av den nya motorn. Har ju bara kört lite på snön förut (typ 1 tank) så den är inte riktigt inkörd än. Ska bli kul att se hur den fungerar längre fram när den släpper lite mer.
Det enda som jag är lite besviken på är bromsen som inte tar så värst bra tycker jag. Detta blir ju än mer uppenbart när man kör asfalt. Provade att ställa den hårdare samt att även ta bort fjädern och sätta dit en bit soppaslang istället. Detta gjorde att det blev lite bättre men inte som jag vill
Nån som har förslag på hur man kan få en bättre broms utan att montera skivbromsar?
Passade även på att montera mina Quick Release tubes idag. Blir lite smidigare att ta av störtburen nu framöver
Det blev även lite filmat idag. Ska se om jag hinner få upp den ikväll

Idag var även det första ordentliga testet av den nya motorn. Har ju bara kört lite på snön förut (typ 1 tank) så den är inte riktigt inkörd än. Ska bli kul att se hur den fungerar längre fram när den släpper lite mer.
Det enda som jag är lite besviken på är bromsen som inte tar så värst bra tycker jag. Detta blir ju än mer uppenbart när man kör asfalt. Provade att ställa den hårdare samt att även ta bort fjädern och sätta dit en bit soppaslang istället. Detta gjorde att det blev lite bättre men inte som jag vill
Passade även på att montera mina Quick Release tubes idag. Blir lite smidigare att ta av störtburen nu framöver
Det blev även lite filmat idag. Ska se om jag hinner få upp den ikväll

Letar Baja 5B