Första snön! (uppdaterad med mera film)
- Rallyfinnen
Re: Första snön! (uppdaterad med mera film)
Jag tyckte den var för slö från början, nu är den nästan ok.. 
Som sagt... tycker det är bra film från den kameran...
BMW 850 är nice... med dubbla turbo lär den ju inte vara sämre.
BMW 850 är nice... med dubbla turbo lär den ju inte vara sämre.
- Rallyfinnen
Nu har jag filmat lite provkörning av nya cylindern.
Stora problem att rikta kameran rätt, försökte ha den på kontrollen, och sedan på huvdet, men det blev mycket snö och lite bil filmat.. så jag fick klippa en hel del, men här kommer lite grann.
[youtube][/youtube]
Hade en hel del problem med fruset spjäll idag igen, inga problem när jag körde i -10, men nu när det är nära 0 så fryser det som fan verkar det som!
Ena minikameran blev full med snö/vatten när jag hade den på bilen, så den ballade ur. Får se om den kommer igång igen..
I början körde jag med FS filter, och bytte sedan till mikrofonfilter och tratt, och jag tyckte det gjorde skillnad, verkar nog som tratten gör en del. Märkte ju det i bänkning också, men jag undrar om inte skillnaden är större när man har original-längd på insuget.. inbillar mig den blev rappare på låga varv också.
Stora problem att rikta kameran rätt, försökte ha den på kontrollen, och sedan på huvdet, men det blev mycket snö och lite bil filmat.. så jag fick klippa en hel del, men här kommer lite grann.
[youtube][/youtube]
Hade en hel del problem med fruset spjäll idag igen, inga problem när jag körde i -10, men nu när det är nära 0 så fryser det som fan verkar det som!
Ena minikameran blev full med snö/vatten när jag hade den på bilen, så den ballade ur. Får se om den kommer igång igen..
I början körde jag med FS filter, och bytte sedan till mikrofonfilter och tratt, och jag tyckte det gjorde skillnad, verkar nog som tratten gör en del. Märkte ju det i bänkning också, men jag undrar om inte skillnaden är större när man har original-längd på insuget.. inbillar mig den blev rappare på låga varv också.
Den lätt som den 4 taktade lite... eller är det bara kast ljud???
- Rallyfinnen
Japp, detta är ju inkörningen, så jag kör lite fett fortfarande 
Okey.. det för klara ju saken..Rallyfinnen wrote:Japp, detta är ju inkörningen, så jag kör lite fett fortfarande
Det var inget bra fäste
men den verkade gå bra iallafall

http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Kul med film
Den gick ju riktigt bra den där, trots att den är helt ny. Tyckte även den varvade friskt trots att du körde lite fett med den. Kommer nog bli en kanon motorn när den släpper lite mer och du kan börja nåla ordentligt.
Letar Baja 5B
- Rallyfinnen
Jag tror den blir bra också, den låter 'rätt' i mina öron (även om den går fett), och det är en bra indikation tycker jag.
Skulle behöva mer grepp så man får lite last på den, så sätter sig motorn bättre.
Skulle behöva mer grepp så man får lite last på den, så sätter sig motorn bättre.
De är fina cylindrar de nya Zenoha 36mm
det är gött när man får det där goa vassa ljudet man är ute efter

http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
info@largescaleracing.se
070-7910586
- Rallyfinnen
Ja, man ser ju på dom att det är riktigt gjort också! Speciellt ytan i cylindern är något helt annan än en FS.. inga porer och grova bearbetningsrepor 
Usch, nu känner man sig ju nästan tvungen att köpa en 36mm Zenoah vid nästa motorbyte 
Letar Baja 5B
- Rallyfinnen
Du får göra som jag och beställa när den kommer som 'deal of the day' 
- Rallyfinnen
Jag tycker det verkar som det vassa ljudet kommer med högt komp och stort utblås -och en bra pipa på det förståssJimmy wrote:De är fina cylindrar de nya Zenoha 36mmdet är gött när man får det där goa vassa ljudet man är ute efter
![]()
![]()