Däck och fälgtråden HPI Baja 5B/T
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
Re: Däck och fälgtråden HPI Baja 5B/T
Tackar för svaret=)
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
Tänkte beställa en uppsättning on road däck till Bajan nu samtidigt som jag beställer Hostile Mini MX framdäcken. Jag står och väljer mellan Hostile Slicksen eller HPI :s Tarmac Busters.Jag har hört att Tarmac Busters har bra grepp men att de samtidigt inte håller speciellt länge. Hostilen slicksen verkar däremot ha bra hållbarhet (speciellt det hårda gummit) men det jag är lite osäker på är hur de greppar på vanlig asfalt som inte är helt ren (dvs ingen ban asfalt som är helt ren från damm och gruskorn). Jag kommer ju köra mest på vanliga asfalstparkeringar och gärna när det är lite fuktigt så man kan träna på sin drifting.
Nån som har erfarenhet av dessa däck och kan dela med er av era erfarenheter?
http://www.hostilehobby.com/scripts/pro ... roduct=699" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... /id.133/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
Nån som har erfarenhet av dessa däck och kan dela med er av era erfarenheter?
http://www.hostilehobby.com/scripts/pro ... roduct=699" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... /id.133/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
Letar Baja 5B
Jag hade nog testat slicksen alltså... dom blir nog riktigt bra med lite värme i..
Jo, det har du förhoppningsvis rätt i Stefan. Beställde dem idag.
Letar Baja 5B
NICE!!!waqr wrote:Jo, det har du förhoppningsvis rätt i Stefan. Beställde dem idag.
e de samma bead lock rings till 5b och 5t:s orginal fälgar
Hpi Baja 5t
JA... 
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Är på jakt efter däck för min 5T för att köra lite asfalt.
Verkar som många rekommenderar Hostile Slicks för 5B.
Tänkte därför inhandla:
- Rear Super Star Wheel Gunmetal Set 120mm x 75mm
- Heavy-Duty GUNMETAL Beadlock Ring Set
- Hostile Dual Material Molded Foam REAR Inserts
- Hostile Slick Tire Set
Frågorna nu:
- Kan jag köra med 5B's dimension bak runt om på min 5T eller skall jag använda 5B's fram till min 5T's fram och 5B's bak till min 5T's bak?
- Är ovan fälg/beadlock bra?
- Tänkte köra insert/däck i medium, vad tror ni om det?
Dessutom hittar jag inte slicks bak svart i medium på tex DDM. Någon annan site som kan rekommenderas och som ligger i samma prisnivå?
Verkar som många rekommenderar Hostile Slicks för 5B.
Tänkte därför inhandla:
- Rear Super Star Wheel Gunmetal Set 120mm x 75mm
- Heavy-Duty GUNMETAL Beadlock Ring Set
- Hostile Dual Material Molded Foam REAR Inserts
- Hostile Slick Tire Set
Frågorna nu:
- Kan jag köra med 5B's dimension bak runt om på min 5T eller skall jag använda 5B's fram till min 5T's fram och 5B's bak till min 5T's bak?
- Är ovan fälg/beadlock bra?
- Tänkte köra insert/däck i medium, vad tror ni om det?
Dessutom hittar jag inte slicks bak svart i medium på tex DDM. Någon annan site som kan rekommenderas och som ligger i samma prisnivå?
Prova att gå in på hostilehobby.com. Där har dom bra priser och där hittar du alla slicks. Beställde själv slicks förra veckan därifrån. Här hittar du slicks medium bak:
http://www.hostilehobby.com/scripts/pro ... roduct=185" onclick="window.open(this.href);return false;
Angående foamen skulle jag rekommendera Hostile Zero Growth istället. Kostar inte många kronor extra men du slipper bry dig om att foamen växer inuti däcket. Dessa behöver alltså inte tejpas eller limmas.
http://www.hostilehobby.com/scripts/pro ... roduct=185" onclick="window.open(this.href);return false;
Angående foamen skulle jag rekommendera Hostile Zero Growth istället. Kostar inte många kronor extra men du slipper bry dig om att foamen växer inuti däcket. Dessa behöver alltså inte tejpas eller limmas.
Letar Baja 5B
Såg att de låg på samma prisnivå som DDM eller lägre. Snabb leverans?
Vilken hårdhet valde du?
Kan jag använda 5B's bak dimension runt om på min 5T?
De hade inte Hostile Zero Growth Foams inne, hur stor skillnad är det mot Hostile Racing Dual Foam Insert?
Vilken hårdhet valde du?
Kan jag använda 5B's bak dimension runt om på min 5T?
De hade inte Hostile Zero Growth Foams inne, hur stor skillnad är det mot Hostile Racing Dual Foam Insert?
Alla deras paket skickas som express och de skickade mitt paket direkt via USPS så jag förmodar att leveransen är snabb (har inte fått det än då jag beställde i fredags)nho1 wrote:Såg att de låg på samma prisnivå som DDM eller lägre. Snabb leverans?
Tog de hårda slicksen bak då dessa inte slits lika snabbt som de mjukare. Fram tog jag medium för att få bättre grepp och därmed undvika att få en understyrd bil. Angående foamen är det att likställa med att välja vilket lufttryck du har i däcken. Vill ha hårda däck när jag kör på asfalt så jag valde den hårda foamen.nho1 wrote:Vilken hårdhet valde du?
Japp, det tror jag att du kannho1 wrote:Kan jag använda 5B's bak dimension runt om på min 5T?
Inte en aning men jag vet att Zero Growth är grymt bra då de inte växer som andra inlägg gör vid högre hastigheter. Sen är det skönt att slippa tejp och limnho1 wrote:De hade inte Hostile Zero Growth Foams inne, hur stor skillnad är det mot Hostile Racing Dual Foam Insert?
Letar Baja 5B
Klart sugen på hostile slicks men tycker de blir för dyra (vet inte hur mycket jag kommer köra asfalt). Hostile slicksen blir strax över 100 $ per par, medan tarmac busters blir 127 $ för både fram och bak. Blir nog Tarmac Busters för att testa och blir man biten på asfalt så kan man kanske invetsera i slicks.
Gör jag bort mig med Tarmac Busters? Förstått att slicks håller längre, men hur stor skillnad är det?
Första säsongen med 1:5 och man vill köpa så mycket....
Gör jag bort mig med Tarmac Busters? Förstått att slicks håller längre, men hur stor skillnad är det?
- sideburn80
Efter en halv säsong så har jag inte mycket kvar av bakdäcken å då har jag kört väldigt lite med dom däcken plus att jag har bara orginal motorn (cy 26) i min 5t.nho1 wrote:Klart sugen på hostile slicks men tycker de blir för dyra (vet inte hur mycket jag kommer köra asfalt). Hostile slicksen blir strax över 100 $ per par, medan tarmac busters blir 127 $ för både fram och bak. Blir nog Tarmac Busters för att testa och blir man biten på asfalt så kan man kanske invetsera i slicks.
Klart du inte gjort bort dig. Tarmac Busters ska tydligen ge ett grymt bra grepp på asfalten men visst de håller sämre, som även Sideburn80 antyder. Dock kan du ju köpa den hårdaste blandningen så får du väl några fler liter ur dem iallfall.nho1 wrote:Klart sugen på hostile slicks men tycker de blir för dyra (vet inte hur mycket jag kommer köra asfalt). Hostile slicksen blir strax över 100 $ per par, medan tarmac busters blir 127 $ för både fram och bak. Blir nog Tarmac Busters för att testa och blir man biten på asfalt så kan man kanske invetsera i slicks.
Letar Baja 5B