I väntan på motorn som lär ha fastnat i tullen och stanna där till påsk så har jag haft en del huvudbry kring det nya ESCT.
Kalibrerade det utan problem direkt när jag packat upp det i princip. Därefter har jag monterat i bilen och lött ihop alla kablage.
När jag skulle prova hur det funkade med 2018s motor så händer exakt ingenting.
Eller snarare fläktarna startar när man slår på Esc, mottagaren funkar och styrningen reagerar. Men inget händer när man gasar.
Inte ens en diod på esc blinkar eller nåt.
Omstarter x flera (dessutom med en strömbrytare som beter sig märkligt) löser inte problemet. Byter mottagare, nollställer esc inställningar. Kopplar upp mot pc och uppdaterar firmware, inget händer.
Kopplar i en annan port på mottagaren, nej inget funkar.
Börjar tro att esc är trasigt vilket förstås vore riktigt illa när jag i stor utsträckning byggyt 2019 bilen utifrån just detta nya esc.
Utan att jag egentligen tror på att det ska funka kopplar jag ström från escts bec till mottagaren istället för mottagarbatteriet. Då funkar det som det ska direkt.
Aldrig stött på detta med något esc att det ska bry sig om hurvida mottagaren försörjs av bec och jag förstår inte alls varför då signalkabeln är kopplad som vanligt.
Men detta är ju i alla fall ett lösbart problem
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk