Ny fin bil:
Snurran är en raceportad Zenoah 27,2 med ett Jetpro V2 blås, levererad av SwedRC.
På den sitter HPI-luftfilter och självklart pre-filter från outerwear.
Andra saker som jag satte dit direkt, när bilen var ny, var gummitutt till radiolådan, nya mjuka bränsleslangar och bränslefilter. Jag köpte också en gammal racerunnerkaross och satte som smutsskydd under bajakarossen.
I början tyckte jag den var rätt värdelös på ojämnt underlag, men efter en del laborerande med fjädringen så fick jag nog till den rätt så bra. Originaldäcken var det dock inget bra drag i så jag köpte en uppsättning Equalstuds. Dessa var det ett jäkla bett i, så bra bett att bakfälgarna pajade. Jag har köpt nya fälgar och samma sak har hänt igen så nu blir det inga mer equalstuds då jag kör på banan, jag får spara dem till snön istället.
En kväll tidigare i höstas så gick fläkten och fläktkåpan i bitar och allt var skitigt och jävligt så jag bestämde mig för att plocka isär den och ge den en översyn. Det slutade med att jag började bygga om den till en Racerunner. Något jag funderat på hela tiden då Bajan skitar ner sig någon kopiöst. Att bygga om den var visst ett projekt som råkat dra ut på tiden. Dels på grund av kostnaden och dels på grund av att man hela tiden saknat någon skruv eller detalj som skiljer Baja från RR. Jag fick ett tips om att RCScrewz hade paket med rostfri skruv till MCD så jag tog hem ett sådant och nu återstår bara att få någonslags inspiration att göra bilen körklar igen.
Så här ser den ut just nu.

Kvar att gör är ett kopplingsbyte och skruva fast återstående delar.