Jag lyckades komma över ers bur för 2 veckor sedan.
Stort tack för ett grymmt jobb med paneler på buren

För montering/demontering av buren krävdes att man lossade 6st skruv samt de bakre dämparna. Inge smidigt för mig som behöver kunna ta av och på buren för att byta batterier på bilen efter ca 30 min körning.
Blev att svetsa stålstänger där skruvhålen var samt kapa av stagen som gick under bakdämparna.
Stängerna borrade jag sedan rakt igenom för att kunna sätta bodyclips istället
Samtliga stänger är duktigt tilltagna för att kunna justeras med fler hål i framtiden. Vill minnas att ers sa ngt om att man behövde distanser om man hade annat dämpartorn bak.
Färg och paneler har jag inte gjort ngt åt ännu. Funktionstest före design, samt jag tycker den ser sjukt bra ut som den är just nu. Dock måste jag hiva på lite färg där stängerna svetsades.
Sjukt mycket smidigare att byta batterier nu!!
Endast 6st clips att lossa sedan lyfter man buren rakt upp och ser rakt ner i batterilådan

(Standard toe in på 4grader bak just nu! Vad rekomenderar ni att man kör med?)
Innan var det totalt 9 clips att lossa samt man fick bända originalburen åt sidan för att knöla i batterierna.
2 clips för lysena, 5 clips för karossen, 2 för buren.
Testade buren ganska ordentligt idag. Några nosdyk och volter samt en tokkrash in i betongtrottoar. Buren höll ihop kanonbra. Kommer förmodligen svetsa dit stag där bak igen men dessa kommer gå runt dämparna isf.
Testade köra på Nobelbanan idag med. Det var omöjligt. Bilen försvann i gräset när man stod i förartornet och detta gjorde det omöjligt att hålla sig på stigen.
Hasplasten inunder bilen har samlat en massa gräs när jag kört tidigare men idag bändes den loss och blev släpandes bakom bilen. Gick att böja tillbaka igen så den sitter som den skall utan att gå sönder.
Dock funderar jag lite på de där flärparna på varje sida i framkant på den. Klipper ni av dem? Eller kör ni kanske på bättre underlag istället?