Boost Chamber
- Mr_Rustler
Re: Boost Chamber
när ska vi beställa?????
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
- Mr_Rustler
Det borde bli time för det nu va!!! Snacka om det i morgon???
- sideburn80
OM man skulle göra en sån här själv, vad tror dom kunniga om att ta en tom kolsyre patron å ha som boost chamber?
Putsar man bort texten på en sån blir den ju blank å grann plus att formen påminner ju lite om lustgas-tuberna, och storleken verkar ju ungefär likadan det man ser på datan.
Tänkte om man ändå hade en sån hemma och har lust å fixa lite
Putsar man bort texten på en sån blir den ju blank å grann plus att formen påminner ju lite om lustgas-tuberna, och storleken verkar ju ungefär likadan det man ser på datan.
Finns det att köpa så köper jag hellre... är trött på att tillverka saker som redan finns!
- sideburn80
Jo jag bara fråga, sorry.S 500 R wrote:Finns det att köpa så köper jag hellre... är trött på att tillverka saker som redan finns!
Om du kör med två kolsyre patroner så stämmer nog volymen ganska bra ( dvs om vi snackar om de små tuberna som används till Tex kolsyrepistoler ).sideburn80 wrote:OM man skulle göra en sån här själv, vad tror dom kunniga om att ta en tom kolsyre patron å ha som boost chamber?
Kör på bara...
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Helt okey... men för mig funkar det bättre med saker som redan finns...sideburn80 wrote:Jo jag bara fråga, sorry.S 500 R wrote:Finns det att köpa så köper jag hellre... är trött på att tillverka saker som redan finns!
- sideburn80
Okej, tack!Mats B wrote:Om du kör med två kolsyre patroner så stämmer nog volymen ganska bra ( dvs om vi snackar om de små tuberna som används till Tex kolsyrepistoler ).sideburn80 wrote:OM man skulle göra en sån här själv, vad tror dom kunniga om att ta en tom kolsyre patron å ha som boost chamber?
Kör på bara...
Exakt, det var den lilla modellen jag tänkte på.
Har för mig att det ska ligga någon/några sådana patroner i garaget, och ibland är man ju lite rastlös och då kan man ju få lust att göra något liknade bara för skoj.
Om man kollar med Bimotion programmet (se tidigare i tråden) så är volymen på behållaren bara en del av vad som påverkar.
Det verkar som att diameter och längd på slangen påverkar minst lika mycket på egenskaperna som volymen på behållaren.
Enligt programmet så bör behållaren vara större än cylinder volymen (kan vara lite besvärligt) men det kompenseras senare i uträkningen.
När man talar om hur stor behållare man har, vilken diameter man har på slangen och vilket varvtal man vill förbättra så får man veta vilken längd det ska vara på slangen.
Här två uträkningar med samma grunddata, bara olika önskade varvtal:
För att få 7000rpm så skall slangen vara 326mm

För att få 8500rpm så skall slangen vara 219mm

Det verkar som att diameter och längd på slangen påverkar minst lika mycket på egenskaperna som volymen på behållaren.
Enligt programmet så bör behållaren vara större än cylinder volymen (kan vara lite besvärligt) men det kompenseras senare i uträkningen.
När man talar om hur stor behållare man har, vilken diameter man har på slangen och vilket varvtal man vill förbättra så får man veta vilken längd det ska vara på slangen.
Här två uträkningar med samma grunddata, bara olika önskade varvtal:
För att få 7000rpm så skall slangen vara 326mm

För att få 8500rpm så skall slangen vara 219mm

FG MBPro
- sideburn80
Kanoners crh!
Ska jag bara printa av det dära och ha i garaget utifall man får nå ryck
Ska jag bara printa av det dära och ha i garaget utifall man får nå ryck
-
badboysftp
- Phone Number: 0709998877
Jag lånar tråden lite här....
Är det nån som vet ifall det finns Nitro till ls för har jag inte helt fel så finns det ju till metanolbilar, så det borde ju finnas nos till ls, kom gärna med länkar.... för jag vill HA
Är det nån som vet ifall det finns Nitro till ls för har jag inte helt fel så finns det ju till metanolbilar, så det borde ju finnas nos till ls, kom gärna med länkar.... för jag vill HA
Hpi: Baja 5T, Formula Ten
Traxxas: E-maxx, Summit
Kyosho: TF5 Stallion Shin
Traxxas: E-maxx, Summit
Kyosho: TF5 Stallion Shin
Kolla denna..badboysftp wrote:Jag lånar tråden lite här....
viewtopic.php?f=28&t=872" onclick="window.open(this.href);return false;