redcat chimera projekt @nybörjarn
Re: redcat chimera projekt @nybörjarn
Jag ska ta en bild på det där imorgon så kanske du kan se om nått är uppenbart fel.
Sådär ja.. Lyckades lösa problemet med bromsen och fick köra upp en tank med soppa igår. Har problem med att jag får baksug i tanken. Så det måste lösas något vis.
I övrigt så är alla paneler klädda i orange kolfiber nu. Och bilen börjar se lite fränare ut
Har lite funderingar kring service på olika detaljer på bilen dock..
Stötdämpare, hur ofta bör man byta olja där?
Diffarna, när ska man byta olja och ska man mäta upp några glapp eller något sånt?
Vad ska man tänka på med motorn? Rengöring av filter? Tändstift osv?
I övrigt så är alla paneler klädda i orange kolfiber nu. Och bilen börjar se lite fränare ut
Har lite funderingar kring service på olika detaljer på bilen dock..
Stötdämpare, hur ofta bör man byta olja där?
Diffarna, när ska man byta olja och ska man mäta upp några glapp eller något sånt?
Vad ska man tänka på med motorn? Rengöring av filter? Tändstift osv?
Re: Sv: redcat chimera projekt @nybörjarn
just ja.. Ni gillade bilder 
-
Alexander96
Vad tycker du om dom däcken? har själv beställt liknande däck! 
Riktigt bra grepp på lite grövre underlag.. Kunde vara bättre i finare sand. Men överlag klart godkända för det priset jag gav 
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Gillar utseendet på Chimeran.....den ser uppkäftig ut på nåt vis.....

Ja fan.. Den ser dock lite annorlunda ut med original karossen på.. Min är mer kantig och robust 
Nu börjar bilen bli färdig
har tillverkat 24mm hjulhex i 6060 t6 alu.
Och alla karossdelar är klädda och bromsen och gasen är injusterade så nu ska jag ta och köra en sväng imorgon och utvärdera lite
Och alla karossdelar är klädda och bromsen och gasen är injusterade så nu ska jag ta och köra en sväng imorgon och utvärdera lite
En testsväng på asfalt resulterade i att bilen fick smaka på en container och spräckte kåpan till drevhuset.. Men i övrigt så går det fan bra nu.. Rapp från botten och 4wd funkar kanonbra 
Roligt å höra.. jätte kul å köra 4wd fast ja har aldrig testat asfalt iofs!!
dreamcore wrote:En testsväng på asfalt resulterade i att bilen fick smaka på en container och spräckte kåpan till drevhuset.. Men i övrigt så går det fan bra nu.. Rapp från botten och 4wd funkar kanonbra
Losi 5ive-T Grafil Bodies. G-Raptor
Sådär blev det med dom nya hexmuttrarna.. Passade på att göra egna muttrar oxå 
efter en dag i gropen så gick ena diffkoppen sönder. Så nu är nya beställda.. Men det här med att vänta är inte min grej. Så jag satt igång och fräste och svarvade lite så jag fick en ny på en gång 
Då blev det 3 tankar kört idag som resulterade i att jag rensade lite drev bakom växellådskåpan.. Vad heter dom drevet och vart kan det finnas nya i Sverige? Har nån 4kansfattning och har sneglat lite på hsp då det ser liknande ut. Men dom verkar skruvas fast och då är det inte samma som min