Min "hemlighet" heter CRC Bräkleen...Det funkar kanon på våra motordelar.. bara att spola bort skiten med strålen...
Hur har er Large Scale dag varit?
Re: Hur har er Large Scale dag varit?
Hehehe... näädu Waqr...jag är ingen putspelle... men tack ändå 
Min "hemlighet" heter CRC Bräkleen...Det funkar kanon på våra motordelar.. bara att spola bort skiten med strålen...
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Vet att du nämnt Bräkleen förut och att du tyckte det var bra. Tror jag får köpa en flaska och testa
Vad skiljer Bräkleen från ex 5-56 och WD 40 egentligen?
Letar Baja 5B
Jag har använnt det med... och det funkar grymt... vet inte vad skillnaden är.. men funkar gör det!
Skillnade är stor.waqr wrote:Vet att du nämnt Bräkleen förut och att du tyckte det var bra. Tror jag får köpa en flaska och testa![]()
5-56 & WD-40 är ju rostlösare & "oljor"i första hand medans Bräkleen är ett kraftigt "rengörningsmedel" framtaget för att rengöra & avfetta broms & kopplings delar på 1:1 bilar.
Man får vara lite aktsam på vissa plaster då den verkar avfettande & uttorkande .
Men chassi delarna på våra LS bilar verkar klara den utan problem.
Jag brukar dock ta lite WD-40 på en liten trasa bara för att få upp orginal "lystern" i plasten då Bräkleen sprayen gör att den blir lite aningen "grå dassig" , det kanske är att ta i med "grå dassig" men det blir ganska torrt & rent med Bräkleen så det är inte fel med lite "infettning" efteråt.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Riktigt roligt... jag scania, Mr Rustler och snowman körde.. ADDE var med också.. min dragstart gick sönder på andra körning... men jag fick testa scanias 5T... shit vad den är rolig alltså.
Kort är tagna... kommer sen hoppas jag.. ingen film tyvärr!!waqr wrote:Blev det nåt filmat eller några kort tagna?
Själv har man skruvat ihop Bajan så mycket det går idag innan TR gearplaten kommer. Surt att behöva vänta på den 
Letar Baja 5B
I dag gikk det åt skogen med promoden.. trodde først at det var motoren som raste men det viste seg at den ene bolten til coilen hadde løsnet og ramlet ned i svinghulet.. 4 vifteblader knakk og gikk igjennon viftedekslet

HPI Baja 5B SS - Oneill Brothers Racing 30.5 Pro Mod - VRC Pro Pipe - Futuba PK4TS\ESP 30.5 - VRC BB pipe
HPI Baja 5T- MMR Super MX Pro 50
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
ingen dålig smell!
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Ajdå... det såg inget roligt ut!!!
Det är tråkigt när sånt händer...Det kostar onödiga pengar.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Fikk nytt svinghjul i posten i dag fra rc-racing.. må bare få tak i svinghjuls avdrager nå, så er det nye svinghjulet på plass..
HPI Baja 5B SS - Oneill Brothers Racing 30.5 Pro Mod - VRC Pro Pipe - Futuba PK4TS\ESP 30.5 - VRC BB pipe