SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail

Alla Offroad-projekt
Dave
Site Admin
Phone Number: 0706318394

Re: SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail

Post by Dave » 03 Jun 2013, 22:49

Se där!
Blev ju riktigt tjusigt!
Vet inte hur mycket överlapp du kört med nu, men de drygt 2m skulle ju bara räcka precis så långt som du lindat?
Eller missuppfattade jag dig?

Men det blev ju hur snyggt som helst!
:rock2:

Sponsor

Sponsor

MrSvahn

Post by MrSvahn » 03 Jun 2013, 22:55

Dave wrote:Se där!
Blev ju riktigt tjusigt!
Vet inte hur mycket överlapp du kört med nu, men de drygt 2m skulle ju bara räcka precis så långt som du lindat?
Eller missuppfattade jag dig?

Men det blev ju hur snyggt som helst!
:rock2:
Jo det var tanken att bara linda över den biten där pipan låg emot plasten men sen fattade jag det som att 2m skulle räcka till hela pipan. Därför undrade jag om jag haft för mycket överlapp kanske... :lol2:

Anyways så är jag supernöjd med lindningen då det räckte gott o väl, sen återstår det ju att se om det funkar eller ej...
Stampede 4x4
Rustler

Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...

MrSvahn

Post by MrSvahn » 16 Jun 2013, 21:50

Har kört ett antal gånger nu den senaste veckan o bilen går kanon men tyvärr har jag fått avbryta min körning nästan varje gång då det kommer fram folk som klagar på ljudet. Detta trots att jag försöker köra platser så långt från allmänheten som möjligt. :drive: :hammer:

Visst jag skulle säkert ha superkul om jag nån gång kan ta mig till Hawaiihåla eller Sandhem men vad gör det om folk får spunk så fort jag kör på närmaste fotbollsplan eller gräsfält. Då känns det vettigare att lägga pengarna på en elbil eller spara.

Därför har jag börjat fundera seriöst på att sälja bilen men sen är det problemet med pris, vad kan man tänkas få för min Baja? :hmm:

En värdering vore great. :thumbsup:

Satte mig ner o försökte komma på alla saker jag gjort med den och jag tror jag fått med allt.

Motor/drivlina
CY F270, gått 5-6 tankar.
Elcon justerbar teflonkoppling
Outerwears på dragstart, vevhus och luftfilter.
V-Stack
DDM slutet kopplingshus
PhatDad Fancover brace
Killswitch
Hostile 18/56 drevning
GH Aluminum Gear Cover
”Dominatorpipa” lindad med avgasbandage för att leda bort värme.
FLM Super Duty drivaxlar och drivkoppar (inkl extra pins)

Chassi
HPI 5SC bakre hubbar (för att få plats med de grövre drivkopparna)
Sandrailbur. Störtbur i stål som effektivt skyddar.
RPM frontbumper
RPM bakbumper
FullForce front Chassibrace
Turtle Racing Top Plate
RPM-armar runt om
Kraken Stainless Steel hinge pins runt om
Hostile MX-kopior på Proline Desperado I bak
HPI Dirtbuster på org framfälg
Paddeldäck på org bakfälg.
Limiters á la Dave
Skruvmoddade framhubbar á la Dave

Elektronik
Savöx 0235 styrservo + alu servo arm
Savöx 0251 gas/bromsservo
4600mah hump

Sedan är det självklart en helvetes massa tillbehör som org-koppling, extra spurs, annan drevning, , luftfilter, tändstift, batteriladdare, nätagg osv.

Har även RCR-bromsar och TR brakemount på sidan om som ska säljas för sig.

Så här ser den ut i nuläget

Image

Image
Stampede 4x4
Rustler

Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...

pepi
Phone Number: 0730334220

Post by pepi » 16 Jun 2013, 22:04

Vet inte hur mycket det hjälper men det finns ju lösa ljuddämpare att montera...?

MrSvahn

Post by MrSvahn » 16 Jun 2013, 22:30

Jo det har du rätt i men det är inte bara ljudnivån som är problemet. Det är dock den avgörande faktorn. Den andra stora faktorn är priset, jag är en 19-årig grabb som precis tagit studenten och vars enda inkomstkälla är ett sommarjobb. Det går inte att komma ifrån att LS är en dyr hobby, betydligt dyrare än 1:10 eller 1:8.

Det leder till att jag knappt vågar köra bilen "på riktigt" då jag är "livrädd" att krasha den och bli tvungen att lägga ut 1-2 tusen på delar för att få igång den igen. :hammer:

Därför är det mycket vettigare ur alla aspekter att köpa sig en Traxxas Slash/Stampede eller nåt i den stilen där jag kan hoppa hur jävla mycket jag vill o sedan beställa hem ett rullande chassi på Ebay för samma kostnad som en uppsättning länkarmar kostar till Bajan... :sunglasses:

5-6 tusen skulle även duga gott som spritpengar om jag får för mig att dra iväg nånstans under sommaren. :lol2:
Stampede 4x4
Rustler

Dave
Site Admin
Phone Number: 0706318394

Post by Dave » 16 Jun 2013, 22:59

Trist att du tänker göra dig av med den, men kan hålla med om att LS är dyrt.
Speciellt om man plockar på options på bilen lika fort som man hinner klicka på "KÖP" knappen på blingprylarna....
:sunglasses:
Det går faktiskt att köra en Baja hyffsat billigt även om man kör den som man "ska", men om man ska vara ärlig så har du ju faktiskt fått till en bil som lär hålla hyffsat. Och du har gjort en väldigt dyr resa på kort tid jämfört med många andra.
Om du säljer den nu är det enbart en förlust och allt arbete i onödan.

Givetvis ditt val om du hellre super upp pengarna, men det är en ruskigt dålig affär...... :lol2:

KaptenMagnus
Phone Number: 0709475583

Post by KaptenMagnus » 17 Jun 2013, 06:18

Kan du ta dig upp till Uddevalla så kan du åka med mig till Hawaii. Jag och bror pratar på att åka dit helgen efter midsommar. Tycker du borde prova där först innan du säljer. Men jag förstår dig lite med. Det kostar pengar.
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.

MrSvahn

Post by MrSvahn » 17 Jun 2013, 12:27

Dave wrote:Trist att du tänker göra dig av med den, men kan hålla med om att LS är dyrt.
Speciellt om man plockar på options på bilen lika fort som man hinner klicka på "KÖP" knappen på blingprylarna....
:sunglasses:
Det går faktiskt att köra en Baja hyffsat billigt även om man kör den som man "ska", men om man ska vara ärlig så har du ju faktiskt fått till en bil som lär hålla hyffsat. Och du har gjort en väldigt dyr resa på kort tid jämfört med många andra.
Om du säljer den nu är det enbart en förlust och allt arbete i onödan.

Givetvis ditt val om du hellre super upp pengarna, men det är en ruskigt dålig affär...... :lol2:
Jo jag får väl skylla på mig själv, att jag köper lite mer när jag ändå lägger en order på DDM och på målaren som hade massa fina saker till salu... :lol2:

Fast jag tycker inte sakerna som sitter på bilen har någon märkvärd "blingfaktor" utan det jag uppgraderat sitter där av en anledning. Antingen så har originalprylarna gått sönder eller så har jag uppgraderat i "förebyggande syfte" (det kan bli dyrt) t.ex. så läste jag att många andra böjt sitt chassi vid krasher så jag köpte Full force brace och TR top plate...

Sitter o pular på en annons för tillfället, lite svårt o värdera bilen bara då det finns vissa på blocket som lägger ut sin original Baja för typ 6000:-... :?
KaptenMagnus wrote:Kan du ta dig upp till Uddevalla så kan du åka med mig till Hawaii. Jag och bror pratar på att åka dit helgen efter midsommar. Tycker du borde prova där först innan du säljer. Men jag förstår dig lite med. Det kostar pengar.
Jo det var planen att försöka ta mig till nån träff under sommaren men jag börjar jobba måndagen efter midsommar o sen är det jobb hela sommaren förutom två veckor i augusti då jag ska vara med familjen. Fick även reda på att en kollega slutar efter sommaren så jag ska försöka undvika att ta ledigt och visa framfötterna så kan jag knycka den heltidstjänsten. :sunglasses:
Stampede 4x4
Rustler

MrSvahn

Post by MrSvahn » 19 Jun 2013, 20:23

Då ligger den ute för försäljning, får se hur det går... :roll:
Stampede 4x4
Rustler

MrSvahn

Post by MrSvahn » 23 Jun 2013, 16:15

Såld till en herre hemmahörande i Bohus. :cry:

Får se om det kommer upp en tråd på forumet, försökte styra honom i den riktningen iaf. :thumbsup:
Stampede 4x4
Rustler

Locked